|
Live security platinum |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Ham_Der ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 29-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1259 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 13-Juli-2012 kl. 14:48 |
Er der nogen, der kender en god metode til at fjerne det.
Min genbo kom over og bad om hjælp, hun havde fået det der program ind på sin computer. Jeg sagde, at jeg synes det ligner et snydeprogram, og det viser en googling også. Hvordan fjerner man det. Vi prøvede at google og fandt et program, der hedder Spyhunter. Det koster bare 29 Euro, hvis det skal fjerne trusler. Er der gratis metoder? |
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Online Point: 6683 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Der er flere råd her: bl.a. dette: Redigeret af Brixen - 13-Juli-2012 kl. 15:13 |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
Ham_Der ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 29-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1259 |
Jeg tror jeg prøver Malwarebytes. Jeg er lige nu ved at installere det selv på min anden computer, for at prøve det.
|
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Online Point: 6683 |
Nu har jeg ikke læst hele vejledningen til Malwarebyte igennem, men det ser ud som om man skal starte i Safe mode with Networking, for at undgå at virusen starter.
|
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
Det har jeg også læst. Jeg har gemt det på en usb stick, så ser vi om det virker på den måde.
Er Live security platinum sådan en virus, der gør bagmændene i stand til at logge på ens netbank? Det ser ikke sådan ud i diverse beskrivelser. |
|
![]() |
|
Jeg prøvede det på den anden computer, og jeg gemte det på USB med denne computer. På den bærbare fandt det ingen trusler, så jeg ved ikke, om det koster penge at få programmet til at fjerne virussen.
|
|
![]() |
|
Der er flere af den slags falske antivirus-programmer, og de vil have penge for at blive fjernet igen.
Men malwarebyte er gratis. Redigeret af Brixen - 13-Juli-2012 kl. 16:44 |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19569 |
Systemgendannelse....... Klaus |
|
![]() |
|
Malwarebytes ser ud til at have virket. Jeg lukkede computeren, genstartede i fejlsikret tilstand med netværk, hentede Malwarebytes og lod den scanne. Så fandt den også en infektion, og så bad den om at genstarte. Da computeren var genstartet i normal tilstand, poppede Live security platinum ikke op igen. Jeg prøvede så Fjern programmer i Kontrolpanel. Der stod den stadig, men da jeg klikkede på den, kom der en meddelelse om, at den allerede var fjernet.
|
|
![]() |
|
Godt at det virkede. En af mine venner gik i panik og betalte banditterne. Man kan åbenbart ikke ret meget på den inficerede pc, hvis den blokerer nogle hjemmesider. |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
Treated ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Januar-2010 Sted: Horsens Status: Offline Point: 1639 |
![]() |
|
Hvis man følger denne vejledning, kan den slags malware ikke installeres:
Jeg synes det er typisk at folk, der får installeret den slags malware, allerede har et antivirusprogram. Hvis man aktiverer Software Restriction Policy slipper man for den slags. ![]() Billede: http://www.mechbgon.com/srp/index.html Redigeret af Brixen - 14-Juli-2012 kl. 10:06 |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |