recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDMI lydproblemer/opsætning
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HDMI lydproblemer/opsætning

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Charlie Kilo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 101
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Charlie Kilo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: HDMI lydproblemer/opsætning
    Sendt: 16-April-2012 kl. 12:33
Har lige anskaffet mig en ældre 7.1 pioneer forstærker med HDMI in/out. Jeg har dog lidt problemer med lyden/opsætningen - tror jeg - da jeg oplever et mærkeligt fænomen Confused

Mit Grafik/lydkort er et ASUS HD6450 1Gb.
Forstærkeren kan ikke køre 1080p out men kun 1080i, hvorfor jeg har forsøgt mig med følgende opsætning:
HTPC direkte til TV via DVI (billede)
HTPC direkte til Forstærker via HDMI (lyd)

HD6450 tror der er tilsluttet 2 skærme hvilket er fint nok.....

Det jeg ikke kan forstå er:
Når jeg konfigurer højtallerne under opsætning i Windows høres alle subwoffer, surround, front og center højttalerne fint adskildte i test - ingen problemer.
Når jeg sætter en DVD/bluray på med lydopsætning (thx optimizer eller Pixar/Disney konfigurator) er surroundhøjttalerne ikke med. I stedet høres de i fronthøjttalerne??

Hvorfor er der forskel på om jeg hører lyden via Windows - kontrolpanel og en DVD/Bluray?

CK
Til top
h8red Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-Februar-2006
Point: 333
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér h8red Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2012 kl. 13:59
Hvilket program kører du din dvd/bluray igennem.
Hvis ikke det er MCE, så skal nu nok opsætte dette også.
Troede ikke at HD6450 understøttede lyd til receiver og billede til tv samtidig på forskelleige outputs.
Men at dette først er muligt med den nye 7xxx serie...
Til top
Charlie Kilo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-Februar-2008
Sted: Denmark
Point: 101
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Charlie Kilo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2012 kl. 14:36
Oprindeligt skrevet af h8red h8red skrev:

Hvilket program kører du din dvd/bluray igennem.
Hvis ikke det er MCE, så skal nu nok opsætte dette også.
Troede ikke at HD6450 understøttede lyd til receiver og billede til tv samtidig på forskelleige outputs.
Men at dette først er muligt med den nye 7xxx serie...
Jeg bruger MediaPortal til DVD - intern player og
PowerDVD 7 til Bluray

CK
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu