|
Scraping Ember Media Manager |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
heth ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Marts-2012 Sted: Fårevejle Status: Offline Point: 37 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 11-August-2012 kl. 08:26 |
Hej.
Er lige startet på at scrape mine film til brug i xbmc. Jeg har valgt at prøve ember media manager, eftersom det ser ud til at mange anbefaler denne. Jeg ved godt at xbmc selv kan scrape, men jeg foretrækker at have alt thumbnails og moviinfo liggende sammen med mine film, sådan så alle xbmc enheder kan hente den samme info et sted fra. Er der nogle her som anvender ember mediamanager eller andre alternativer? Jeg har det problem med Ember at den default henter filmbeskrivelser på engelsk fra IMDB. Går jeg manuelt på TMDB kan jeg se at der er danske beskrivelser tilgængelig på mange film. Er det muligt at få Ember til at hente filmbeskrivelser på dansk fra TMDB istedet? Håber at jeg har postet det rigtige sted, håber at høre fra jer. Takker, Henrik
|
|
![]() |
|
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Bruger selv Ember og kender godt til dit problem. Jeg lavede det tunge arbejde med alle vores tegnefilm og børnefilm selv kopiere danske beskrivelser ind.
Så ville være rart med en løsning. Alle andre film, lader jeg være med engelsk beskrivelse. Redigeret af JordanDK - 11-August-2012 kl. 09:55 |
|
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
|
![]() |
|
Binnerup ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-September-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1137 |
Har I overvejet at bruge My Movies hvor vi uden sammenligning har den største database der findes over danske titler? Du kan herfra også gemme meta-data til XBMC.
|
|
![]() |
|
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
Kender godt til dit program Binnerup. ![]() Tror fruen ville vende det hvide ud af øjnene hvis jeg satte mig for det. ![]() |
|
|
![]() |
|
daemon9th ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 01-September-2010 Sted: Odense Status: Offline Point: 45 |
Hej, I kan vælge en anden scraper, Ember XML scraper og derunder imdb_olympia. Denne scraper gør det muligt at hente DK-da plots mm. Edit > Settings > Ember XML movie scrapers > "Enable" > Populate |
|
![]() |
|
Fantastisk
![]() |
|
|
![]() |
|
heth ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Marts-2012 Sted: Fårevejle Status: Offline Point: 37 |
1000 tak for de gode råd.
Jeg prøvede imdb_olympia og den virker faktisk ret godt, så tak for det. Men som sagt er jeg først lige begyndt og burde måske prøve mymovies collection manager hvis også den kan levere "output" til xbmc. Hvis i mener den er bedre ville det jo være tosset ikke at bruge den. Har mymovies egentlig sin egen film DB ? Jeg har dog ikke lige fundet ud af om den koster noget, jeg er dog også parat til at betale lidt hvis det er det. Hvis i ellers har andre gode råd inden jeg går igang må i meget gerne sige til. Ved i egentlig om man kan definere danske genre og hvordan xbmc evt ville kunne håndtere dette? Tak endnu engang.
|
|
![]() |
|
Prøvende lige at installere My movies collection management, og prøvede at scanne 20 film. Ja Binnerup du har helt ret, den finder de fleste film rigtigt og mange af dem jeg ikke kunne finde ved brug af ember kommer med her. Det virker som et program jeg kunne blive rigtig glad for.
Jeg har læst lidt om my movies og kan godt se det er en virkelig god pakke. Jeg ønsker dog bare at anvende collection management til at scrape mine film til xbmc. Jeg mangler bare en guide i hvordan programmet skal sættes op så den leverer jpg, nfo og tbn filer så det kan bruges i xbmc. Kan i hjælpe? Jeg kan se at der er en masse som skriver om at man skal optjene point for at bruge bestemte funktioner i mymovies. Hvis jeg bare skal bruge collention management til at scrape skal jeg så købe/optjene noget? |
|
![]() |
|
Måske skal jeg oprette en ny tråd, da det nu omhandler mymovies?
|
|
![]() |
|
Ikke for at få dig til at ombestemme om du skal skifte eller ej, men har kun oplevet med 3-4 som Ember ikke har kunne finde, hvor jeg manuelt måtte angive tt fra imdb. Men skal ikke kunne sige hvor kritisk programmet er, da jeg altid navngiver mine film efter imdb. Hvis det er omlypia imdb, så kan jeg godt forestille mig, den langt fra er lige så udviklet som mymovies. Angående med at definere dansk genre, så er intet umuligt i XBMC, bare du vil rode med opsætning af det. Fx har jeg en hel undermenu der hedder KIDS som ikke ligger i min film database, men alle tegnefilm, danske familiefilm osv ligger i den. Havde på et tidspunkt også en undermenu der hed 3D, men den har fjernet igen, så de bare ligger under almindelig film med 3D i titlen. Sidste ting, husk at hvis du vælger gå over til MyMovies, så overtager programmet alle rettigheder til dine nfo filer, så hvis du har nogle custom. Vil disse blive ændret i forhold til MyMovies kan læse dem. |
|
|
![]() |
|
Ok tak "JordanDK".
Jeg ved ikke helt hvad jeg gør endnu. For mig ser det ud som om Mymovies selv vælger dansk poster, noget resten af familien er glad for. I det hele taget kommer flere af filmbeskrivelserne på DK i my movies. Jeg redigerede i 3 nfo filer i går som mymovies havde lavet. Kunne ikke få filmset til at virker og ville sætte det manuelt og det virkede da. Jeg har ikke noget problem med at mymovies ændre nfo'en bare man stadig selv har mulighed for at redigere i den. Tak endnu engang. |
|
![]() |
|
Swingking ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 915 |
Jeg bruger selv dette program , men jeg kan ikke få den scraper imdb_olympia ind, når jeg trykker populate scaper , loader den bare lige hurtigt , og så sker der ikke mere , jeg vil nemlig rigtig gerne have dansk info til min film , er det måske noget som skal installeres eller hvad inden det virker ? håber at nogle kan hjælpe mig....
|
|
Sony Bravia KD-65X8505C
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |