recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Asus E45M1-I Deluxe / WLAN / OpenElec / XBMCBuntu
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Asus E45M1-I Deluxe / WLAN / OpenElec / XBMCBuntu

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
TheeKay Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 08-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 27
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TheeKay Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Asus E45M1-I Deluxe / WLAN / OpenElec / XBMCBuntu
    Sendt: 09-September-2012 kl. 02:56
Er der nogen der har rodet med at få andet end end fuld windowsinstallation til at benytte det trådløse netkort der sidder på dette bundkort?

Jeg har p.t. ikke mulighed for at trække kabel til min box så jeg er låst, da hverken OpenElec eller XBMCBuntu på nogen måde ser det.

Redigeret af TheeKay - 09-September-2012 kl. 02:56
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Point: 2423
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2012 kl. 09:00
Lidt hjælp til selvhjælp, prøv at grave lidt i manualen til boardet for at finde ud af hvad wifinetkortet er for en model og mærke. Herefter taster du modelnummeret og ubuntu ind i google og ser om der dukker noget fornuftigt op.

Jeg var igennem lidt det samme med min netbook (Asus 1001ha), da jeg skrev 1001ha ubuntu wifi problem i google gav det ikke alverden. Jeg fandt ud af at wifinetkortet hed rta3090 og så fik jeg pludselig langt flere hits ved at google på rta3090 ubuntu.

Hvis du googler på dit bundkortnummer finder du kun de relativt få ubuntubrugere der har præcis samme bundkort som dig. Søger du i stedet for nummeret på wifinetkortet er der langt større chance fordi netkortchippen på dit bundkort sandsynligvis også bruges på en række andre bundkort.
Til top
Psymon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-September-2011
Point: 304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Psymon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2012 kl. 10:10
netkortet virker under ubuntu, har samme kort, og har haft ren ubuntu 12.04 på, hvor netkortet virkede upåklageligt. Undre mig lidt over det ikke virker under XBMCBuntu, må lige se om jeg kan få tid til at teste det i mit setup i løbet af dagen. 

I XBMCBuntu, skal du nok ud af xbmc for at sætte det op.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu