recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Billedrør er ved at ryge - what to do?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Billedrør er ved at ryge - what to do?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
JakkaB Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 13-September-2008
Status: Offline
Point: 31
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JakkaB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Billedrør er ved at ryge - what to do?
    Sendt: 20-September-2012 kl. 22:57
Min gamle Mirai (jaja) skærm er pludselig begyndt at mørkne i billedet, for derefter at have motionslør én masse (sådan lidt lsd agtigt). Er der noget at gøre, eller skal jeg bare vente på lortet brænder sammen? (hvis jeg tænder og slukker går der et par minutter så går det ned af bakke igen).

På forhånd for gode råd!

Redigeret af JakkaB - 20-September-2012 kl. 22:58
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7240
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2012 kl. 06:21
Send det til rep.

Hvad ønsker du af råd ?      Et nyt og bedre tv kan anbefales.
Til top
clausols1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-September-2007
Sted: Hedehusene
Point: 791
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér clausols1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2012 kl. 07:53
Skriv på Facebook at du er aftager til et tilsvarende, der skal nok være nogen der ikke er nået på lossepladsen med deres.
Til top
sodaha Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 22-November-2004
Sted: Denmark
Point: 397
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sodaha Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2012 kl. 08:09
Hvis du kan leve med det, skal du ikke gøre noget.

Hvis ikke, køb nyt
Panasonic: TX-P42X10Y, DMR-BCT820EG, DMR-EH57, DMR-EH68EC, DMR-E85H, SC-BT200 + SH-FX70, NV-GS50, DMC-LZ7, HX-DC1
Apple: iPod Touch 32gb, iPhone 6 128gb, iPad 2 WiFi 64gb&16gb, ATV 2, MAC Mini (2012)
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2012 kl. 08:28
Benyt lejligheden til at komme ind i det nye årtusind . . .
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Point: 4909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2012 kl. 08:36
Oprindeligt skrevet af JakkaB JakkaB skrev:

Min gamle Mirai (jaja)

Du siger det jo selv.

Køv et nyt.

Ved forresten ikke om Mirai laver fladskærme.LOLLOLLOL
Til top
JakkaB Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 13-September-2008
Point: 31
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JakkaB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2012 kl. 08:44
Ok tak for de mange gode råd :) Har 3 andre tv i huset og ja den er super ringe, men funger fint til det den skal - fik googlet mig til at jeg kunne prøve at støvstuge skidtet (tage bagpladen af og give den en omgang). Det prøver jeg efter devisen - der er intet at tabe ;) 
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19818
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2012 kl. 09:01
Du kan være ganske rolig - det hjælper ikke en skid......

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2012 kl. 12:53
Oprindeligt skrevet af JakkaB JakkaB skrev:

Ok tak for de mange gode råd :) Har 3 andre tv i huset og ja den er super ringe, men funger fint til det den skal - fik googlet mig til at jeg kunne prøve at støvstuge skidtet (tage bagpladen af og give den en omgang). Det prøver jeg efter devisen - der er intet at tabe ;) 

Et billedrør ER en mellemting mellem en støvsuger og en campingvogn . .
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Prasmus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-December-2005
Point: 538
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prasmus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2012 kl. 13:41
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Et billedrør ER en mellemting mellem en støvsuger og en campingvogn . .

Derfor skal posen også tømmes engang i mellem Wink

Gælder forresten også i den grad PC'er Confused
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7240
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2012 kl. 16:30
Det er generelt ikke smart at støvsuge PC og andet elektronik pga statisk elektro.

Pust det rent i stedet med trykluft fra dåse.
Til top
skyking Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-December-2011
Sted: Danmark
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skyking Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2012 kl. 16:45
Det lyder næsten som en slags standard fejl.

Gælder det alle farverne der bliver mørke?  En del fejl skyldes noget elektronisk, og en anden ting er at nogen (    )  gange viser fejl sig ved meget lysere billeder, og så ER det noget elektronisk.

På Højspændingstransformatoren sidder normalt 2 pot metre som man med varsomhed kan forsøge dreje på.  Efter have støsuget vel at mærke.

Held og Lykke med hvad som sker.
En noget indforstået Joke, do not answer!
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu