recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Digital Foto
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - photoshop for almindelige mennesker
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

photoshop for almindelige mennesker

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6487
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: photoshop for almindelige mennesker
    Sendt: 06-August-2012 kl. 14:42
hejsa, har for nogle år siden været helt bidt af en grafiker og har brugt photoshop meget... Nu vil min mor super gerne rode med billeder med beskæring retouchering og lave lidt sjov og balladae med indbydelse og billeder, kender i et godt program, det skal kunne en del, men ikke være proffesionelt..

picasa har hun prøvet det var no go, og nu låner hun om, en uge photoshop af mig, så kan hun rode lidt med det....

men kom glad hvis i kender et godt program til sådanne ting
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
Deaster Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-Maj-2006
Point: 150
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deaster Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2012 kl. 14:58
Photoshop Elements.
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 2404
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2012 kl. 16:13
Jeg er glad for Irfanview til mine billeder, det kan det jeg oftest har brug for uden at være voldsomt kompliceret. Det er kanon til ting som at rette billeder op til vandret, beskære og nusse lidt om farverne, sådan 5 minutters efterbehandling af et billede for at gøre det lidt lækkert. Hvis du vil redigere bumsen på næsen væk skal du have fat i et der er mere avanceret.
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 25-December-2010
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2012 kl. 16:29
Der er jo også allerede noget billedbehandling installeret, hvis der køres Windows 7. Windows Live Photogallery. Her kan bumsen fjernes... Ellers er der det gratis Photofiltre 6.5.3. Kører hun XP, så er der i Works 6-pakken, (eller nyere) Microsoft Digital Image Standard Edition Editor. Her kan der virkelig leges vildt med billederne! Se bare her: http://www.freewebsite-service.com/mnn/Galleri+Pop+Art.php 
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Point: 1758
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér db89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2012 kl. 16:38
Hvad Photoshop, Photoshop elements og Lightroom angår så husk at man på Adobes hjemmeside kan downloade programmerne og gratis prøve dem af i en måned.
Hold jer fra simplyelectronics.net
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19551
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2012 kl. 17:29
Oprindeligt skrevet af forzajuve forzajuve skrev:

men kom glad hvis i kender et godt program til sådanne ting

GIMP. Photoshop "kopiprogram", hvis man ikke har råd til Photoshop. Har selv en ældre version Photoshop (7.0) herhjemme som jeg købte for _mange_ år siden, men på firmacomputeren kan jeg ikke få det (det koster jo penge sådan noget), så der bruger jeg GIMP.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2012 kl. 17:42
JEG har prøvet Gimp. Det både virker, og ikke virker. nogle gange kunne jeg åbne billeder med programmet. Andre gange ikke. og så skulle jeg åbne programmet, og så åbne billederne herfra. Onlineregistreringen duede heller ikke de første gange, og til sidst virkede skidtet slet ikke. Så røg programmet UD. Så skal der laves det helt vilde, som I nu sikkert har set på min hjemmeside, så hedder det for mig, Microsoft Digital Standard Edition Editor på mit gamle XP-hakkebrædt. Alm. billedbehandling foregår så på Photofiltre.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Point: 6668
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2012 kl. 18:00
Jeg vil også sige Photoshop Elements. Det kan stort set det samme som Photoshop bortset fra CMYK og Clipping Path, og det har amatører alligevel ikke brug for.
Men mange af de nye funktioner bliver prøvet af i Elements, før de kommer i den rigtige Photoshop.

Installer hellere prøveversionen, i stedet for din Photoshop.

Ellers er der Lightroom, men det er måske for avanceret.

Redigeret af Brixen - 06-August-2012 kl. 18:04
Venlig hilsen
KB
Til top
McNiklas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Oktober-2007
Sted: 4100 Ringsted
Point: 1691
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér McNiklas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2012 kl. 18:08
Jeg bruger selv pixelmator.. men ved ikke om det kun er til mac?Smile
Til top
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Point: 6487
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2012 kl. 18:14
Tror jeg lader hende prøve elements....
Fantastisk med al den respons. Elsker recordere
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2012 kl. 18:41
Oprindeligt skrevet af McNiklas McNiklas skrev:

For mig at se, ER det kun for MAC: http://support.pixelmator.com/faq 

Redigeret af turbo2 - 06-August-2012 kl. 18:42
Til top
McNiklas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Oktober-2007
Sted: 4100 Ringsted
Point: 1691
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér McNiklas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2012 kl. 18:44
Oprindeligt skrevet af turbo2 turbo2 skrev:

Oprindeligt skrevet af McNiklas McNiklas skrev:

For mig at se, ER det kun for MAC: http://support.pixelmator.com/faq 

Ja det ser sådan ud! Det er eller et godt programSmile
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu