recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tankevækkende. WMC er efter min vurd. på vej ud
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tankevækkende. WMC er efter min vurd. på vej ud

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Tankevækkende. WMC er efter min vurd. på vej ud
    Sendt: 20-Juni-2012 kl. 00:34
Citat fra Microsoft:

Update on the TV Tuner and WMC Remote Control and Receiver Product Categories

The TV Tuner and Windows Media Center Remote Control and Receiver categories and tests are not included with Windows Hardware Certification Kit (HCK) because we are retiring these programs. You can use HCK to obtain a Windows 8 signed driver for these devices by passing the applicable tests. For example, if the device connects via USB, then the USB tests would appear. The tests that appear depend on the features that are detected, but there are no Windows Media Center or TV tuner tests in HCK. Original equipment manufacturers (OEMs) can use Windows 8 signed drivers as part of their pre-installation image.

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Moerkbak Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 10-Februar-2010
Sted: Nordjylland
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Moerkbak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2012 kl. 10:55
mener MS har bekræftet at MC ikke bliver en del af w8 men et tilkøb. Kan desværre ikke huske hvor jeg har set det :/
Til top
Betak Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 13-September-2009
Point: 45
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Betak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2012 kl. 17:31

Ja, WMC ser bestemt ud til at være på vej ud, men jeg tror ikke det bliver definitivt før windows 9.  

"This post is how we will deliver on that and continue to support Media Center for another product lifecycle"

http://blogs.msdn.com/b/b8/archive/2012/05/03/making-windows-media-center-available-in-windows-8.aspx

"Why do I have to upgrade to Windows 8 Pro to get Media Center?
Trends in Media Center usage show a decline in the number of customers that use it on a regular basis, starting from a relatively small base as we previously blogged about. When we look at actual usage, most customers using Media Center and playing DVDs used Windows Ultimate and XP Pro/Media Center. We believe those customers will also be interested in the additional features provided in the Windows 8 Pro edition, such as Boot from VHD, Client Hyper-V, etc., especially if they are using Media Center on a PC used for general tasks. Considering the audience and current usage, we conclude the vast majority of Media Center customers upgrading to Windows 8 will be to the Windows 8 Pro edition. In our efforts to keep the Windows 8 editions plan as simple as possible, Windows Media Center is only available on Windows 8 Pro. If you already have Windows 8 Pro and want to add Media Center, you just need to acquire the additional Media Center Pack as an in-place upgrade available via Add Windows Features (formerly Windows Anytime Upgrade).

http://blogs.msdn.com/b/b8/archive/2012/05/04/q-amp-a-dvd-playback-and-windows-media-center-in-windows-8.aspx

Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2012 kl. 00:48
Nu er der åbenbart "nogen" der har læst mit indlæg, og kommet til samme konklusion: http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=7165&zoneid=56
Så det er nok ikke helt skævt, at Media Center er en død sild

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
QaxXxuZ Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-Juni-2011
Point: 158
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér QaxXxuZ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2012 kl. 02:41
Jo jo. Se, det var jo ikke så godt. Det er jo det der virker bedst af alle.
Hvad skal vi så satse på nu?
Til top
Binnerup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-September-2005
Point: 1137
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Binnerup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2012 kl. 07:41
Der er ingen tvivl om at Windows Media Center ikke længere er et produkt som Microsoft satser på.

Faktum er dog at det stadig er med i Windows 8, om end som en add-on.

Personligt syntes jeg ikke der er nogle alternativer der er tilnærmelsesvis lige så gode.

Det at den er med i Windows 8 giver dog produktet en levetid på ca. 3 år mere. Der kan ske mange ting på 3 år - sandsynligheden er at vi til den tid har set SmartTV platformene blive fornuftige alternativer.

Som jeg ser det er der ingen grund til at panikke og lede efter alternativer nu.

Det mest logiske er at blive på Windows 7 på sin HTPC, hvis man ikke ønsker at betale for add-on'et på Windows 8, for faktum er at det ikke giver nye funktioner.

Men selvom man opgraderer til Windows 8 kunne jeg forestille mig at prisen for add-on'et ikke er voldsomt høj.
Min film samling

Lav din egen med My Movies.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6693
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2012 kl. 11:24
Oprindeligt skrevet af Binnerup Binnerup skrev:

Men selvom man opgraderer til Windows 8 kunne jeg forestille mig at prisen for add-on'et ikke er voldsomt høj.

Er de add ons ikke gratis, når man har Pro udgaven?

Venlig hilsen
KB
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Binnerup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2012 kl. 13:58
Brixen: Nej - Win 8 Pro kommer uden mulighed for DVD afspilning, eller Windows Media Center - det skal tilkøbes til en endnu ukendt pris.
Min film samling

Til top
trikker Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-August-2008
Point: 314
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér trikker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2012 kl. 16:55

Vil det sige at hvis man køber en PC nu med W7 Ultimate, og derefter opgraderer til W8, så mister man WMC ?

Hvor mange mon tænker over det ?

Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6693
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2012 kl. 17:19
Oprindeligt skrevet af Binnerup Binnerup skrev:

Brixen: Nej - Win 8 Pro kommer uden mulighed for DVD afspilning, eller Windows Media Center - det skal tilkøbes til en endnu ukendt pris.

Aha, nu har jeg læst lidt om det. Microsoft vil ikke betale for codecs til dvd-afspilning mere.

Venlig hilsen
KB
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2012 kl. 11:06
Vi er et for lille folkefærd der vil have DVD/BD afspiller i vores mediecenter. Udviklingen går mod streaming og dets dertilhørende dårlig kvalitet, præcis som musikken.
Det er en dyster tid vi går i møde! Ikke fordi det ikke bliver muligt. Der skal nok blive solgt 3.parts produkter. Men det vil indebære mere besvær for forbrugeren, og sandsynligvis også en mer-pris.

Som Brian siger, så hold på Win7 så længe som muligt, eller i det mindste til der findes bedre og mindst lige så nemme alternativer.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Binnerup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2012 kl. 11:46
Ja, enten at holde på Windows 7, eller købe den add-on pakke til Windows 8.

Er der tilpas mange der gør det, så kan det jo være de tildeler det lidt resourcer.
Min film samling

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu