|
Hjælp til Waoo Tv-kanaler |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
bbond ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 19-Januar-2009 Sted: Danmark Status: Offline Point: 410 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 07-April-2012 kl. 11:03 |
)Jeg kan modtage Tv fra Waoo på 2 måder:
Frekvens: 234 MHZ Netværks-id: 6000 Modulation: qam 256 Symbol rate: 6875 Men det virker ikke... jeg har 2 nye Tv - et Sony som finder kanalerne "via egen antenne" og et Samsung som finder kanalerne "via luft" (ja, det står der sgu ![]() Dette forelagt Waoo, teknisk support, gav følgende svar: "Hvis du kan finde nogle som helst kanaler via dvb-T så er det ikke vores"... Nogle som har et bud på hvad der sker ? Bond
![]() Redigeret af bbond - 08-April-2012 kl. 12:38 |
|
![]() |
|
mousel ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-Marts-2012 Status: Offline Point: 4 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det virker kun på dine tv, hvis at du har dvb-c tuner indbygget i dem.
De kanaler du finder på dvb-t er fra boxer eller dr´s programmer (plus nogle udenlandske gratis kanaler). Derfor svaret fra teknisk support.
|
|
![]() |
|
confused ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2006 Status: Offline Point: 2686 |
Waoo er jo ikke bare Waoo - det er din fibernetudbyder der afgør hvordan du modtager..... hos min kan man købe abonnement på "ét tv" eller "alle tv" - kun ved "alle tv" kan du modtage dvb-c signalet.
Er du sikker på at du har det rigtige abonnement ?
|
|
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
|
![]() |
|
bbond ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 19-Januar-2009 Sted: Danmark Status: Offline Point: 410 |
Hmm...
Altså, min installation er 100% HF tæt så der er ingen ind-stråling fra Bokser, etc. Bokser sender vel heller ikke 60 gratis kanaler identisk med waoo´s kanalliste samt deres info-kanal ? Om abonnementet er rigtigt eller forkert har jo, derfor, ikke noget med sagen at gøre ... ( vi snakker CATV ) Igen, det er en "lukket installation" hvor _kun_ Waoo´s kanaler ligger... Spørgsmålet står derfor stadig åben !? - hvorfor kan jeg (kun) modtage kanalerne på Dvb-T men ikke på Dvb-C som Teknisk support siger at de ligger ?? Bond
![]() Redigeret af bbond - 13-April-2012 kl. 19:18 |
|
![]() |
|
confused ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2006 Status: Offline Point: 2686 |
Vil det sige at du KAN se 60 kanaler ? men ikke via dine tv ? jeg forstår det ikke... hvad er CATV ?
|
|
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
|
![]() |
|
Jo, selvfølgelig kan jeg, kun, se kanalerne (alle 60) via mine TV
![]() Jvf. mit første indlæg - Fiberboksen har 2 muligheder, tilslutning via RJ45-stik (til feks. Air Ties, internet-rooter osv.) eller via. CATV som er en alm. antenne-tilslutning hvor man jo kan fordele signalet til alle de rum (TV) som man ønsker... Bond
![]() |
|
![]() |
|
Ahhh - så hvis jeg forstår dig rigtigt, er følgende gældende :
1. Du kan modtage alle kanaler på dine 2 tv, men via dvb-t, hvilket ikke giver mening.
2. Du vil gerne kunne modtage kanalerne på din Motorola boks også, men den finder ingen.
Din antagelse er så, at kanalerne sendes som dvb-t hvilket netop forklarer hvorfor din Motorola boks, som kun er dvb-c, ikke kan modtage dem, men at dine tv, som kan modtage både dvb-t og dvb-c, kan ?
Hvem er din fibernetudbyder ?
Og hvorfor sender de alle kanaler som dvb-t i stedet for dvb-c ?
![]() Mystisk !
EDIT : det kan virke som et dumt spørgsmål, men det er vel ikke den analoge udgave af kanalerne, dine tv kan modtage ? det forklarer evt. det her med "via luften" og "via egen antenne".
Redigeret af confused - 13-April-2012 kl. 21:33 |
|
|
|
![]() |
|
The_Joshua ![]() Bruger ![]() Oprettet: 26-Juni-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 157 |
Vi har waoo via en packetfront router som både sender det ud i ip og coax. Via coax har jeg forstået, at der kommer både DVB-C signal og analogt. Dermed kan man se alle kanaler (minus HD-kanaler) selv på et gammelt billedrørsTV uden nogen tunerboks.
|
|
![]() |
|
|
|
![]() |
|
Jeg ved godt at du har dit tv abonnement hos Waoo, som jo bare er en sammenslutning af fiberleverandører, men det er din fiberleverandør jeg tænker på - typisk dit elselskab. Hvem er det ?
|
|
|
|
![]() |
|
Nrgi
Bond
![]() |
|
![]() |
|
Hmmm prøv at kigge her :
Som jeg læser det, benytter de netop dvb-t. Spændende hvad "teknisk support" siger til den ?
![]() |
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |