|
Asus E45M1-I Deluxe / WLAN / OpenElec / XBMCBuntu |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
TheeKay ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 08-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 27 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 09-September-2012 kl. 02:56 |
Er der nogen der har rodet med at få andet end end fuld windowsinstallation til at benytte det trådløse netkort der sidder på dette bundkort?
Jeg har p.t. ikke mulighed for at trække kabel til min box så jeg er låst, da hverken OpenElec eller XBMCBuntu på nogen måde ser det.
Redigeret af TheeKay - 09-September-2012 kl. 02:56 |
|
![]() |
|
strandvasker ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2423 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Lidt hjælp til selvhjælp, prøv at grave lidt i manualen til boardet for at finde ud af hvad wifinetkortet er for en model og mærke. Herefter taster du modelnummeret og ubuntu ind i google og ser om der dukker noget fornuftigt op.
Jeg var igennem lidt det samme med min netbook (Asus 1001ha), da jeg skrev 1001ha ubuntu wifi problem i google gav det ikke alverden. Jeg fandt ud af at wifinetkortet hed rta3090 og så fik jeg pludselig langt flere hits ved at google på rta3090 ubuntu. Hvis du googler på dit bundkortnummer finder du kun de relativt få ubuntubrugere der har præcis samme bundkort som dig. Søger du i stedet for nummeret på wifinetkortet er der langt større chance fordi netkortchippen på dit bundkort sandsynligvis også bruges på en række andre bundkort. |
|
![]() |
|
Psymon ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 25-September-2011 Status: Offline Point: 304 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
netkortet virker under ubuntu, har samme kort, og har haft ren ubuntu 12.04 på, hvor netkortet virkede upåklageligt. Undre mig lidt over det ikke virker under XBMCBuntu, må lige se om jeg kan få tid til at teste det i mit setup i løbet af dagen.
I XBMCBuntu, skal du nok ud af xbmc for at sætte det op.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |