recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Indstillinger af TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung skifter til analog ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Samsung skifter til analog ?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Magnum Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 29-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Magnum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Samsung skifter til analog ?
    Sendt: 19-Juni-2012 kl. 13:42
Min gamle mor har et 2 år gammelt Samsung LE32B465.

Ved installation vælger jeg mpeg 4 og kun digitalkanaler.

Alligevel slår det af og til over på analog. Forretningen har oplyst, at det kan ske, hvis man trykker flere gange på 1-tallet. Jeg har dog svært ved at finde en nem måde at få alle kanaler tilbage til digital udover at installere igen.

Kan funktionen med dobbelttryk på 1-tallet slås totalt fra så hun på ingen måde kan slå det over på analog ?

Vh \Olsen
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Point: 1840
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2012 kl. 13:57
Til top
Magnum Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Magnum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2012 kl. 20:20
Umiddelbart kan jeg ikke se der står noget nyt i manualen.

Kan jeg se hvad firmwaren opdaterer specielt ?
Til top
zczc Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-Maj-2010
Sted: Danmark
Point: 398
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zczc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2012 kl. 20:38
Oprindeligt skrevet af Magnum Magnum skrev:

Min gamle mor har et 2 år gammelt Samsung LE32B465.

Ved installation vælger jeg mpeg 4 og kun digitalkanaler.

Alligevel slår det af og til over på analog. Forretningen har oplyst, at det kan ske, hvis man trykker flere gange på 1-tallet. Jeg har dog svært ved at finde en nem måde at få alle kanaler tilbage til digital udover at installere igen.

Kan funktionen med dobbelttryk på 1-tallet slås totalt fra så hun på ingen måde kan slå det over på analog ?

Vh \Olsen

På plads 11 kan der ligge en analog kanal.

Løsning: Installér kun digitale kanaler.
Til top
Magnum Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Magnum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2012 kl. 20:55

Det skriver jeg jo netop i linie 2 at jeg gør. Alligevel ligger de analoge der, hvis jeg kører "baglæns".
Til top
Markh Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-August-2006
Sted: København
Point: 317
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Markh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2012 kl. 21:21

Det skriver jeg jo netop i linie 2 at jeg gør. Alligevel ligger de analoge der, hvis jeg kører "baglæns".

Samsung skifter mellem analog og digital, hvis man står på en kanal (f.eks. 1) og skifter til kanal 1 igen.

/Mark
Til top
zczc Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-Maj-2010
Sted: Danmark
Point: 398
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zczc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2012 kl. 22:24
Oprindeligt skrevet af Markh Markh skrev:

Samsung skifter mellem analog og digital, hvis man står på en kanal (f.eks. 1) og skifter til kanal 1 igen.

/Mark

Ikke, hvis de analoge kanaler ikke er kodet ind.
Til top
Smalltalk-80 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 28-Juni-2012
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Smalltalk-80 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2012 kl. 18:08
Problemet er at der ikke er et pensionist mode. 
Folk der er vokset op med apparater med drejeknapper og trykknapper som kun havde een funktion som gjorde nøjagtigt det samme hver gang man betjente dem, ser ud til at have meget svært ved at omstille sig til en verden med software, onscreen menuer og knapper med flere modes og tilstande.

Det er egentlig for dårligt at der ikke bliver tænkt mere over det fra producenternes side. Man kunne have en speciel fjernbetjening uden så mange narrestreger og måske med lidt mere forklarende tekst på knapperne.
Eller den findes måske allerede?
Til top
javilha Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-April-2012
Sted: kbh
Point: 455
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér javilha Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2012 kl. 18:11
Problemet er nok, at Samsung er lidt nørdet og skal lege med teknikken. Det er jo nemmere, at gøre som Panasonic, nemlig det at der er en "tv" tast, hvor man kan vælge, om det skal være "analog" "dvb-t" eller "dvb-c". Det andet er for besværligt. Smile
Snell A/ll*Acurus A150/RL11/P10*DAC 10*Vincent CD 400*Thorens TD321/Helius Aurum/Benz Gold*Polypush vacuum sug*AKG 280 Parabolic*Argon HA1*Sony DVD*Onkyo T404*Panasonic Plasma* P. Körner EL filter*
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2012 kl. 20:12

Giver sikkert andre ulemper, Big smile  men lidt inspiration til 1-tallet her:
http://www.moppe.dk/olderemote.html

Mvh JørgenT
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19550
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2012 kl. 00:14
Min morfar var vældigt glad for "olderemotemodifikationen"

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu