|
Min. længe på antennekabel? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Per82 ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-April-2009 Sted: Århus Status: Offline Point: 45 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 19-Februar-2012 kl. 00:00 |
Hej
Har lige et mærkelig spørgsmål ![]() Skal et antennekabel have en min. længde? Jeg har en antenneforstærker hvor udtaget skal koblet til en 4-way splitter. De 2 ting sidder meget tæt (ca 15cm) Må kablet så være 15cm? Mener jeg har hørt/læst det min. skal være 70cm? (ved ikke hvorfor) mvh Per Redigeret af Per82 - 19-Februar-2012 kl. 00:00 |
|
Panasonic TX-P46G10E
Onkyo TX-SR607 LG BD-650 Harman Karton HKTS 60 |
|
![]() |
|
Lytro ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Maj-2010 Sted: Nejede,Hillerød Status: Offline Point: 363 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Når udgangs og indgangs impedansen er ens, 75 ohm og ledningen 75 ohm er 15 cm fint. Man siger (så vidt jeg husker) at en måle ledning på en måle analysator, skal ledningen være min. 5 gange bølgelængden. For at impedansen ikke skal have en indvirkning på målingen. Lynge
![]() |
|
Hvorfor skriver du ikke i din PROFIL, hvilken landsdel du bor. Det ville hjælpe på nogle svar. :-)
|
|
![]() |
|
rasmuzzen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 913 |
Og bølgelængden er så lysets hastighed divideret med den maksimale frekvens der løber i kablet.
|
|
Sendt fra min Commodore64,SONY 55W805BBN + 40D4550 + Hauppauge HVR4000 DVB-S2+T, Hauppauge NOVA-HD-DVB-S2 + en sørens masse diskplads.
|
|
![]() |
|
Lytro ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Maj-2010 Sted: Nejede,Hillerød Status: Offline Point: 363 |
Den laveste - det giver den længste bølgelængde.
|
|
Hvorfor skriver du ikke i din PROFIL, hvilken landsdel du bor. Det ville hjælpe på nogle svar. :-)
|
|
![]() |
|
Per82 ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-April-2009 Sted: Århus Status: Offline Point: 45 |
Super.
Mange tak for forklaringen ![]() |
|
Panasonic TX-P46G10E
Onkyo TX-SR607 LG BD-650 Harman Karton HKTS 60 |
|
![]() |
|
rasmuzzen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 913 |
Ja, lytro du har ret, men det holder vel ikke helt, for jeg har se antenne forlængere / mellemledninger der er kortere end bølgelængden på VHF bånd 1.
|
|
Sendt fra min Commodore64,SONY 55W805BBN + 40D4550 + Hauppauge HVR4000 DVB-S2+T, Hauppauge NOVA-HD-DVB-S2 + en sørens masse diskplads.
|
|
![]() |
|
![]() Lynge
![]() |
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |