|
Ekstern skærm, 55-65" - hvad skal jeg kigge efter? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7912 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 22-August-2012 kl. 12:35 |
Hej.
Kiggede lige lidt efter hvad man kan få af skærme på 55-65". Den skal kun bruges som computerskærm i et mødelokale, så der behøver ikke at være tv-tuner og den slags i den. Den skal være full HD, så den i opløsning passer med dagens computere. Den vi har nu er en ældre herre fra NEC, hvor skærmbilledet fra min computer bliver lidt "mærkeligt" - men dog brugbart så længe man viser PDF og billeder. Jeg kiggede på lidt forskellige fra Proshop.dk: Af dem synes jeg nok at LG'en er mest interessant - pga. pris, lavest strømforbrug, og tilslutningsmulighederne. Gode tilslutningsmuligheder synes jeg må være en god ting på et kontor, hvor folk kan komme med mange forskellige computere. Tænkte dog på hvad mon USB-indgangen kan bruges til? Er der andre gode skærme man kan kigge på - gerne i 60-65"? Jeg tror at et prisniveau op til 30.000,- er acceptabelt, men det skal nok helst være maks. 20.000,-
|
|
Med de venligste hilsener
Thorvald. |
|
![]() |
|
Steve Jones ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-Juli-2010 Status: Offline Point: 1809 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Køb en Epson TW3200 til under 8k istedet - godt billede og støjsvag.
|
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7132 |
Til møde lokale som tit har en del lys ?
|
|
![]() |
|
Steve Jones ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-Juli-2010 Status: Offline Point: 1809 |
Det kræver bare projektoren har godt med lys og det har en Epson TW3200.. specielt hvis den kun skal lave 60"..
|
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7132 |
Hvis der kun er ønske om 60" billede i et mødelokale vil jeg vælge et lysstærkt led TV.
|
|
![]() |
|
renep ![]() Bruger ![]() Oprettet: 30-Marts-2008 Sted: Vestsjælland Status: Offline Point: 230 |
I et mødelokale er et smartboard (som i skolerne) guld værd for processen, med mulighed for let at tage kopier af tavlen. Med en ultra-short-throw projektor har du lysstyrke som en alm. skærm på 86", men jeg må indrømme at det indtil videre er på bekostning af opløsningen - den har vi dog gerne byttet væk...
|
|
![]() |
|
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7912 |
Jeg er ikke særligt vild med projektorløsningerne. Vi har to kontorer i Lithauen, hvor vi har præsentationsskærme: Min chefs kontor hvor der pt. hænger en gammel, vistnok 60" NEC og mit kontor / tegnestue, hvor der hænger en kæmpestor Xscreen og en projektor. Hvor stor skærmen er ved jeg ikke, men den er enorm. Præcist hvilken projektor der hænger der ved jeg heller ikke. Men i mit kontor synes jeg personligt at projektorløsningen ikke fungerer vældigt optimalt. Bl.a. fordi der er meget lyst i rummet. Så hvis man sidder skævt for skærmen, så kan man dårligt se den ene side af billedet. Jeg vil også mene at opløsningen måske bliver for dårlig, når billedet bliver blæst op i den størrelse. Så på mit kontor ville jeg hellere have en måske 80" LED LCD. Jeg synes billedet på en skærm er bedre end med en projektor. På min chefs kontor er lys fra vinduerne ikke så stort et problem, da skærmen hænger parallelt med vinduerne. Men der er ikke plads til mere end ca. 60" - og det er også stort nok, da man sidder fra 1 m til 3 m fra skærmen. Desuden har den projektor du nævner et meget større strømforbrug end skærmen. Du siger også den er støjsvag - men en skærm er vel lydløs. Jeg ville sige at vi skal have en skærm til min chefs kontor - og jeg ville egentligt også hellere have en skærm til mit kontor, men jeg kan jo lige finde ud af hvilken projektor der hænger der, så jeg kan se specifikationerne på den. Måske kunne løsningen være at skifte den nuværende projektor ud med den Epson du nævner - hvis den virkelig er så god.
#renep: Hvad er et smartboard?
|
|
Med de venligste hilsener
Thorvald. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |