recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Freesat og Canal Digital på samme tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Freesat og Canal Digital på samme tv

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
cisero Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 06-Maj-2010
Status: Offline
Point: 38
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cisero Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Freesat og Canal Digital på samme tv
    Sendt: 25-Februar-2012 kl. 02:03
Hej alle sammen.

Jeg skal til at købe et nyt tv, og jer har tænkt mig at købe et Sony HX855 eller HX755 (2012 modellen), der har indbygget S2/C/T2 tuner.

Jeg har 2 paraboler, den ene er indstillet mod Canal Digital og den anden er indstillet mod 28,2 øst Freesat.

Desuden har jeg en DVB-T2 antenne.

Mit spørgsmål er så, vil det være muligt for mig at modtage signal fra Freesat, Canal Digital og DVB-T2 direkte til mit tv, hvor jeg så kan sortere i kanalerne efter eget ønske i en fælles kanalliste, eller skal der skiftes imellem de forskellige tunere via min fjernbetjening til tv når der ses tv, alt efter om jeg ser på Freesat, Canal Digital eller DVB-T2 ?

Cisero

Til top
svsommer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Oktober-2006
Point: 1151
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svsommer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2012 kl. 06:49

Hej

Jeg har også været ude efter oplysninger på et tv med dvb-s og dvb-t tuner men fik ikke meget respons.

Mulig oversag kan være der ikke er mangen der køre med sådan et opsæt

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=107607&title=tv-til-dvbs-og-t

Mvh
Svsommer
Til top
cisero Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cisero Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2012 kl. 10:39
Oprindeligt skrevet af svsommer svsommer skrev:

Hej

Jeg har også været ude efter oplysninger på et tv med dvb-s og dvb-t tuner men fik ikke meget respons.

Mulig oversag kan være der ikke er mangen der køre med sådan et opsæt

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=107607&title=tv-til-dvbs-og-t

Tak for dit indlæg.

Jeg har 3 forskellige signalleverandører, freesat via parabol, canal digital via parabol og så lokalt DVB-T2, min tanke var så evt. at købe et nyt tv med indbygget dvb-s2 og dvb-t2 tunere, så jeg kan få alt mit live tv ind på tv´et, og så kun bruge remote til tv, hvor jeg så kan sortere alle kanalerne i én integreret kanalliste.

Men kan man det, dvs. lave en kanalliste hvor jeg selv fastsætter i hvilken rækkefølge kanalerne skal være eller er jeg bundet af, at kanalerner skal ligge i én bestemt rækkefølge dikteret af f.eks. Canal Digital ?

Mvh. Cisero 
Til top
fmm1000 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 06-Februar-2011
Point: 37
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fmm1000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2012 kl. 11:29
Måske ikke direkte svar på dit spørgsmål, meeen lidt derhenad.

Jeg har købt en stb i england ved navn Technomate 7102.

Den har to dvbs2 tunere og en dvbt2 tuner.

Den har også to cislots til cams (f.eks. fra Canal Digital).

Her får du alt ind i samme kanaloversigt og du kan optage 3 udsendelser på en gang samtidig med at du ser en fjerde. Alt efter dit opsæt er der dog visse begrænsninger´, men jeg støder sjældent ind i dem selv om jeg kun har et parabolkabel ind i huset.

Jeg modtager freesat og gratisk dvb-T. Alt flyver ind i Technomatens kanaloversigt.

Om den kan bruges til afkodning af Canal Digital ved jeg ikke, men det må da kunne findes ud af.

Samsungs modeller 7005 og 8005 kan modtage dvbt2 og dvbs. I går i Fona i Viborg fik jeg at vide, at kanalerne ikke ville komme frem i samme kanaloversigt, men at man skulle vælge tuner.

Da næsten alle TV alligevel kun kan optage den udsendelse man ser vil de fleste nok alligevel ud at skulle investere i en ordentlig STB. Jeg kunne i hvert fald ikke leve med denne begrænsning og bruger nærmest dagligt muligheden for at optage flere udsendelser ad gangen.

Der findes også en søstermodel til min stb ved navn clarke tech, men den har ikke dvbt2, så den ville jeg holde mig fra selv om den er noget billigere.
Til top
E. Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-Januar-2009
Sted: Denmark
Point: 1427
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E. Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2012 kl. 12:14
Oprindeligt skrevet af cisero cisero skrev:

<p ="msonormal"="">Hej

<p ="msonormal"="">Jeg har også været ude efter oplysninger på et tv med dvb-s
og dvb-t tuner men fik ikke meget respons.

<p ="msonormal"="">Mulig oversag kan være der ikke er mangen der køre med sådan
et opsæt

<p ="msonormal"="">http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=107607&title=tv-til-dvbs-og-t

Tak for dit indlæg.

Jeg har 3 forskellige signalleverandører, freesat via parabol, canal digital via parabol og så lokalt DVB-T2, min tanke var så evt. at købe et nyt tv med indbygget dvb-s2 og dvb-t2 tunere, så jeg kan få alt mit live tv ind på tv´et, og så kun bruge remote til tv, hvor jeg så kan sortere alle kanalerne i én integreret kanalliste.

Men kan man det, dvs. lave en kanalliste hvor jeg selv fastsætter i hvilken rækkefølge kanalerne skal være eller er jeg bundet af, at kanalerner skal ligge i én bestemt rækkefølge dikteret af f.eks. Canal Digital ?

Mvh. Cisero 

Jeg tror ikke du kan dit opset.(jeg har selv haft FreeSat via box)
Du skal jo have 2 antennesignaler ind i din skærm...splitter..nej vel.
Den går nok ikke.

ps.
kan være Radiomanden ser dit indlæg, han er FreeSat mand
E.L.
Til top
digitalt.tv Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-November-2005
Point: 720
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér digitalt.tv Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2012 kl. 12:33
På mit panasonic skal man skifte tuner input desværre, så der er ikke én fælles kanalliste. Ved ikke hvordan Sony gør det. 
Til top
E. Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-Januar-2009
Sted: Denmark
Point: 1427
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E. Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2012 kl. 12:33

<p ="Msonormal">Hej

<p ="Msonormal">Jeg har også været ude efter oplysninger på et tv med dvb-s

<p ="Msonormal">Mulig oversag kan være der ikke er mangen der køre med sådan
et opsæt

<p ="Msonormal">http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=107607&title=tv-til-dvbs-og-t

Hvis du kan leve med en Combobox fra Maximum kan du løse problemet.
Koster kr 2000,-
Den styrer det hele meget enkelt med en fjernbetjening, har T2, S1 osv og Canal Digital kortlæser.Du skal selvfølgelig have en Swits til at samle de 2 skåle, derefter parabol-ledningen bag i boksen. start...ok

Jeg har selv boxen og er meget glad for den.
Bruger den til antenne/jordbaseret tv og 4 LMB hoveders parabol
Lynhurtig skift efter nylig opdatering, har usb til harddisk m.m.
E.L.
Til top
cisero Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cisero Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2012 kl. 13:58
Oprindeligt skrevet af fmm1000 fmm1000 skrev:

Måske ikke direkte svar på dit spørgsmål, meeen lidt derhenad.

Jeg har købt en stb i england ved navn Technomate 7102.

Den har to dvbs2 tunere og en dvbt2 tuner.

Den har også to cislots til cams (f.eks. fra Canal Digital).

Her får du alt ind i samme kanaloversigt og du kan optage 3 udsendelser på en gang samtidig med at du ser en fjerde. Alt efter dit opsæt er der dog visse begrænsninger´, men jeg støder sjældent ind i dem selv om jeg kun har et parabolkabel ind i huset.

Jeg modtager freesat og gratisk dvb-T. Alt flyver ind i Technomatens kanaloversigt.

Om den kan bruges til afkodning af Canal Digital ved jeg ikke, men det må da kunne findes ud af.

Samsungs modeller 7005 og 8005 kan modtage dvbt2 og dvbs. I går i Fona i Viborg fik jeg at vide, at kanalerne ikke ville komme frem i samme kanaloversigt, men at man skulle vælge tuner.

Da næsten alle TV alligevel kun kan optage den udsendelse man ser vil de fleste nok alligevel ud at skulle investere i en ordentlig STB. Jeg kunne i hvert fald ikke leve med denne begrænsning og bruger nærmest dagligt muligheden for at optage flere udsendelser ad gangen.

Der findes også en søstermodel til min stb ved navn clarke tech, men den har ikke dvbt2, så den ville jeg holde mig fra selv om den er noget billigere.

Hej fmm1000

Mange tak for dit udførlige svar.

Mvh. Cisero
Til top
cisero Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cisero Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2012 kl. 14:03
Oprindeligt skrevet af E. Larsen E. Larsen skrev:

<p ="Msonormal">Hej

<p ="Msonormal">Jeg har også været ude efter oplysninger på et tv med dvb-s

<p ="Msonormal">Mulig oversag kan være der ikke er mangen der køre med sådan
et opsæt

<p ="Msonormal">http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=107607&title=tv-til-dvbs-og-t

Hvis du kan leve med en Combobox fra Maximum kan du løse problemet.
Koster kr 2000,-
Den styrer det hele meget enkelt med en fjernbetjening, har T2, S1 osv og Canal Digital kortlæser.Du skal selvfølgelig have en Swits til at samle de 2 skåle, derefter parabol-ledningen bag i boksen. start...ok

Jeg har selv boxen og er meget glad for den.
Bruger den til antenne/jordbaseret tv og 4 LMB hoveders parabol
Lynhurtig skift efter nylig opdatering, har usb til harddisk m.m.

Hej E. Larsen

Tak for dit forslag som jeg vil tage med i mine overvejelser.

Det kan være at jeg så istedet vælger en medie center løsning, der så også har andre muligheder, men tak for dit input.

Mvh. Cisero
Til top
cisero Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cisero Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2012 kl. 14:04
Oprindeligt skrevet af digitalt.tv digitalt.tv skrev:

På mit panasonic skal man skifte tuner input desværre, så der er ikke én fælles kanalliste. Ved ikke hvordan Sony gør det. 

Ja, det ser desværre ud til at være standarden på de tv jeg har kigget på.

Mvh. Cisero
Til top
Lytro Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-Maj-2010
Sted: Nejede,Hillerød
Point: 363
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lytro Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2012 kl. 14:16

Det er ikke et problem at lægge 2 parabolsignaler og et antennesignal på et kabel.

2 paraboler samles med en Diseqc switch, antennesignalet lægges på kablet med en sat/tv combiner = 1 kabel
Ved TVet skilles signalet med en anden sat/tv combiner, et til antenne indgangen og en anden til parabol indgangen.

Normalt har TVet kun plads til et CA mondul.

Lynge Smile
Hvorfor skriver du ikke i din PROFIL, hvilken landsdel du bor. Det ville hjælpe på nogle svar. :-)
Til top
cisero Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cisero Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2012 kl. 15:06
Oprindeligt skrevet af Lytro Lytro skrev:

Det er ikke et problem at lægge 2 parabolsignaler og et antennesignal på et kabel.

2 paraboler samles med en Diseqc switch, antennesignalet lægges på kablet med en sat/tv combiner = 1 kabel
Ved TVet skilles signalet med en anden sat/tv combiner, et til antenne indgangen og en anden til parabol indgangen.

Normalt har TVet kun plads til et CA mondul.

Lynge Smile

Ja, det ville sikkert virke med denne opsætning, problemet er bare for mit vedkommende, at jeg helst vil have en løsning hvor jeg selv kan vælge plasering af kanalerne i én fælles kanalliste, vel at mærke uden at skulle skifte mellem forskellige tunere på tv´et.

Tak for svaret.

Mvh. Cisero
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu