recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mærkeligt netværksproblem
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mærkeligt netværksproblem

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
baloo55 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 05-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 314
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér baloo55 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Mærkeligt netværksproblem
    Sendt: 25-Maj-2012 kl. 06:06
Måske ikke det rigtige forum, men jeg prøver alligevel:

Jeg har købt en bærbar og derfor har jeg installeret XBMC på min stationære pc og koblet den på tv'et. Det virkede fint i en periode. Men nu har jeg pludselig fået det problem, at jeg kun kan overføre med ca. 16Kbps fra min bærbare til min stationære pc over kablet netværk. Hvis jeg hiver netkablet ud og kører over wifi med min bærbare, så kan jeg overføre med ca. 3 Mbps. Den anden vej er der ingen problemer. Altså kan jeg overføre med høj hastighed fra den stationære til min bærbare over kablet netværk.
Min bærbar kører Win7 64 bit og den stationære kører Win7 32 bit og min router er en D-link 655 
Hvad kan der være sket?
Mvh.
Baloo55
Til top
espersen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-November-2005
Point: 284
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér espersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2012 kl. 09:46
den oplagte; skift kabel
ellers kan det være en IP adresse konflikt - prøv at forny IP adressen
;o)
Til top
baloo55 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér baloo55 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2012 kl. 18:36
Ok. Det skal testes i aften :)
Mvh.
Baloo55
Til top
baloo55 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér baloo55 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2012 kl. 21:50
Øv øv, intet hjalp Confused
Mvh.
Baloo55
Til top
benzon Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Juli-2007
Point: 92
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér benzon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2012 kl. 23:14
re-install driver til netkort burde findes på producentens side!
Til top
stefanb Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Oktober-2007
Point: 452
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stefanb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2012 kl. 06:59
jeg har prøvet nøjagtig det samme. Løsningen for mig var:

Kontrolpanel\Netværk og internet\Netværks- og delingscenter\Avancerede delingsindstillinger

Mine indstillinger er:

netværksregistrering til
fil og printerdeling til
adgangskodebeskyttet deling fra
Til top
baloo55 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér baloo55 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2012 kl. 14:41
Jeg fandt en simpel løsning. Inde i Enhedshåntering slettede jeg netkortet, genstartede og installerede det igen og Vupti! Det virker! Tak for hjælpen Smile
Mvh.
Baloo55
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu