recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - XBMC (Windows) + Mediaportal
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

XBMC (Windows) + Mediaportal

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Bygone Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Kolding,Denmark
Status: Offline
Point: 973
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bygone Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: XBMC (Windows) + Mediaportal
    Sendt: 20-April-2012 kl. 11:33
Nu har jeg læst lidt omkring for at finde en måde og få min epg info og tv optagelse inkluderet i xbmc og pt lader det til at være med mediaportal som backend hvis det skal gøres.

Det jeg så gerne vil høre jer ad herinde er der nogen der kør den løsning idag? Hvordan virker det? Er det stabilt?

Hvor bøvlet er det og sæt op? :)

Til top
mylle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2004
Sted: Hjallerup, DK
Point: 1299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mylle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2012 kl. 12:18
Vær lige opmærksom på at du ikke kan timeshifte med dette setup endnu!

Hvorfor ikke bare bruge Mediaportals front-end også?

/Jacob

Redigeret af mylle - 20-April-2012 kl. 12:19
Til top
Bygone Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bygone Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2012 kl. 12:20
ok ... det gør så personligt heller ikke noget, jeg skal hovedsageligt bruge det til epg og recordings. Live tv vil bare være en bonus i enkelte tilfælde.
Til top
vacDK Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 14-Marts-2007
Sted: Denmark
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér vacDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2012 kl. 12:26
Jeg har bøvlet rigitg meget med det, og gider ikke mere.
har droppet det igen.
Samsung LE40A656/676

Samsung HT-X715

Samsung SWA-4000

Samsung MR-00EA1
Til top
Benu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Oktober-2004
Point: 812
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2012 kl. 14:16
Oprindeligt skrevet af Bygone Bygone skrev:

Nu har jeg læst lidt omkring for at finde en måde og få min epg info og tv optagelse inkluderet i xbmc og pt lader det til at være med mediaportal som backend hvis det skal gøres.

Det jeg så gerne vil høre jer ad herinde er der nogen der kør den løsning idag? Hvordan virker det? Er det stabilt?

Kører rimelig stabil, det er ikke så svært at sætte op,  hvis man følger denne vejledningen  bruger den ny Eden XBMC 11 her   Eden unoffical

Har dog prøvet på at få vække pc fra dvale når den skal optage.

Redigeret af Benu - 20-April-2012 kl. 14:22
Den Ben
Til top
Bygone Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bygone Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2012 kl. 14:56
Oprindeligt skrevet af Benu Benu skrev:

Oprindeligt skrevet af Bygone Bygone skrev:

Kører rimelig stabil, det er ikke så svært at sætte op,  hvis man følger denne vejledningen  bruger den ny Eden XBMC 11 her   Eden unoffical

Har dog prøvet på at få vække pc fra dvale når den skal optage.
Hej Benu tak for links, findes der en opsætningsguide til Mediaportal TV går ud fra den skal køre inden jeg starter den vejledning som du linkede til. Jeg regner med både mediaportal tv og xbmc skal køre på samme maskine, har ingen server stående og skal recorde til et nfs share på en nas box så det vil give mening alt skal køre på samme maskine.
Til top
Benu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2012 kl. 15:00
Du skal sætte MP op først, men det er jo kun nødvendig med tv-server, der er vejledning inde på MP hjemmeside, sørg for at vælge rækkefølge på kanaler i MP inden du sætter XBMC delen op. Husk at vælge hvilke kaneler i MP som du skal have tvguide til og vælg danish i EPG delen.
Den Ben
Til top
Bygone Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bygone Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2012 kl. 15:14
Oprindeligt skrevet af Benu Benu skrev:

Du skal sætte MP op først, men det er jo kun nødvendig med tv-server, der er vejledning inde på MP hjemmeside, sørg for at vælge rækkefølge på kanaler i MP inden du sætter XBMC delen op. Husk at vælge hvilke kaneler i MP som du skal have tvguide til og vælg danish i EPG delen.

Ok tak jeg kigger på det når tiden tillader :).

Hvad så med epg, nu har jeg kørt med ONTV hvor jeg henter en xml fil hver aften til dvbviewer recording services, kører det tilsvarende på MP TV serveren?
Til top
Benu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2012 kl. 15:35
Har endnu ikke kigget på ontv guide, bruger indtil videre den indbyggede i MP.
Den Ben
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jonaskp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2012 kl. 18:16
Et alternativ er ForTheRecord som Backend. Jeg har brugt det som Backend til MediaPortal længe og har installeret XBMC med ForTheRecord klient på min Mac så jeg også kan se LiveTV der. Det fungerer udemærket, selvom det stadig kun er i et tidligt stadie.
Til top
JSA:-) Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-Maj-2007
Point: 67
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JSA:-) Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2012 kl. 19:20
Hvis du inde i XBMC installerer TV Guide programmet, så har du en dansk guide inde. Den er lavet af Tommy Winther og han har også en hjemmeside, som beskriver de AddOns, han har lavet til XBMC. Hvis du har en HdHomerun er der også mulighed for at se live tv via tv guiden. Bare Google XBMC + tv guide, så finder du det.

Live tv har jeg dog ikke prøvet.

Optagelserne kan importeres som du gør med dine film. Dog er der ikke beskrivelse mv hertil.
Til top
Juleulven Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 28-Juni-2008
Point: 484
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Juleulven Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2012 kl. 19:31
jeg rodede med løsningen for ca. 6 mdr siden og kort et roderi for, at få det til, at virke.
jeg endte med, at købe DVBviewer...  det virker satme... ikke så meget bøvl...

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu