recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt HTPC hw, ny installation af Windåse...
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nyt HTPC hw, ny installation af Windåse...

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Hessi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-December-2006
Sted: Århus N, DK
Status: Offline
Point: 1528
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hessi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Nyt HTPC hw, ny installation af Windåse...
    Sendt: 22-April-2012 kl. 20:19
Hey,

Nu har jeg endelig fået samlet den "nye" HTPC, og installeret Windåse 7 64 bit på den. Nedenstående er hvad jeg ønsker at kunne med min maskine, alt sammen gennem enten XBMC eller Media Center.

Se TV - DVB-T, og senere DVB-T2 (fra Boxer) med surround lydformater (Terratec H7).

Se Blu-Ray film, med bitstreaming af HD-lydformater (med f.eks. PowerDVD plugin).

Se DVD.

Se MKV-filer (direkte i XBMC eller Media Player med multi-kanal lyd. Gerne med 1 codec der ikke "smadre" alt andet).

Se rippede Blu-Ray film (de der 4 milliarder filer når man ripper sine film)

Se ISO-filer (afspille dem direkte fra XBMC eller Media Center uden at mounte i virtuel drev).

Afspille FLAC filer, som evt. kan bitstreames (altså afspille med noget software der kan få exclusive rights over output mode).

Der ud over ville det være fedt med nogle plug-ins eller lignende der gøre brugerfladen mere smart. F.eks. med logoer til kanaler, kover til film osv.

Selvfølgelig skal jeg nok også selv gøre forarbejdet, men kunne være fedt hvis noget vidste hvad for noget software jeg skal installere så skal jeg nok selv finde ud af at få det til at virke. Smile

Mange tak! Smile

Mvh.
Hessi

Redigeret af Hessi - 22-April-2012 kl. 22:15
Mvh.
Hessi

Hvad landet har at byde på!

MinFotoVerden.dk
Til top
Juleulven Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 28-Juni-2008
Sted: Denmark
Point: 484
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Juleulven Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2012 kl. 21:10
Personligt bruger jeg 3 programmer...
1. DVBViewer til fjernsyn (jeg har kabel tv). men det program fungerer 100% uden bøvl
2. XBMC til alle medie typer med undtagelsen af orginale Blueray film
3. Cyberlink PowerDVD t/orginale DVD'ere

Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér avh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2012 kl. 21:30
Hvis du andre muligheder for valg af udbyder end Boxer, f.eks. kabel var det et bedre valg i relation til mediacenter.

Boxer har samtidig med indførelsen af DVB-t2  slæbt et nyt krybteringssystem ind  med CI+, der reelt betyder at Boxer HD-kanaler ikke kan modtages med et mediacenter/tv-kort...

DVbviewer  har en meget fin support af  mange forskellige  TV-kort og også mulighed for IPTV...
Kan også vise logoer for kanaler i EPG m.v.

Redigeret af avh - 22-April-2012 kl. 21:32
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
Jesper Keller Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 31-Januar-2012
Sted: Taastrup
Point: 326
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesper Keller Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2012 kl. 21:49
Oprindeligt skrevet af avh avh skrev:

Boxer har samtidig med indførelsen af DVB-t2  slæbt et nyt krybteringssystem ind  med CI+, der reelt betyder at Boxer HD-kanaler ikke kan modtages med et mediacenter/tv-kort...

Nu har jeg selvfølgelig mistet link, men jeg fandt frem til et Modul man kunne installere i sin HTPC, som kunne kører Boxers nye DVB-t2 uden problemer.

Vil prøve at se om jeg ikke kan finde det igen.

Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesper Keller Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2012 kl. 21:49
Oprindeligt skrevet af Hessi Hessi skrev:

Hey,

Nu har jeg endelig fået samlet den "nye" HTPC, og installeret Windåse 7 64 bit på den. Nedenstående er hvad jeg ønsker at kunne med min maskine, alt sammen gennem enten XBMC eller Media Center.

Hej Hessi :D Tillykke med din nye HTPC ;)

Hvad hardware kører din nye HTPC ? - blot for nysgerrighedens skyld :)
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér avh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2012 kl. 23:05
Interressant hvis der er en mulighed med Boxer DVB-T2?

Har du fundet et DVB-T2 TVkort med CI+ interface???
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2012 kl. 00:23

Interressant hvis der er en mulighed med Boxer DVB-T2?

Har du fundet et DVB-T2 TVkort med CI+ interface???
Ja det kunne være interessant!
Har alvorligt overvejet mit (meget dyre) Canal Digital abonnement, men kan ikke rigtig finde noget andet der (bortset fra YouSee) kan køre med mit setup. Er forøvrigt blevet rigtig knotten på Canal Digital, hvor jeg har købt en Multi Room løsning der fungerer ad helvede til, men mere om det i en anden tråd
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2012 kl. 08:45
Hej Hessi.

I stedet for omtalte PowerDVD - som jeg mener fylder for meget, og er for tung, ville jeg klart vælge Arcsoft's TotalMedia Theatre 5.2, som DVD/BD-plugin, til MCE.

M.v.h.
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér avh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2012 kl. 09:11
Hidtil har jeg kunne finde følgende dvb-t2 tunere..

De to første har ikke nogen form for CI eller CI+ interface.
Det kan måske klares med et andet CI-modul fra f.eks. digital devices...
Dette er stadig kun CI..

Anysee E7 T2C har CI interface men ikke CI+ interface.

Det virker med BoxerTV og dvbviewer for SD-kanaler via DVB-t2, men ikke HD-kanaler. Ydermere er der et driver problem, der gør at den ikke kan finde ud af at skifte mellem dvb-t og dvb-t2...

http://www.buydvb.net/tbs6280-pcie-dvbt2t-dual-tuner-card_p38.html

Redigeret af avh - 23-April-2012 kl. 09:18
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesper Keller Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2012 kl. 10:42

Anysee E7 T2C har CI interface men ikke CI+ interface.

Det virker med BoxerTV og dvbviewer for SD-kanaler via DVB-t2, men ikke HD-kanaler. Ydermere er der et driver problem, der gør at den ikke kan finde ud af at skifte mellem dvb-t og dvb-t2...

Det var denne enhed jeg mente.
Var dog ikke klar over at den ikke kunne vise HD kanaler. 
Til top
Hessi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-December-2006
Sted: Århus N, DK
Point: 1528
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hessi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2012 kl. 21:07
Til at starte med vil jeg bruge Media Center til TV-delen. Har gjort dette før uden probs, dog kun med gratiskanalerne. Den finder alle kanaler, men kan selvfølgelig ikke se dem der er "scrambled". Mht. DVB-T2 bliver det som sagt først senere da jeg netop ikke har kunnet finde noget hardware til det, eller ikke noget jeg har turdet at investere i. Lige nu har jeg, som sagt, en Terratec H7, som jeg er rigtig glad for, og vil gerne have noget der har mindst lige så god som denne.

Jeg har desværre heller ikke mulighed for at vælge andet end Boxer, da hverken stofa eller yousee leverer lige i det område jeg bor i. Og magter heller ikke hænge noget parabol-gøgl op, da jeg for det første ikke kender reglerne for sådan noget, for det andet bor jeg i bofællesskab og skal dele signalet med 2 andre, og jeg har ikke forstand på hvordan sådan noget gøres optimalt.

Vi har noget TDC-internet, som udlejeren står for, og han vil ikke have at vi ændre i noget af det, så IP-TV er også udelukket.

Jesper Keller... Tak tak. Smile
Har du fået svar på det med hardware eller kunne du tænke dig at få det hele ridset op? Smile

Mht. ArcSoft TotalMedia Theatre så kunne det være en mulighed sammen med XBMC hvis overgangen er "smooth & seamless", men ikke sammen med Media Center hvis plug-in'et ikke er blevet bedre. Sidst jeg prøvede det med Media Center kunne man godt se at den skiftede mellem Media Center og ArcSoft og skinnet var heller ikke helt det samme som Media Center.

Det jeg egentlig mest er ude efter er følgende....

Se TV - DVB-T, og senere DVB-T2 (fra Boxer) med surround lydformater (Terratec H7).
Har læst lidt om at TV (især DVB-T) skulle være mega besværligt i XBMC. Er det korrekt? Er der en løsning så det lader til at det hele køre i XBMC og med usynlig overgang mellem evt. plug-in/andet software?

Se Blu-Ray film, med bitstreaming af HD-lydformater (med f.eks. PowerDVD plugin).
Kan det lade sig gøre i XBMC, med en flydende og usynlig overgang mellem plug-in og XBMC?

Se DVD.
Kan det lade sig gøre i XBMC, med bitstreaming, lidt ligesom med Media Center + PowerDVD hvor både HD- og "almindelig" lydformater bliver bitstreamet?

Se MKV-filer.
Så de ses/kan vælges i enten Media Center eller XBMC og afspilles med multi-kanal lyd. Gerne med 1 eller 2 codecs (ikke codec pack) der ikke "smadre" alt andet?

Altså sådan at det er synligt som én fil/film i XBMC eller Media Center, og så den kan ses i enten Media Center eller XBMC i ét huk uden at skulle vælge "næste" fil.

Se ISO-filer (afspille dem direkte fra XBMC eller Media Center uden at mounte i virtuel drev).
Igen så de er synlige og kan ses i enten XBMC eller Media Center og ikke skal mauntes først.

Afspille FLAC filer, som evt. kan bitstreames (altså afspille med noget software der kan få exclusive rights over output mode).
Så de er synlige i enten XBMC eller Media Center og så de kan bitstreames. Altså et eller andet software der gør at enten Media Center eller XBMC får exclusive rights til lydkortets output så den outputter filens bit depth og sample rate automatisk.

Det er meget vigtigt at det ser ud som om DET HELE bliver afspillet fra samme software, altså enten XBMC eller Media Center, ikke så der skal skiftes mellem det ene, andet eller tredie. Vil gerne sørge for at det forbliver brugervenligt og ensartet så andre end jeg selv kan anvende systemet. Smile

Det er også vigtigt at hvis der skiftes mellem en evt. plug-in og f.eks. Media Center at det ser ud som om det hele foregår i Media Center, sådan at overgangen ikke er synlig og skinnet er ensartet.

Jeg takker igen. Smile

Redigeret af Hessi - 25-April-2012 kl. 21:18
Mvh.
Hessi

Hvad landet har at byde på!

MinFotoVerden.dk
Til top
Juleulven Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 28-Juni-2008
Point: 484
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Juleulven Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2012 kl. 21:53

Det jeg egentlig mest er ude efter er følgende....
Har læst lidt om at TV (især DVB-T) skulle være mega besværligt i XBMC. Er det korrekt? Er der en løsning så det lader til at det hele køre i XBMC og med usynlig overgang mellem evt. plug-in/andet software?
De størte issues ligger som regel i DVB-C og kodede kanaler (CI-moduler). almen DVB-T kan de fleste Mediecenter software håndterer.  Det er korrekt at der ikke er nogen "super nem" løsning til XBMC

Kan det lade sig gøre i XBMC, med en flydende og usynlig overgang mellem plug-in og XBMC?

Jeg vil igen her sige nej ...  der findes tonsvis af kommentaerer og svar omkring PowerDVD plugin til XBMC men når det kommer til stykket ligger folk og roder rundt med "udvikl selv, her er Developer tool til XBMC... eller "ikke lovligt at integrere pga licenser mv" ...

Se DVD.
Kan det lade sig gøre i XBMC, med bitstreaming, lidt ligesom med Media Center + PowerDVD hvor både HD- og "almindelig" lydformater bliver bitstreamet?

Det vil jeg sige ja til ... jeg har en del materiale liggende der overføres til min forstærker hvor den skriver DTS i displayet  ...

Se MKV-filer.
Så de ses/kan vælges i enten Media Center eller XBMC og afspilles med multi-kanal lyd. Gerne med 1 eller 2 codecs (ikke codec pack) der ikke "smadre" alt andet?
. Jeg bruger XBMC og har ingen problemer med ISO, MKV, BDMW eller andre filformater. den afspiller uden issues og uden jeg skal installere codecs. Den benytter det der ligger i XBMC. Jeg har dog FFDSHOW installeret for til DVBViewer (DVB-C TV)

Altså sådan at det er synligt som én fil/film i XBMC eller Media Center, og så den kan ses i enten Media Center eller XBMC i ét huk uden at skulle vælge "næste" fil.
Jeg fjerner som regel alle "ekstra filer" fra BDMW og har bare den relevante m2ts fil liggende omdøbt. men mener også at den håndterer BDMW. Man skal bare højreklikke mappen og vælge "afspil".

Se ISO-filer (afspille dem direkte fra XBMC eller Media Center uden at mounte i virtuel drev). Igen så de er synlige og kan ses i enten XBMC eller Media Center og ikke skal mauntes først.
. Ja xbmc håndterer ISO uden software.

Så de er synlige i enten XBMC eller Media Center og så de kan bitstreames. Altså et eller andet software der gør at enten Media Center eller XBMC får exclusive rights til lydkortets output så den outputter filens bit depth og sample rate automatisk.
aner ikke hvad FLAC er og bruger det ikke ... men mon ikke?

Det er meget vigtigt at det ser ud som om DET HELE bliver afspillet fra samme software, altså enten XBMC eller Media Center, ikke så der skal skiftes mellem det ene, andet eller tredie. Vil gerne sørge for at det forbliver brugervenligt og ensartet så andre end jeg selv kan anvende systemet. Smile

min holdning er klar ... at have 1 stykke software er pløkumuligt ... det er om, at finde 2-3 stykker software der kører GODT også holde fast på dem... Jeg syntes HELT klart XBMC, DVBVIEWER OG POWERDVD kører rigtig godt...

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu