recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - XBMC tilføjelse af filer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

XBMC tilføjelse af filer

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Allanbp Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-November-2006
Sted: Holbæk
Status: Offline
Point: 471
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allanbp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: XBMC tilføjelse af filer
    Sendt: 19-Juli-2012 kl. 20:30
Jeg prøver i øjeblikket at få XBMC til at virke på min HTPC. Jeg kan sagtens få det startet op, og jeg kan også tilføje filer, men når jeg så vælger det punkt der hedder tv-series så ligger der kun 2 filer som jeg kan afspille. XBMC finder fint alle mine mapper og giver dem også flotte billeder, men den finder ikke nogen af afsnittene. Jeg kan så vælge at gå ind i gennem filer og afspille alle afsnittene derfra, men så syntes jeg at det er lidt forvirrende at der er et punkt som hedder tv-series.

min mappe struktur er således

z:\\How I Met Your Mother\1. sæson
z:\\How I Met Your Mother\2. sæson

osv. 

filnavnene hedder:
ex.
01 - pilot.avi

Håber at der er en der kan hjælpe

Redigeret af Allanbp - 19-Juli-2012 kl. 20:31
Til top
PSSO Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-April-2006
Sted: Denmark
Point: 615
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PSSO Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2012 kl. 20:57
prøv at undgå æøå i mappe og fil navne

Redigeret af PSSO - 19-Juli-2012 kl. 20:58
mvh PSSO
Til top
Allanbp Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allanbp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2012 kl. 21:05
Det som undrer mig er at den kan finde et enkelt af snit i en af mapperne hvor der er 24.
og at det så lige er afsnit 22 
og i en af de andre mapper finder den afsnit 1.
så jeg ved ikke om man skal rode med den der advancedsettings.xml
kan ikke se at æøå skulle skabe problemet, da den kan finde et afsnit i en mappe hvori der indgår æ.
Til top
bleze Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 28-Maj-2005
Point: 491
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bleze Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2012 kl. 21:59
Angiv mapperne som "Season 1" etc. Og filerne med " SxxEyy" i fil navnene hvor xx er season nummer og yy er episode nummer.
LG OLED83C1, LG OLED65B6V, Samsung PS63C7705, Pioneer KURO KRL-37V, Integra DRX-R1 7.0.4 setup, Synology DS1821+, 4 x KODI Mediacenter (nVidia Shield), Sonos med 6 zoner
Til top
Allanbp Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allanbp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2012 kl. 22:08
Så tror jeg bare at jeg dropper xbmc, hvis det betyder at jeg skal til at omdøbe samtlige af mine fil og mappe navne.
Det tror jeg ikke lige at jeg magter.
Havde været nemmere hvis der var et workaround ved brug af advancedsettings.xml
så den kan forstå den mapp struktur som jeg har.
Til top
bleze Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 28-Maj-2005
Point: 491
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bleze Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2012 kl. 22:25
Det kan du muligvis godt via regex du skriver/udvider. God fornøjelse det er mere end jeg magter at hjælpe med her :) min forrige løsning virker og kan hurtigt klares med F2 og copy/paste
LG OLED83C1, LG OLED65B6V, Samsung PS63C7705, Pioneer KURO KRL-37V, Integra DRX-R1 7.0.4 setup, Synology DS1821+, 4 x KODI Mediacenter (nVidia Shield), Sonos med 6 zoner
Til top
Allanbp Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allanbp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2012 kl. 22:31
Det afhænger vel lidt af mængden af filer og mapper.
Eftersom jeg har 25 serier, med hver serier der i gennemsnit har 5 sæsoner, og hver sæson har 22 afsnit i gennemsnit.
det er så kun 2750 gange copy paste for filer. også de 125 mapper der skal omdøbes

så jeg ved ikke lige hvor hurtigt det er.
havde håbet på at finde en haj til det der regex.
Til top
Gump Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-Juni-2008
Point: 377
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gump Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2012 kl. 22:44
Der findes vist programmer der kan omdøbe dine filer for dig, men har ikke selv erfaring med nogen...

Til top
Allanbp Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allanbp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2012 kl. 22:46
Oprindeligt skrevet af Gump Gump skrev:

Der findes vist programmer der kan omdøbe dine filer for dig, men har ikke selv erfaring med nogen...

Ikke for at fornærme, men var det ikke bare en kommentar for kommentarens skyld....
Til top
Gump Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-Juni-2008
Point: 377
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gump Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2012 kl. 23:45
Er ikke fornærmet, skulle måske have forklaret lidt bedre. Der er programmer til at omdøbe film og serier, så de bliver genkendt af bl.a. xbmc. Så man selv er fri for manuelt at skulle gøre det. Det synes jeg da er en relevant kommentar?
Til top
Micras19 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-Maj-2010
Sted: Silkeborg
Point: 55
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Micras19 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2012 kl. 00:14
Prøv at se på http://www.therenamer.com/ den skulle kunne klare det.
Til top
Allanbp Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allanbp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2012 kl. 10:35
tror jeg skal kigge lidt på det der therenamer hvis ikke der er en der kan noget med regex
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu