recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Konvertere VOB filer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKonvertere VOB filer

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Zagadka Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 446
Direkte link til dette indlæg Emne: Konvertere VOB filer
    Sendt: 05-April-2006 kl. 19:57
Efter en del tids venten, den var desværre i restordre der hvor jeg bestilte, har jeg i dag fået min nye DVD afspiller. På trods af at den er næsten altædende hvad angår formater har jeg desværre nogle filer den ikke vil afspille.

Disse filer er VOB filer med en MPEG-2 video stream og en LPCM eller AC3 audio stream. Hvordan kan man konvertere dem til en fil med en MPEG-2 video stream og en MPEG-2 audio stream uden tab af kvalitet på video stream'en?
Til top
1mba Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Oktober-2005
Point: 653
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2006 kl. 20:18

Hej...

Er ikke sikker, men prøv dette link: http://www.tmpg-inc.com/download/tdap.html det er en Trial version. Jeg bruger det selv og der er ingen kvalitets tab, hvis det virker.

Venligst Michael / 1mba

Kiss DP-558 Rev.01 200GB 10.10.2006 køre Alternativ FW 1.1.7_Stage2_RF   Meget Tilfreds.

Lær af andres fejl, for du lever ikke længe nok til, at lave dem allesammen selv.
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2006 kl. 21:22

Der findes ingen dvd-afspillere der ikke kan afspille vob filer med LPCM eller AC3 Audio. Men der kan findes billige dvd-afspillere uden DTS dekodere.

Det er et krav i dvd-standarden at lpcm/ac3 audio skal kunne afspilles - ellers må man ikke kalde det en dvd-afspiller. Købe dvd indeholder eks. også AC3 audio i deres VOB filer, og jeg går ud fra din dvd-afspiller godt kan afspille disse. 

Jeg er derfor ikke enig med dig i din konklusion på hvad fejlen er og at du skal konvertere audiosporet til mpeg2 for at afspille dem, selvom du selvfølgelig godt kan gøre det. Det lyder meget mere sandsynligt at vob filerne ikke er lagt rigtigt på den DVD du forsøger at afspille, hvis det da er det du gør ?

Inden du kaster dig ud i projekt konvertering af audiospor, vil jeg derfor foreslå dig at give lidt flere oplysninger om din oplevelse af problemet. eks. hvor kommer vob filerne fra ? hvordan forsøger du at afspille dem på din nye dvd-afspiller, har du brændt filerne på en dvd-skive ? hvis ja, har du så brændt dem i rå form, eller er de lagt i rigtig dvd-struktur med et dvd-authoring program ?  

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Zagadka Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-August-2005
Point: 446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2006 kl. 22:26
Præcis hvordan DVD'en er fremstillet må stå hen i det uvisse eftersom det ikke er mig selv der har fremstillet den. Det er en hjemmebrændt DVD som en udenlandsk bekendt har lavet til mig, med brudstykker af optagelser fra TV. Jeg vil ikke påstå at jeg er ekspert, men sammenlignet med købe DVD'er ligner det at den har en rigtig DVD struktur på fil niveau og skiven indeholder en primitiv menu.

Problemet kan ses ved at der ikke er nogen lyd på afspilningen og billedet hakker til tider som om afspilleren forsøger at dekode lyden, men ikke kan og får brugt så mange resourcer at det går ud over billedet.

Brændt i rå form på en CD-RW giver afspilning præcis samme resultat, mens en fil der indeholder en MPEG-2 video stream og en MPEG audio stream på samme CD kan afspilles uden problemer.

Købe DVD'er med LPCM og AC3 lyd kan afspilles uden problemer, så det lader til at problemet er disse filer og ikke noget generelt.

En nærmere inspektion af DVD'en har afsløret en ny mistænkt. Et par små ridser der løber langs med datasporene.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu