|
Hvorfor tv tuner i htpc ? :) |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Sebbe89 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 04-Maj-2012 Status: Offline Point: 35 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 06-Maj-2012 kl. 20:05 |
Har gået og kiggede på en HTPC, og alle folk har bare tvtuner i, men kan ikke rigtig se hvorfor folk har dette?, her hvor jeg bor modtager jeg stofa signal. og vil ned på den lille pakke efter nytår.
Men hvorfor er det folk vælger og få tv tuner i? |
|
![]() |
|
0leDK ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1213 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
mulighed for at optage programmer via EPG, serie optagelser. I hverfald hvad jeg bruger det til da jeg synes at det er mere besværligt at bruge den "normale" tuner.
|
|
![]() |
|
Sebbe89 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 04-Maj-2012 Status: Offline Point: 35 |
Ja okay :) ser ingen grund til det så, da mit til kan optage/pause alle kanalerne. :)
|
|
![]() |
|
Steen6400 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-December-2010 Sted: Sønderborg Status: Offline Point: 2127 |
Ja, men du kan nok ikke optage 2 programmer samtidig eller se 1 program og optage noget andet samtidig. Min nu defekte HTPC kunne "kun" optage 2 programmer og det har til tider været for lidt for fruen ![]() |
|
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
Apple TV 4K 1. gen, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro |
|
![]() |
|
Juleulven ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 28-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 484 |
jeg har 2 TV-tunere simpelhen for, at kunne optage noget og se noget andet...
|
|
![]() |
|
Jamen ser næsten aldrig det lort som de sender i tv :D ser mest serie eller film :)
|
|
![]() |
|
Brasch ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 645 |
Hvis man alligevel ikke bruger den til tv, så er der rigtigt mange, ganske udmærkede mediaplayers tilgængelige for 1000 kr. +/- 300. Så er der ikke nogen særlig grund til at skulle investere i hardware der er så uforholdsmæssigt kraftigt, bare for f.eks. at køre en windows i "baggrunden". Jeg kom frem til at et medie center med tunere var den rigtige løsning, da mit tv ikke har DVB-C tuner og det alligvel blev mere besværligt end nødvendigt med både en PVR og en mediaplayer
|
|
![]() |
|
confused ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2006 Status: Offline Point: 2686 |
Der er mange grunde til at man vælger at putte en tuner i sin htpc, men noget jeg synes, kan gøre en afgørende forskel ifht. f.eks en harddiskoptager, er følgende :
- modtagelse fra flere forskellige kilder samtidig (antenne, satellit, kabel) - klient / server setup - saml alt i én tvserver, og træk så på denne fra et antal klienter - frihed til at håndtere og redigere optagelser efterfølgende efter ens behov. Jeg har selv haft stor glæde af især de første 2 punkter, idet jeg modtager fra både DVB-T, DVB-C, DVB-S, og DVB-IPTV samtidig - i mediecentret kan man ikke se forskel og vi har en ens håndtering af signalet uanset kilden - sådan skal det være. En central tv server som håndterer alle tunere, og 4-5 klienter, hvorfra man alle steder fra, kan vælge mellem live tv, visning af optagelser, og programmering af optagelser, giver en herlig frihed. Desuden findes der jo f.eks muligheder for at fjerne reklamer automatisk(ja ja - virker ikke altid lige godt) fra ens optagelser.
|
|
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
|
![]() |
|
Brasch ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 645 |
og så KAN det tage afskyeligt lang tid - jeg kan ikke huske navnet på det program jeg prøvede, men jeg kom frem til at det tog ret meget længere tid end bare at spole henover reklamerne.
|
|
![]() |
|
Steve Jones ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-Juli-2010 Status: Offline Point: 1809 |
Nej, men det er da så andre der gør. Hvis ikke du har i sinde at se tv, så er der ingen grund til en TV-tuner. Dertil, så er det ganske rigtigt at man ved HTPC ikke har tuner i, men i det tilfælde man har et det rent faktisk et mediecenter.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |