|
Tankevækkende. WMC er efter min vurd. på vej ud |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 20-Juni-2012 kl. 00:34 |
Citat fra Microsoft: Update on the TV Tuner and WMC Remote Control and Receiver Product Categories The TV Tuner
and Windows Media Center Remote Control and Receiver categories and tests are
not included with Windows Hardware Certification Kit (HCK) because we are
retiring these programs. You can use HCK to obtain a Windows 8 signed driver
for these devices by passing the applicable tests. For example, if the device
connects via USB, then the USB tests would appear. The tests that appear depend
on the features that are detected, but there are no Windows Media Center or TV
tuner tests in HCK. Original equipment manufacturers (OEMs) can use Windows 8
signed drivers as part of their pre-installation image. |
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
![]() |
|
Moerkbak ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 10-Februar-2010 Sted: Nordjylland Status: Offline Point: 348 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
mener MS har bekræftet at MC ikke bliver en del af w8 men et tilkøb. Kan desværre ikke huske hvor jeg har set det :/
|
|
![]() |
|
Betak ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 13-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 45 |
Ja, WMC ser bestemt ud til at være på vej ud, men jeg tror ikke det bliver definitivt før windows 9. "This post is how we will deliver on that and continue to support Media Center for another product lifecycle" "Why do I have to upgrade to Windows 8 Pro to get Media Center? |
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
Nu er der åbenbart "nogen" der har læst mit indlæg, og kommet til samme konklusion: http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=7165&zoneid=56
Så det er nok ikke helt skævt, at Media Center er en død sild |
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
![]() |
|
QaxXxuZ ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 26-Juni-2011 Status: Offline Point: 158 |
Jo jo. Se, det var jo ikke så godt. Det er jo det der virker bedst af alle.
Hvad skal vi så satse på nu? |
|
![]() |
|
Binnerup ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-September-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1137 |
Der er ingen tvivl om at Windows Media Center ikke længere er et produkt som Microsoft satser på.
Faktum er dog at det stadig er med i Windows 8, om end som en add-on. Personligt syntes jeg ikke der er nogle alternativer der er tilnærmelsesvis lige så gode. Det at den er med i Windows 8 giver dog produktet en levetid på ca. 3 år mere. Der kan ske mange ting på 3 år - sandsynligheden er at vi til den tid har set SmartTV platformene blive fornuftige alternativer. Som jeg ser det er der ingen grund til at panikke og lede efter alternativer nu. Det mest logiske er at blive på Windows 7 på sin HTPC, hvis man ikke ønsker at betale for add-on'et på Windows 8, for faktum er at det ikke giver nye funktioner. Men selvom man opgraderer til Windows 8 kunne jeg forestille mig at prisen for add-on'et ikke er voldsomt høj.
|
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6693 |
Er de add ons ikke gratis, når man har Pro udgaven? |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
Binnerup ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-September-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1137 |
Brixen: Nej - Win 8 Pro kommer uden mulighed for DVD afspilning, eller Windows Media Center - det skal tilkøbes til en endnu ukendt pris.
|
|
![]() |
|
trikker ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 07-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 314 |
Vil det sige at hvis man køber en PC nu med W7 Ultimate, og derefter opgraderer til W8, så mister man WMC ? Hvor mange mon tænker over det ? |
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6693 |
Aha, nu har jeg læst lidt om det. Microsoft vil ikke betale for codecs til dvd-afspilning mere. |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Vi er et for lille folkefærd der vil have DVD/BD afspiller i vores mediecenter. Udviklingen går mod streaming og dets dertilhørende dårlig kvalitet, præcis som musikken.
Det er en dyster tid vi går i møde! Ikke fordi det ikke bliver muligt. Der skal nok blive solgt 3.parts produkter. Men det vil indebære mere besvær for forbrugeren, og sandsynligvis også en mer-pris. Som Brian siger, så hold på Win7 så længe som muligt, eller i det mindste til der findes bedre og mindst lige så nemme alternativer. |
|
![]() |
|
Ja, enten at holde på Windows 7, eller købe den add-on pakke til Windows 8.
Er der tilpas mange der gør det, så kan det jo være de tildeler det lidt resourcer.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |