|
XMBC og ekstern afspiller |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
jespermart ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 893 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 13-September-2012 kl. 16:21 |
Er der nogen af XMBC eksperterne der kan give en fyldestgørende gennemgang af, hvordan jeg får XMBC op at køre med TMT 5.3 som ekstern afspiller til afspilning af 3D iso, meget gerne med screen dumps af proceduren.
Jeg har læst og læst på XMBC forummet og må bare konstatere jeg åbenbart er for dum til at forstå hvad der skrives ![]() Og mens i er i gang er der så nogen af jer der også har erfaring med at starte XMBC via Windows 7 MCE, på den måde kunne jeg bibeholde TV delen fra Win 7 MCE
|
|
Jesper
Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4 |
|
![]() |
|
bomndk ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 25-Marts-2006 Status: Offline Point: 422 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hej Jespermart
Det var heller ikke let at finde ud af men vha. den meget lange tråd som du nok har set på XBMC forum så er her hvad jeg kogte det ned til. Du skal bruge 2 filer playercorefactory.xml og PlayISO.bat (du kan have flere .bat filer men dette er nok) Filerne skal ligge her hvis (win7) C:\Users\Bo\AppData\Roaming\XBMC\userdata (Bo ændres til dit brugernavn) Filerne indeholder følgende playercorefactory.xml: <playercorefactory> <players> <player name="BDMV_Player" type="ExternalPlayer" audio="false" video="true"> <!-- You can place your PlayBDMV file anywhere --> <filename>C:\Users\Bo\AppData\Roaming\XBMC\userdata\PlayBDMV.bat</filename> <args>"{1}"/fullscreen</args> <hidexbmc>true</hidexbmc> <hideconsole>false</hideconsole> <warpcursor>none</warpcursor> </player> <player name="Universal_Player" type="ExternalPlayer" audio="false" video="true"> <filename>C:\Program Files (x86)\ArcSoft\TotalMedia Theatre 5\uMCEPlayer5.exe</filename> <args>"{1}" /fullscreen</args> <hidexbmc>true</hidexbmc> <hideconsole>false</hideconsole> <warpcursor>none</warpcursor> </player> <player name="ISO_Player" type="ExternalPlayer" audio="false" video="true"> <!-- You can place your PlayISO file anywhere --> <filename>C:\Users\Bo\AppData\Roaming\XBMC\userdata\PlayISO.bat</filename> <args>"{1}" /fullscreen</args> <hidexbmc>true</hidexbmc> <hideconsole>false</hideconsole> <warpcursor>none</warpcursor> </player> <player name="Disc_Player" type="ExternalPlayer" audio="false" video="true"> <!-- You can place your PlayDisc file anywhere --> <filename>C:\Users\Bo\AppData\Roaming\XBMC\userdata\PlayDisc.bat</filename> <args>"{1}" /fullscreen</args> <hidexbmc>true</hidexbmc> <hideconsole>false</hideconsole> <warpcursor>none</warpcursor> </player> </players> <rules action="prepend"> <!-- <rule filetypes="bdmv" player="BDMV_Player"/> --> <!-- <rule filetypes="m2ts|mkv|avi|ts" player="Universal_Player"/> --> <rule filetypes="iso" player="ISO_Player"/> <!-- <rule name="Blu-Ray" protocol="bd" player="Disc_Player"/> --> </rules> </playercorefactory> PlayISO.bat @echo off rem you can place your PlayISO file in \Roaming\XBMC\userdata\ rem you need to put the correct VCDMount drive letter in the command below "C:\Program Files (x86)\Elaborate Bytes\VirtualCloneDrive\VCDMount.exe" /d=0 %1 "C:\Program Files (x86)\ArcSoft\TotalMedia Theatre 5\uMCEPlayer5.exe" L: exit "C:\Program Files (x86)\Elaborate Bytes\VirtualCloneDrive\VCDMount.exe" /d=0 /u Håber at det hjælper med at få hul på bylden ![]() |
|
Mvh
Bo |
|
![]() |
|
jespermart ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 893 |
Mange tak for svaret, jeg tror jeg står fast på Win 7 MCE
![]() |
|
Jesper
Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4 |
|
![]() |
|
bomndk ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 25-Marts-2006 Status: Offline Point: 422 |
Det er selvfølgelig op til dig - men hos mig køre det som smurt i olie.
Alle mine film ligger som iso filer på en nas. Når jeg vælger at se en film i xbmc så starter TMT op og sætter skærmen op i 3D mode. Hvis filmen så ikke er 3D bliver den bare vist almindeligt. Når jeg lukker TMT så returneres til xbmc. |
|
Mvh
Bo |
|
![]() |
|
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
Jeg synes ellers denne her guide er lige til at gå til.
http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=116724 |
|
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
|
![]() |
|
Jeg måtte så til gengæld kæmpe mig igennem den flere gange og eksperimentere en del før jeg fik det til at virke ![]() |
|
Mvh
Bo |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |