|
Blu ray-afspiller som CD-afspiller? |
Besvar |
Forfatter | ||
JensHolm
Guld medlem Oprettet: 26-Juli-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 791 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 25-Marts-2012 kl. 22:15 |
|
Hej
Jeg har et lækkert System Audio surroundsæt, men er i tvivl om man skal have en dedikeret CD-afspiller eller om en rigtigt god blu-ray afspiller kan gøre det mere eller mindre ud for en CD-afspiller? Ved godt at det nok aldrig bliver 100% så godt som en CD-afspiller til 6000 kr, men vil den gøre et hæderligt stykke arbejde man godt kan leve med hvis man ikke er super hifi-nørd? Takker! |
||
Hother
Platin medlem hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Online Point: 23899 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Men alt afhænger jo af, hvor krævende du er
|
||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
||
dysterland
Bruger Oprettet: 25-Maj-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 195 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det (mest) kritiske punkt ved en CD-afspiller er digital-analog-konverteren (DAC). Og den er typisk dårlig til stereobrug i en DVD- eller Bluray-afspiller. Hvis du gerne vil bruge din Bluray-afspiller til CD'er, så vil det optimale være at koble den digitalt til en ekstern DAC, og så DAC'en videre til forstærkeren. Så får du et godt stereosignal, og en DAC til fx 1500 kroner kan som oftest måle sig med CD-afspillere i 10.000 kroners klassen. Jeg bruger selv en Musical Fidelity V-DAC - den gamle udgave af denne her: http://www.tapeconnection.dk/Hifi.aspx?id_category=3&product_number=3303033 Redigeret af dysterland - 25-Marts-2012 kl. 22:24 |
||
Hessi
Guld medlem Oprettet: 24-December-2006 Sted: Århus N, DK Status: Offline Point: 1528 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ville da være dumt at have 2 DAC's, med mindre den dedikerede DAC er bedre end både afspillerens og receiverens til stereo gengivelse (hvilket den med stor sandsynlighed er og jeg har hermed svaret på mit eget spørgsmål ).
Redigeret af Hessi - 25-Marts-2012 kl. 23:05 |
||
helljohn
Guld medlem Oprettet: 25-Juni-2004 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 2046 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Se om du kan finde en brugt Oppo bdp 83se eller Nuforce og brug de analoge udgange så har du en bd der kan spille cd-sacd-dvd audio-hd cd i en kvallitet der er på højde med en rigtigt god cd afsp
|
||
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
|
||
helljohn
Funktioner
Tak(0)
|
|
|
||
Peter49
Super bruger Oprettet: 01-Juni-2008 Status: Offline Point: 256 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvad er forklaringen på at din CD afspiller via HDMI, lyder meget bedre end Oppo BDP-93 over HDMI. De bruger jo begge den samme Dac i din Integra.
|
||
Therock
Guld medlem Oprettet: 01-Juni-2011 Sted: Randers Status: Offline Point: 581 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hej
JEG har endnu til gode og høre en bluray afspiller som gør det lige så godt som en dedikeret cd afspiller. Dem jeg har hørt fra cambrigde og Oppo synes jeg slet ikke kan være med når man har hørt cd afspillere til den samme pris Måske denne kan gøre det, men også mange penge Vil også anbefale dig, næsten uanset pris at du bruge bluray som drev og køber dig en ekstern DAC. Men igen, det kommer også an på hvad du sætte som kvalitet af det du gerne vil høre
Redigeret af Therock - 05-April-2012 kl. 13:28 |
||
Stereo: | Dali Mentor 1 | 2 x Dali Mentor Sub | Denon 4311 | Cambridge Audio Azur 851W |
Video:| LG CX 65" | |
||
helljohn
Funktioner
Tak(0)
|
|
Min Oppo bdp 83se følger med min Dls cd one det meste af vejen de Sabre dacs som sidder i 83se er rigtigt rigtigt gode men min cd lyder mere "analogt" mht til opløsning er Oppo ligeså god som min Dls som er en Cd afsp til næsten 20 k til Sacd er Oppo bedre end Dls men til alm redbook cd får den bank .
Vil tro at du skal ha noget rigtigt godt grej hvis ikke Oppo er god nok,havde en Pioneer bdp lx71 før og den var også ok som cd via "ANALOG" man køber sku ikke en god bd/cd afsp for ikke at bruge de dacs der er i den. Redigeret af helljohn - 05-April-2012 kl. 13:50 |
||
|
||
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |