|
VU+ eller Dreambox? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
rskadk ![]() Bruger ![]() Oprettet: 08-Marts-2012 Status: Offline Point: 178 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 16-Marts-2012 kl. 10:37 |
Hey,
Er ved at undersøge mulighederne for en tuner, som kan dække mine ønsker:
Hvad findes der af muligheder for mit vedkommende? Synes ikke jeg kan finde nogle "færdige" bokse på markedet som kan opfylde ovenstående. Eks Samsung, HDHomerun, Zaptor mm. Det ville være muligt at benytte XBMC til at vise tv, optage mm. Men denne funktion fremstår så vidt jeg har erfaret som mangelfuld - hvorved denne er udelukket. Mediaportal + Windows mediacenter fremstår også mangelfulde og ustabile i henhold til mine krav (Primært pga. de dårlige Ipad / Iphone remote programmer)
Endvidere sætter jeg pris på at det "Skin" som boxen kører i GUI'en er strømlinet at se på. Dog ser det ud til at VU+ eller Dreambox måske kan opfylde mine ønsker. Har i forvejen søgt lidt her på forummet, men der findes kun gamle tråde omkring dette emne. Og har ikke kunnet finde et endegyldigt svar på mit spørgsmål. Redigeret af rskadk - 16-Marts-2012 kl. 10:43 |
|
![]() |
|
Sifat ![]() Bruger ![]() Oprettet: 12-December-2008 Sted: Denmark, 2000 Status: Offline Point: 58 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Vu+ Ultimo har mulighed for DVB-C med to tunere.
Dreambox 8000 og Dreambox 7020HD har også mulighed for to DVB-C tunere. 8000 er usandsynligt dyr og er i min optik allerede diskvalificeret. Hardwaremæssigt har Vu+ mere at tilbyde og prisen er så vidt jeg ved lidt bedre. Softwaremæssigt kører begge boxe med linux kernel og enigma 2. Det vil sige begge boxe kan benytte de samme programmer og apps. Da Vu+ er et nyere produkt har de forskellige teams der producerer images ikke haft mulighed for at vise deres værd set i forhold til Dreambox, derfor er der også mange der sværger ved dreambox. Man kan komme frem til de samme resultater med begge boxe, men det kan eventuelt tage lidt længere tid med Vu+ da det som sagt er et nyt firma på markedet. Jeg ved Vu+ har en ambition om at skabe xmbc4stb men om det kommer til ældre boxe er ikke til at sige. Læs anmeldelser på begge boxe. Jeg ved digitalt.tv har anmeldt op til flere linux boxe.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |