recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til mine problemer i DVBViewer:
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til mine problemer i DVBViewer:

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2569
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til mine problemer i DVBViewer:
    Sendt: 07-Juni-2012 kl. 11:04
Jeg er også en af dem der sværger til DVBViewer på Server/HTPC. Det er rigtig godt. Jeg har opsat den så film/serier/billeder/musik styres af XBMC og DVBViewer til TV.

Jeg har et par problemer, jeg desværre ikke har fundet løsningen på, som jeg håber der er nogle kloge hoveder der kan hjælpe med:

Jeg kører med WHS 2011 + XBMC + DVBViewer Server/Klient:

Tekst TV:
Problem 1: I DVBViewer har jeg programmeret en tast (t) til tekst TV og en knap på fjernbetjeningen. Mit første problem er at tekst TV åbnes som et andet vindue og på min WHS (64 bit) mister den fokus, så jeg ikke kan lukke vinduet igen. Nogle gode forslag? På min 32 bit maskine Windows 7, er der ikke dette problem.

Problem 2: Er der mulighed for at lukke tekst tv med samme tast som man har åbnet det? Jeg har ikke kunne få det til at virke.

Problem 3: Inden i tekst tv, når jeg skal en side op +1 bliver jeg nød til at bruge pg down og omvendt. Hvordan får jeg lavet det om? Hvis jeg laver det omvendt går det ud over kanalskift.

Picture in picture: Jeg oplever ofte, at lyden mistes når jeg har kørt PiP. Lydcodec skal vel ikke sættes til det samme som der normalt bruges, og burde man ikke bare kunne vælge none som lydcodec i PiP, da det ikke giver mening for mig at skulle vælge lyd der også?

I Iphone webinterfacet når jeg skal vælge en kanal f.eks. via program oversigt, kommer der altid en mellemmenu (all channels & Kanaler) som indeholder det samme. Jeg har ikke fundet en løsning til at undgå den dobbeltkonfekt.

De er ikke så behjælpelige på DVBViewers forum, så håber der er nogen der kan hjælpe herinde.
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2012 kl. 12:17
Ingen der kan hjælpe?
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2012 kl. 00:05
Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

Ingen der kan hjælpe?
Beklager. Er ellers DVBViewer "FanBoy", men bruger ingen af dine nævnte faciliteter. Men jeg kan nu ikke mindes at du har bragt det op på DVBViewer.tv
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
kbking Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 11-Januar-2008
Sted: Denmark
Point: 315
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kbking Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2012 kl. 16:58
Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

Tekst TV:
Problem 1: I DVBViewer har jeg programmeret en tast (t) til tekst TV og en knap på fjernbetjeningen. Mit første problem er at tekst TV åbnes som et andet vindue og på min WHS (64 bit) mister den fokus, så jeg ikke kan lukke vinduet igen. Nogle gode forslag? På min 32 bit maskine Windows 7, er der ikke dette problem. i indstillinger under input skal du ind under "On screen display (OSD) og der under skal du sætte " OSD teletext" til din (t) tast så vil text tv ikke åbne som en selvstændig side, men åbne i billedet.

Problem 2: Er der mulighed for at lukke tekst tv med samme tast som man har åbnet det? Jeg har ikke kunne få det til at virke. Hvis du sætter det op til OSD teletext så vil du også kunne lukke text tv med din (t) tast

Redigeret af kbking - 10-Juni-2012 kl. 16:58
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2012 kl. 09:11
Hej hbking. Jeg har ikke fået underretning om du også havde svaret på tråden så er først faldet over den nu. Men jeg kan se jeg har sat teletext under program og ikke under OSD i indstillinger. Problemet er bare, hvis jeg ændre fra program til OSD kommer der ikke teletext frem..
Har du et bud.
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2012 kl. 09:13
Ahh fandt ud af det nu. Jeg havde slået det fra i menuen. Mange tak. Det har været et tilbagevendende problem:)
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2012 kl. 09:56
Kan du/i så også hjælpe mig med følgende 3 problemstillinger jeg har tilbage:)

1. Der er et par kanaler der tilbyder DD, men som standard vil jeg gerne have stereo men når jeg optager vil jeg gerne optage i DD. Hvis jeg vælger stereo som primær lyd på kanalerne, vil recording service så kunne finde ud af at optage i DD?

2. Picture in picture: Jeg oplever ofte, at lyden mistes når jeg har kørt PiP. Lydcodec skal vel ikke sættes til det samme som der normalt bruges, og burde man ikke bare kunne vælge none som lydcodec i PiP, da det ikke giver mening for mig at skulle vælge lyd der også?

3. I Iphone webinterfacet når jeg skal vælge en kanal f.eks. via program oversigt, kommer der altid en mellemmenu (all channels & Kanaler) som indeholder det samme. Jeg har ikke fundet en løsning til at undgå den dobbeltkonfekt.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu