recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Stofa - hastighed afhængig af test?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Stofa - hastighed afhængig af test?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Stofa - hastighed afhængig af test?
    Sendt: 07-Maj-2012 kl. 13:14
Hej.

Jeg har Stofa internet 111/11 via antennekablet. Det underlige er, at jeg får vidt forskellige resultater, alt efter hvilken hastighedstest jeg kører?

Med Stofa's egen: 110,39 / 11,06

TDC's: 96,98 / 9,15

Speedtest.net: 30,97 / 10,64

Hvad sker der lige for Speedtest.net's test? Jeg mener at jeg har oplevet at den tidligere har givet et resultat tæt på den 100 Mb.

M.v.h.
Til top
TobiasKM Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-August-2008
Sted: Denmark
Point: 746
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TobiasKM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2012 kl. 13:27
Prøv at vælg en anden server hos Speedtest.

Om ikke andet, gør det nogen forskel? Du er blevet bekræftet i at din forbindelse er hurtig nok, resten kommer an på serveren du henter fra.
Til top
zczc Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-Maj-2010
Sted: Danmark
Point: 398
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zczc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2012 kl. 13:55
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Hej.

Jeg har Stofa internet 111/11 via antennekablet. Det underlige er, at jeg får vidt forskellige resultater, alt efter hvilken hastighedstest jeg kører?

Med Stofa's egen: 110,39 / 11,06

TDC's: 96,98 / 9,15

Speedtest.net: 30,97 / 10,64

Hvad sker der lige for Speedtest.net's test? Jeg mener at jeg har oplevet at den tidligere har givet et resultat tæt på den 100 Mb.

M.v.h.

Du har direkte forbindelse til Stofas testserver. Det har du ikke til de andre.
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2012 kl. 14:20
Det forklarer ikke forskellen på TDC og Speedtest...

M.v.h.
Til top
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Januar-2010
Sted: Horsens
Point: 1639
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Treated Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2012 kl. 15:30
Jeg har os altid haft problemer med speedtest, jeg har waoo. Får altid den rigtige hastighed via waoos egen test, men speedtest ligger typisk på det halve
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2012 kl. 16:02
Det sjove er, at når jeg går ind OOKLA's hjemmeside - som står bag Speedtest, så er der flere testopsætninger, og her får jeg samme resultat, som hos TDC...

M.v.h.
Til top
Lilleitnørd Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 29-Januar-2012
Sted: 7100, Vejle
Point: 38
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lilleitnørd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2012 kl. 18:42
Jeg har gode erfaringer med www.it-borger.dk og deres bredbåndsmåler, den plejer at være uafhængig af udbyders egne servere :-)

Redigeret af Lilleitnørd - 07-Maj-2012 kl. 18:43
Til top
huntiedk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2006
Sted: København Ø, DK
Point: 725
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér huntiedk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2012 kl. 18:50
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Det sjove er, at når jeg går ind OOKLA's hjemmeside - som står bag Speedtest, så er der flere testopsætninger, og her får jeg samme resultat, som hos TDC...

M.v.h.

Det, du oplever, er at der er forskellige hastigheder forskellige veje gennem nettet - det varierer i øvrigt også over tid; der er jo også "myldretid" på internet. Hvis du i bare nogle af testene kommer op på din linies kapacitet, får du sandsynligvis hvad du betaler for. At andre tests kører langsomt skyldes trafik undervejs, langsomme linier eller også at testserveren i den anden ende er belastet.
Øst, vest, ::1 bedst
Til top
NizeDK Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 14-Juni-2012
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NizeDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2012 kl. 23:42
Det giver masser af mening.

Der er ikke noget der direkte er 'internet'. Det er routede netværk ved udbyderne. Her kan en udbyder så selv 'købe internet adgang' ved et højere tier udbyder (GlobalX, Cogent, osv) - så deres kunder kommer på. Her betaler man så ved kasse 1 for internet adgang - og man køber det man føler man har brug for, til sine kunder. Man kan købe gode og dårlige adgang, afhængig af hvor meget man skider på kunderne.

TDC og Telia er bosat i danmark - og de har helt sikkert lavet en anden udveksling; en peering. Den er nu om dage typisk på 2x 10 Gbps - eller 2x 1 Gbps hvis de er lidt nærige. På den måde er der 'direkte hul igennem' - og derfor er også TDC's test fin. Der flyder alt trafik mellem TDC kunder (erhverv osv) og Stofas kunder, så der er da lidt gang i den. Det er nok kun 2x 1 Gbps.

Stofa bruge jf. Robtex.com Cogent og Telia til sin adgang. Der mangler lidt info i Robtex lige nu, men jeg kan opdatere - man plejer at kunne se hastighedsangivelse på peeringer.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu