recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - XBMC - Dual Audio - Yep, det er muligt :-)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

XBMC - Dual Audio - Yep, det er muligt :-)

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
kbaggen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-December-2006
Sted: Roskilde
Status: Offline
Point: 328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kbaggen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: XBMC - Dual Audio - Yep, det er muligt :-)
    Sendt: 04-Juli-2012 kl. 09:46
Hej,
fik xbmc EDEN til at sende lyd til 2 lydkort i går samtidg, dvs. ATI HDMI til TV, og  "Turtle beach advent micro II" genne optisk til stero reciver.

Lyd gennem ATI HDMI kan justeres op og ned med MCE remote som normalt, mens lyd til "Turtle" ikke kunnes justeres med remote (antager det er fordi det sendes som bitstream/WASABI).

Screenshort af settings:

Har kun justeret setting under system/audio.

Hermed kan jeg tænde anlæg, justere lyd ned på TV, og har dermed super lyd på anlæn, eller sagt anderledes har nu smertefrit lyd på 2 lydkort! Super Ping Vino! Og tænker jeg lige vil dele dette med jer :-)

Måske ikke alle der har behov for denne mulighed, men er noget win7 ikke kan, og ret fedt hvis man bare vil bruge TVet til normalt lyd så som nyheder, børne TV, men samtidig have super duper i lyd til film, musik, fodbold, whatever!

Redigeret af kbaggen - 04-Juli-2012 kl. 14:08
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2012 kl. 12:38
Medmindre man har et helt specielt TV, (og det findes mig bekendt ikke), så vil man for alt i verden undgå at bruge lyd/højtalerne i TV i dag.
Så nej, jeg kan slet ikke se behovet for det, og da slet ikke hvis du har en receiver forbundet via hdmi. Jeg kunne forstå det (selvom det ikke ville være relevant), hvis man ingen receiver havde.

Til top
kbaggen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kbaggen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2012 kl. 14:08
Oprindeligt skrevet af kbaggen kbaggen skrev:

Måske ikke alle der har behov for denne mulighed, men er noget win7 ikke kan, og ret fedt hvis man bare vil bruge TVet til normalt lyd så som nyheder, børne TV, men samtidig have super duper i lyd til film, musik, fodbold, whatever!

Grunden ligger jo i ovrsteånde! 

Personeligt har jeg ikke behov for 5,1 lyd for at se nyheder, slet ikke fordi man dermed "larmer" mere iht. naboer, børn etc.

Synes faktisk ikke det er rart med stor baslyd for den slags TV.......men det er jo smag og behag. Men vil gerne have den ved fodbold, og især film!

Den primære grund til at have flere lydkort i komputer er jo mulighed for flere zoner, dvs. TVet kan vise ramasang gennem HDMI, mens lydkort nummer 2 spiller "foobar" til køkknet (og stue) gennem anlægget!

Men på denne måde får jeg nu altså mit øsnke opfyldt! Kan tænde anlæg og få super lyd når jeg har behov!

Redigeret af kbaggen - 04-Juli-2012 kl. 14:10
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2012 kl. 00:54
Jeg er ikke med i det du mener?

Ramasjang gennem hdmi via xbmc pvr eller?

Musik gennem xbmc, samtidigt med du ser Ramasjang igennem xbmc? For er der et eller andet jeg gået fuldstændig glip af i mine flere års erfaring med xbmc, at du ikke kan afspille fx en film og samtidigt afspille musik i xbmc medmindre du gør brug af en external player code.

Næste spørgsmål, du siger det ikke er muligt i win 7? Vil så fortælle det er fuldt muligt i win 7, hvis du bruger to forskellige programmer som pointer på hver deres lydkort.

Til afspille i flere zoner som du også nævner, så må det da være nemmest pt at bruge Airplay protokollen, eller upnp.

Jeg kan da hvert fald tilgå vores musik, via upnp ude på badeværelset til den internet/wifi radio vi har stående der, så jeg selv kan bestemme hvad vil høres. Eller også kan jeg streame det via smb til vores xbmc klienter vi har i soveværelset og i det ene børneværelse eller film for den sags skyld, mens en anden film eller musik kører i stuen.

Kan også streame til min SGS2 hvis det skulle være, både film og musik.

Ang lyd, så kan jeg skrue op og ned min fon, eller stemme i stuen.

Redigeret af JordanDK - 05-Juli-2012 kl. 00:56
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Point: 2423
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2012 kl. 08:22
Cool at du har fået det til at virke som du gerne vil og pluspoint fordi du deler løsningen med os, det er god forumstil.

Personligt har jeg ikke så meget at bruge løsningen til da jeg kører al min tvlyd ud over anlægget, men det kunne måske være interessant for folk der både har et surround og et stereosystem at kunne sende lyd til to apparater samtidigt og så bare tænde for det setup der nu passer bedst til opgaven?
Til top
kbaggen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kbaggen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2012 kl. 10:35
Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:

Jeg er ikke med i det du mener?

Ramasjang gennem hdmi via xbmc pvr eller?

ATI DMI lydkort driver, kører MCE og TV f.eks. Ramasang. Samtidg kører Lydkirt 2 "Turtle Beach" så foorbar2000 som zone 2 i mit køkken således jeg kan hører mit mp3 samtidg fra PCen!

Så xbmc spiller ikke både TV og musik samtidg!

Altså, med mit setup kan jeg vælge at enten have flere zoner, ved at MCE bruger et lydkort, mens foorbar2000 media afspiller bruger det andet, ELLER lade xb,mc sende lyd til begge lydkort. Hvilket så giver mig muligheden at have min lyd fra film afspilling både på tv eller anlæg. 

Da jeg har valgt et alæng uden hdmi og suround har jeg behov for at kunne smide lyden ind gennem optical, og kan altså ikke bruge HDMI osv.!

Nå men tror måske man skal have mit setup for at se min pointe :-)
Til top
kbaggen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kbaggen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2012 kl. 10:40
Oprindeligt skrevet af strandvasker strandvasker skrev:

Cool at du har fået det til at virke som du gerne vil og pluspoint fordi du deler løsningen med os, det er god forumstil.

:-)
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2012 kl. 21:09
Okay tak for forklaringen. :) Så jeg med. 
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu