recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Low profile gfx med hdmi ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Low profile gfx med hdmi ?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Djaz Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 137
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Djaz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Low profile gfx med hdmi ?
    Sendt: 19-April-2012 kl. 10:08
Hey, jeg er i gang med mit medie center og skal bruge et billigt grafikkort, det skal opfylde disse krav :

1: Low profile
2: Passiv køling
3: HDMI udgang
4: Kunne klare fuld HD film uden problemer.

Da jeg selvfølgelig går efter lownoise, vil jeg ende op med varme problemer når jeg ser film på den ?
Den skal på ingen måde bruges til spil, men det kan godt være den skal stå og downloade samtidig.

Er der nogen finger regel om hvad god en computer med ram, cpu og gfx man skal mindst have for at se fuld HD uden problemer ?
Til top
gigabyte Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gigabyte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2012 kl. 18:42
Passiv køling i et lille lavt kabinet er svært, ofte overopheder kortet,  jeg ville hellere gå efter et low noise med blæser. gå efter et med den laveste TDP, gerne Nvidia.

Vent evt et par måneder, så skulle der komme mindre kort baseret på "kepler" arkitekturen, med mere power pr watt.

Mvh Gigabyte

100% passivt kølet DIY kabinet, Core i5 4570S, 160GB Intel 320 SSD, 2x Føtex USB DVB-C Tunere 3x FloppyDtv DVB-C, Slotload BlueRay Brænder, 5*100Watt TA2022 Class T Forstærker, DET ER SGU OK
Til top
Djaz Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-November-2008
Point: 137
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Djaz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2012 kl. 12:51
Computeren er en Lenovo ThinkCenter M58 7359

Hvordan vil i sige denne her ville kunne klare full HD film med onboard gfx ?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gigabyte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2012 kl. 08:54
Det er desværre et intel Q45 chipset (til buisness brug), derfor er HW accel ration af HD video ikke at finde.
Du må have dig et GFX kort, minimum et Nvidia G210 (GT430 hvis du vil have BlueRay 3D), eller ati Radeon 5550. og i det kabinet, glem ALT om passivt kølet GFX kort. selv et G210 bruger 30watt, og det vil kræve blæsere, med mindre der er extrem gennemtræk i kabinettet.

Dell havde et 18W udgave af ATI Radeon HD2400, det kunne køre passivt i de små kabinetter, men MEGET varmt.

Mvh Gigabyte

100% passivt kølet DIY kabinet, Core i5 4570S, 160GB Intel 320 SSD, 2x Føtex USB DVB-C Tunere 3x FloppyDtv DVB-C, Slotload BlueRay Brænder, 5*100Watt TA2022 Class T Forstærker, DET ER SGU OK
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Point: 2569
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2012 kl. 09:30
Du kan evt. tage et kig på dette grafikkort. Low profile no noise.
http://www.proshop.dk/Grafikkort/Sapphire-RADEON-HD-6570-Ultimate-2300393.html?utm_source=pricerunner&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricesite
Til top
Brasch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-November-2007
Point: 645
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brasch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2012 kl. 17:54
nu kan jeg se at GT430 bliver nævnt, i den forbindelse vil jeg da lige gøre opmærksom på at dem der er passivt kølet og fra Asus IKKE har low profile bracket. Det absolut eneste der er low profile på dem er selve printkortet, selvom der står low profile i beskrivelsen. Har lige investeret i et og et m-atx kabinet med low profile udvidelses pladser og det passer ikke sammen. Havde selve holderen været lille, så kunne man nok finde en løsning med at få lavet et hul til køleprofilen, men det er altså ikke tilfældet
Til top
Stub Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Marts-2006
Point: 177
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stub Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2012 kl. 07:07
Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

http://www.proshop.dk/Grafikkort/Sapphire-RADEON-HD-6570-Ultimate-2300393.html?utm_source=pricerunner&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricesite

Dert skal altså en anden køler på det kort hvis det skal være low profile - og så tvivler jeg på at du får det som passivt kølet.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gigabyte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2012 kl. 10:13
Der findes et Palit GT430 Low profile, det fylder 2 slots i breden, men ser fornuftigt ud.
Der burde medfølge en low profile bracket.
Om det er lownoise, vides ikke.

Mvh Gigabyte
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2012 kl. 10:48
Oprindeligt skrevet af Stub Stub skrev:

Dert skal altså en anden køler på det kort hvis det skal være low profile - og så tvivler jeg på at du får det som passivt kølet.

Jeg kan jo kun se hvad der står og hvad man får leveret og der får man et low profile + støjfrit kort.
Til top
Stub Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Marts-2006
Point: 177
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stub Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2012 kl. 10:50

Oprindeligt skrevet af Stub Stub skrev:

Jeg kan jo kun se hvad der står og hvad man får leveret og der får man et low profile + støjfrit kort.

Hehe... Ja, men hvis du selv prøver at åbne dit link og ser gfx, så kan du se at køleren rager langt op over profilen.

Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2012 kl. 11:03
Ok, det er nok mit syn så, men det vil under alle omstændigheder ikke blive et problem for mit vedkommende. Det mest tiltrækkende ved det kort er no noise + lavt strømforbrug (ca. 10W idle)  
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu