recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken harddisk til synology 212+ ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilken harddisk til synology 212+ ?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
l_rix Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 96
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér l_rix Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilken harddisk til synology 212+ ?
    Sendt: 09-April-2012 kl. 23:04

Hej

Jeg er ikke så aktiv herinde men vil nu prøve da jeg står og mangler lidt hjælp.

Sagen er den at jeg til maj fylder 25år og i den anledning gerne vil give mig selv en nas server i gave. Serveren skal være en Synology Ds212+. Grunden til dette er at den er lidt stærkere ind den alm version. Jeg skal bruge den til at streame musik over til min smartphone og til min sq boks. Også skal der gemmes filer osv som en alm server også. 

Men hvilke 2TB harddiske vil i anbefale mig at købe? Synes jeg har ledt som en gal og er fundet frem til det nok skal være nogle western digital.. Men lige hvilke er jeg lidt i tvivl om..

Håber der er nogle af jer herinde som har nogle erfaringer og vil dele.

Lasse

Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6694
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2012 kl. 23:28
Synologi har en liste over anbefalede harddiske på deres hjemmeside. Tjek den liste. Hvis du tager nogle der ikke anbefales, kan det give nogle udfordringer.

Jeg har selv QNAP, og valgte harddiske på deres liste, og det virker bare.

Venlig hilsen
KB
Til top
l_rix Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér l_rix Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2012 kl. 23:35
Jo dem har jeg godt set.. Men tænkte mere hvad folk havde af meninger og hvilke man ville anbefale.. 

Har set på en model som hedder dette : WD Caviar Green WD20EARX 2 TB

Kan så fås for en lille merpris med 3tb til den tid kommer det helt an på prisen for kan se en 212+ kan klare op til 6tb mener jeg det var.. Og jeg havde tænkt mig at køre Raid (Hedder det ikke sådan når de 2 hdd køre spejlvendt/Ens?)

Lasse
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6694
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2012 kl. 23:52
Hej, jeg har købt Seagate diske til min Qnap. Vent hellere på at nogle med Synology svarer.

Venlig hilsen
KB
Til top
joensson Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-Februar-2006
Sted: Aalborg
Point: 213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joensson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2012 kl. 02:19
Jeg har synology DS-209 og den kører med to 2TB WD20EARS diske - og det har kørt perfekt.

Der har tidligere været en af WD**EAR modellerne som kløjs i det på Synology NAS'erne, så det er nok som Brixen er inde på en god ide at vælge noget Synology anbefaler/har testet.

Det jeg selv gjorde i sin tid var at bruge http://www.smallnetbuilder.com/'s fora - http://forums.smallnetbuilder.com/ - de har en masse om NAS-enheder, blandt andet har de nogen NAS charts som de kalder dem. Det er tabeller og grafer hvor man kan sammenligne nogen af de forskellige NAS'ers performance. DS-212+ er dog for ny til at den er derinde endnu. 

I deres forum kan du næsten med sikkerhed få svar på dit spørgsmål om hvorvidt lige præcis EARX diskene er gode til DS-212+

Til top
elmicki Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 24-Marts-2008
Sted: Esbjerg, Dk
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér elmicki Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2012 kl. 04:01

Hej

Jeg har en 212+ sammen med  2 stk.  WD20EARX. De er på listen hos Synology, og de har kørt perfekt. Go`fornøjelse med dit legetøj. Det er simpelthen en genial opfindelse Cool

Hilsen Claus

Til top
Theilo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Marts-2010
Sted: Horsens,Danmark
Point: 1229
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Theilo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2012 kl. 05:34
Jeg bruger 2stk WD20EARS i min 212+ og er godt tilfreds.

Samsung Le37-r81,Pioneer VSX-529, Bose Am5, Zaptor, Squeezebox duet,Squeezebox Radio, Synology ds212+
Til top
Lightyear Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Maj-2005
Point: 527
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lightyear Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2012 kl. 07:00
Jeg kører også med 2 stk WD20EARS i min DS211+ uden problemer.
Til top
l_rix Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér l_rix Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2012 kl. 12:35
Hej
Det lyder jo til at mit valg af harddisk ikke vil give mig nogle problemer. Kunne se at 3TB ikke var så meget dyre igen. Hvad ville i mene er bedst at proppe i maskinen 2 x 2 Tb eller 2 x 3 TB? De begge skal køre raid1 så der køre det samme på begge 2 af ren sikkerhed!

Til jer som har de her 212+ Har i oplevet nogle støjscener? Eller anden form for bøvl?

Og er det noget med der skal åbnes for nogle porte for at jeg kan få adgang til den fra alle computere verden over?

Redigeret af l_rix - 11-April-2012 kl. 13:58
Til top
Theilo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Marts-2010
Sted: Horsens,Danmark
Point: 1229
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Theilo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2012 kl. 17:40

Ingen støj gener overhovedet.

Jeg har haft min ca 1/2 år og har ikke haft nogle problemer.

Hvis mer prisen for 2 til 3 Tb ikke betyder noget kan du vel lige så godt bruge pengene på 3Tb end at du om noget tid skifter fra 2Tb til 3Tb
Samsung Le37-r81,Pioneer VSX-529, Bose Am5, Zaptor, Squeezebox duet,Squeezebox Radio, Synology ds212+
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu