recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Overvejer at sælge min HTPC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Overvejer at sælge min HTPC

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
kalt Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 56
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kalt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Overvejer at sælge min HTPC
    Sendt: 18-Maj-2012 kl. 12:33
Hej,

Har ikke lige fulgt med i HTPC-udviklingen på det seneste, så jeg vil lige høre, om nogle har et bud på, hvad nedenstående setup evt. kan sælges til. Jeg har hovedsageligt brugt det til at optage fra tv samt streame film fra NAS. Men nu da jeg har fået en YouSee-boks inden for dørene, har kassen efterhånden ikke helt sin berettigelse på hylden længere - selvom den pynter:

Kabinet: Psile inkl. dvd-drev: http://www.psile.com.au/
MB: ATOM ZOTAC IONITX-A-E / Intel ATOM N330
Ram: 4GB
Harddisk: SSD 60 GB
Tuner: HDHomerun
Keyboard: Logitech dinovo mini

Lad mig høre, hvad I tænker?
Mvh.
Morten
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Point: 1423
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2012 kl. 12:41
Jeg vil sige omkring 1500 til maks 2000 kroner.

Din HDhomerun trækker det op. 
Til top
kalt Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kalt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2012 kl. 12:49
Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

Jeg vil sige omkring 1500 til maks 2000 kroner.

Din HDhomerun trækker det op. 
Som de fleste potentielle sælgere nok vil sige: "Jeg havde nu håbet på lidt mere"... ;o) Kabinettet i sig selv gav jeg omkring 1600 for, så jeg havde håbet på/regnet med, det også kunne trække lidt op. Men det har det måske allerede gjort :-)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2012 kl. 13:24
Hehe, det er klart man håber på lidt mere. Jeg vil bare påstå at dit setup er lidt out dated, hvilket er grunden til du ikke kan få mere for det.
Dit bundkort og CPU er gammelt og er faktisk ved at være forældet, hvis du spørger mig.

Men som du siger er der gode komponenter som din SSD, HD Homerun og muligvis dit kabinet. 
Jeg syntes det lyder dyrt for dit kabinet. Jeg vil også mene de er blevet langt billigere se f.eks: 

http://viako.com/UploadFiles/111014_ML-55_Sandy%20Wi-Fi_i3_%202100_English.jpg

Det er noget i samme stil og det kan fåes for 500 kroner. 

Måske du skulle prøve at sælge det adskilt? 
Til top
kalt Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kalt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2012 kl. 13:34
Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

Hehe, det er klart man håber på lidt mere. Jeg vil bare påstå at dit setup er lidt out dated, hvilket er grunden til du ikke kan få mere for det.
Dit bundkort og CPU er gammelt og er faktisk ved at være forældet, hvis du spørger mig.

Men som du siger er der gode komponenter som din SSD, HD Homerun og muligvis dit kabinet. 
Jeg syntes det lyder dyrt for dit kabinet. Jeg vil også mene de er blevet langt billigere se f.eks: 

http://viako.com/UploadFiles/111014_ML-55_Sandy%20Wi-Fi_i3_%202100_English.jpg

Det er noget i samme stil og det kan fåes for 500 kroner. 

Måske du skulle prøve at sælge det adskilt? 

Ja, den har et par år på bagen, så helt up-to-date kan det nok ikke være. Var godt klar over, at specielt bundkortet inkl. CPU nok ikke er helt i top mere. Men det fungerer til det, det blev købt og bygget til i sin tid...

Og ja, kabinettet er dyrt, men det er også et temmeligt giftigt et. Har en ekstrem høj WAF (hvis man stadig bruger den skala ;o). 

Hmm, kunne da godt være, jeg skulle forsøge at sælge det adskilt, hvis/når det bliver aktuelt at skille sig af med kassen.

Redigeret af kalt - 18-Maj-2012 kl. 13:35
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2012 kl. 13:43
Det er forøvrigt sjovt at se du er gået den modsatte vej. Jeg startede med en Yousee boks for 2-3 år siden og er blevet så træt af den at den røg ud og nu har jeg et HTPC. 
Til top
kalt Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kalt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2012 kl. 13:51
Ja, jeg har også hørt, der skulle have været en del bøvl med den boks. Men det skulle vist (forhåbentlig) være blevet lidt bedre inden for de seneste år.
Til top
msl Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Oktober-2011
Point: 70
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér msl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2012 kl. 14:05
Hvis det har været værre de sidste par år og er blevet bedre nu, så vil jeg nødig ha været supporter hos YouSee dengang. Har en veninde som netop har købt noget møg hos dem… Jeg betragter ikke mig selv som utålmodig eller hidsig, men fuck for en gang møg, for at sige det RIGTIG behersket… Den larmer og fryser konstant, aldrig i livet om jeg skulle ha det inden for min dør! Ringer man til dem, ja så får man noget så flabet et spørgsmål, prøv at genstart maskinen… Alene det, når man lige har fortalt at man jo lige har haft den slukket pga at den frøs, er længe nok for mig.

Men det var et sidespor. Tror du skal være mere end glad hvis du kan inkassere 2000,-
Til top
kalt Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kalt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2012 kl. 14:11
Tak for svaret.

Tænkte nok, bemærkningen om at være sprunget på YouSee-boksen kunne kaste et par festlige bemærkninger af sig ;o) Den boks jeg har fået kan man stort set ikke høre, og den har indtil videre ikke frosset. Men det kan jo være, jeg har noget til gode...

Til top
msl Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Oktober-2011
Point: 70
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér msl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2012 kl. 14:25
Oprindeligt skrevet af kalt kalt skrev:

Men det kan jo være, jeg har noget til gode...

Det håber jeg ikke Tongue
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2012 kl. 15:11
Oprindeligt skrevet af kalt kalt skrev:

Tak for svaret.

Tænkte nok, bemærkningen om at være sprunget på YouSee-boksen kunne kaste et par festlige bemærkninger af sig ;o) Den boks jeg har fået kan man stort set ikke høre, og den har indtil videre ikke frosset. Men det kan jo være, jeg har noget til gode...

Den skal du være glad for så..

Du har ret i den er blevet bedre. Men er du klar over, hvor ringe den boks var i starten?

Jeg fik den da den kom. Der kunne den ikke vise TV3 og nogle andre kanaler i rigtigt format. Det betød så at du blot kunne se TV3 med sorte bjælker i siderne, top og bund.

Derudover bliver den sløv af helvedes til, når du har fyldt noget på disken. Og pludselig går lortet kold og den skal formateres og de optagelser du har lavet kan du ikke bruge til noget. Derudover syntes jeg 89,- mdr er meget dyrt for en boks der virker så ringe.

Ellers kan du prøve at leje en film. Det stoppede jeg med da jeg for anden gang havde en boks der gik kold 30 minutter før slutningen.

Og jeg kunne blive ved. Men nu er det overstået jeg er super glad for mit HTPC og jeg må indrømme jeg aldrig vil bytte med en yousee boks igen.

Hvad er årsagen til du har skiftet? 
Til top
Bygone Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Kolding,Denmark
Point: 973
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bygone Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2012 kl. 09:50
Mit eneste råd her er split den op og sælg tingene hver for sig, hdhomerun bliver jo ikke forældet så den er der sikkert mange der gerne vil byde på og kabinettet er med garanti også en der gerne vil byde op på da selvom jeg personligt syns den ser underlig ud og str så er der sikkert nogen der kan lide den også.

bundkort, processor, ram og keyboard kan du så forsøge og sælge for et par hundrede kroner!!!

ssd disken er stadig aktuel selvom den ikke er nyeste teknologi, burde kunne indbringe dig en 300,- eller mere.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu