recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Trådløs lyd computer/forstærker?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Trådløs lyd computer/forstærker?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Stephan A Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-Januar-2008
Status: Offline
Point: 176
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stephan A Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Trådløs lyd computer/forstærker?
    Sendt: 17-Marts-2012 kl. 10:49
Goddag derude. 

Jeg har et spørgsmål. Jeg har søgt og læst, men synes ikke at jeg kan blive helt afklaret uden lidt dialog. Beklager hvis emnet har været besvaret andetsteds på forhånd.

Igår skete der desværre det, at mit jack-stik knækkede grundet uforsigtighed. Jeg har haft brugt stikket til at forbinde min computer (macbook pro) med min forstærker (Harman Kardon AVR 135), da jeg hører meget musik og benytter min computer hovedsageligt til medieunderholdning. 

Min første indskydelse var, at jeg naturligvis bare skulle ud og købe mig et kabel mere på de 10 meter jeg skal bruge. Dog vil jeg nok før eller siden falde i det igen, da min bærbar rokerer lidt rundt i lejligheden efter, hvor jeg nu engang lige befinder mig. Jeg spekulerer derfor på om der er en trådløs løsning til en overkommelig pris for en studerende?

Jeg synes at jeg kan læse mig til, at mange af de andre forslag, har det kun været lyden fra f.eks. Itunes eller dokumenter, der er blevet sendt ud. 

Jeg har brug for en løsning, der sender al lyd trådløst. Findes det?
Til top
Irenicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-December-2009
Point: 1020
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Irenicus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2012 kl. 12:12
Hvis du bruger iTunes, vil en Airport Express kunne udfylde dit behov.

Er der en grund til at du ikke benytter toslink mellem MBP og din receiver?
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stephan A Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2012 kl. 12:31
Irenicus: Som jeg skriver, så har jeg behov for noget der ikke kun sender lyd fra Itunes videre idet det er sjældent jeg bruger Itunes. 

Hvad er toslink? 

Hele idéen er, at jeg gerne vil slippe for kabler, da jeg som jeg skriver, rykker en del rundt på min computer. 

Redigeret af Stephan A - 17-Marts-2012 kl. 12:39
Til top
Irenicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-December-2009
Point: 1020
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Irenicus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2012 kl. 12:52
Airport Express sammen med Airfoil burde også kunne dække dine behov.

Toslink er optisk. Der sidder inde i minijack udgange, på både MBP og AE, også et optisk signal. Benytter du denne vil du kunne få bedre lyd, da du så benytter DAC'en i din avr.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stephan A Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2012 kl. 13:28
Kan jeg lokke dit til at linke til nogle af de omtalte dele?

Hvis der er kabel involveret, skal jeg benytte 10 meter. :)
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19516
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2012 kl. 16:26
Oprindeligt skrevet af Stephan A Stephan A skrev:

Kan jeg lokke dit til at linke til nogle af de omtalte dele?

Airport Express

Airfoil

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
JayKay Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: Helsingør, Dk
Point: 545
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JayKay Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2012 kl. 17:02
Kan kun tilslutte mig KlausDM´s indlæg. Virker super sammen med min macbook og avr255.

Til top
herognu Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 13-April-2010
Sted: Denmark
Point: 374
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér herognu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2012 kl. 21:42
Læs samme emne, men lidt forskellige trådløse løsninger. 

Bemærk at hvis du er Hi-Fi lyd interesseret, så kan der måske være kvalitets forskel på de forskellige løsninger alt efter dit udstyr.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu