recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - hdhomerun på Ipad
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

hdhomerun på Ipad

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Mr.Nobody Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 57
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr.Nobody Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: hdhomerun på Ipad
    Sendt: 12-Maj-2012 kl. 00:12
Hej
Jeg har fået en hdhomerun box som jeg er super tilfres med på min computer men på min Ipad 1 hakker billedet og går i stå når jeg kommer på en Hdkanal,det er selfølig fordi opløsninger er for stor men er der en mulighed et sted for at man kan ændre opløsning så Ipaden kan følge med ?

Mvh Jesper
Til top
gigabyte Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gigabyte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2012 kl. 03:48
Ipden viser "bare" den TS stream der bliver tunet ind, og da Ipad1 ikke kan vise HD Video H.264, vil det hakke.
Eneste muglighed er at transkode din video stream, dvs optage den på en PC/MAC, og rekomprimere den.

En anden løsning er at køre remotepotato, ovenpå en Windows 7 MCE, den transkoder så dit signal, også livetv, hvis din PC er hurtig nok, i5 eller lign. lignende løsninger burde også findes til OSX, hvis du køre apple.

Mvh Gigabyte
100% passivt kølet DIY kabinet, Core i5 4570S, 160GB Intel 320 SSD, 2x Føtex USB DVB-C Tunere 3x FloppyDtv DVB-C, Slotload BlueRay Brænder, 5*100Watt TA2022 Class T Forstærker, DET ER SGU OK
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr.Nobody Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2012 kl. 12:15
Tak for svaret GigabyteWink
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9432
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2012 kl. 13:55
Eyetv på Mac, der er en App til iPad.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr.Nobody Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2012 kl. 14:04
Det vil jeg prøve
Tak Lahan
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr.Nobody Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2012 kl. 14:11
Lahan mener du det kan bruges til Hdhomerun også ??
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9432
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2012 kl. 16:45
Det virker med min terratec tuner, så mon ikke det også virker med en hdhomerun. Kræver selvfølgelig at din Mac kører, hvis du har sådan en.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr.Nobody Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2012 kl. 18:00
Nåå ok sådan,men jeg har desværre ikke en Mac Cry
Til top
chjeppe Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Marts-2011
Point: 113
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér chjeppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2012 kl. 22:03
Ja, kombinationen hdhomerun, eyetv og ipad virker glimrende.
Til top
Harder Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-November-2006
Point: 198
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Harder Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2012 kl. 13:48
Back to basics - kan man få HDHOmerun til at streame på Ipad uden en server, der kører?
Med venlig hilsen

Claus Harder
Til top
kenp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Oktober-2006
Point: 561
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2012 kl. 15:43
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu