recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lovlig ripping af DVD'er
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lovlig ripping af DVD'er

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Autumn Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 10-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 19
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Autumn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Lovlig ripping af DVD'er
    Sendt: 16-September-2012 kl. 10:07

Hej

Jeg er ved at få lavet mig NAS hvor jeg så vil streame fra til mit tv, men jeg har en masse dvd'er som jeg i den forbindelse gerne vil have lagt over på NAS'en. Jeg vil gerne af med dvd afspilleren i stuen så der er så få afspillere som muligt. 

Men hvilket program skal jeg bruge for at få rippet alle mine dvd'er så jeg kan putte dem på NAS'en? 

Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2012 kl. 10:14
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Autumn Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Autumn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2012 kl. 10:23
Så ville du bruge CloneDVD sammen med AnyDVDHD?
Til top
rawi Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 08-Juni-2009
Point: 282
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rawi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2012 kl. 10:40
Det kommer også an på hvad du ønsker dit format skal være, skal filmene komprimeres eller vil du rippe 1:1, vil du have menuer mv.

Personligt bruger jeg MakeMKV til at rippe mine film i 1:1 uden trailere, menuer eller ekstra materiale.
Til top
Tanaburs Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-November-2008
Point: 445
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tanaburs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2012 kl. 10:58
Min erfaring: Fordelen ved MAkemkv er at den er hurtig, bagdelen er at filerne har samme størrelse som et ISO image af DVDén. 
Jeg anvender Handbrake som bruger 5 gange så land tid på at rippe en DVD men som har flere valgmuligheder (bl.a. mp4->ipad/iphone), og en DVD film lander på 800-1200 Mb.
Jeg ripper først en stak skiver via ImgBurn og konverterer så ISO filerne til mkv eller mp4, her har handbrake en kø funktion så du kan stakke filerne og lade computeren køre om natten (eller dagen men du er på arbejde eks.)

Til top
jakobbirk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-Maj-2006
Point: 170
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jakobbirk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2012 kl. 11:07
Mit setup er efter mange års roden rundt blevet til at vi har en appletv i stuen og på børneværelset (kører med US netflix, knægtene på 5 år elsker det - kører ironman dagen lang), samt to ipads til bilferierne. Yderligere en xbox i stuen og i soveværelset.

Jeg ripper med Anydvd til video_ts for at have backup af hele dvd'en
Derefter konverterer jeg med Handbrake hovedfilmen til h.264 (normal)
Til sidst smider jeg dem i iTunes til deling på netværket.

h.264 med "normal" settings afspilles på både ipads, appletv og xbox'ene

Sidste trin når jeg gider er at få flyttet itunes til min whs2011 istedet for min almindelige workstation pc. Der er lige hele "itunes skal køre på et logged in account" halløjet som kræver lidt nørkleri.

Første trin med anydvd rip til video_ts er bare valgt "tilfældigt", kunne nok lige så godt være iso eller mkv måske ?

Handbrake mangler muligheden for at samle flere filer til én, så f.eks. Pingu ikke bliver til 20 stk. 6 minutters afsnit.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2012 kl. 11:42
Oprindeligt skrevet af Autumn Autumn skrev:

Så ville du bruge CloneDVD sammen med AnyDVDHD?
Til mine BlyRay skiver bruger jeg kun AnyDVDHD's Image Ripper til at lave en komplet .ISO. Den afspiller jeg med Cyberlink PowerDVD. Dette for at få alt med, herunder menuer, ekstra materiale osv. Som virtuelt BluRay/DVD drev bruger jeg Slysofts gratis Virual Clone Drive. Hvis du ønsker kun at kopiere hovedfilm med f.eks. danske undertekster, kan du bruge CloneDVD. Både AnyDVD og CloneDVD kan hentes som gratis prøveversioner.
Jeg har prøvet alt det andet, men er altid vendt tilbage til Slysoft
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
Til top
Autumn Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Autumn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2012 kl. 12:12
@jakobbirk - kan AnyDVD (og andDVD HD) bruges som standalone software. Umiddelbart synes jeg det lyder som at man skal bruge det sammen med CloneDVD?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2012 kl. 12:21
Oprindeligt skrevet af Autumn Autumn skrev:

@jakobbirk - kan AnyDVD (og andDVD HD) bruges som standalone software. Umiddelbart synes jeg det lyder som at man skal bruge det sammen med CloneDVD?
Som jeg skrev, har AnyDVD en imageripper. Den kan, som navnet anntyder, rippe en BluRay/DVD uden CloneDVD
Til top
Autumn Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Autumn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2012 kl. 13:01

Hov, jeg havde ikke lige fået F5'et siden inden jeg svarede - men jeg prøver AnyDVD til ISO og se om jeg kan få XBMC til at spise dem :-)

Takker for hjælpen

Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2012 kl. 14:42
Hvis det bare er til DVD, så kan DVD Shrink gøre jobbet med at fjerne unødige lydspor, kapitler og ekstramateriale - og så er den gratis. Den kræver ikke AnyDVD. Det samme kan MakeMKV, men så har man dog filmene gemt som MKV, hvilket kan være noget bøvl mht. undertekster.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2012 kl. 20:06
Jeg har også i mange pr benyttet DVD-Shrink. Programmet fylder intet, kræver ingen resourcer, er hurtigt og utroligt let at betjene..

M.v.h.
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu