recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVBViewer problem med optagelse og se anden kanal
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DVBViewer problem med optagelse og se anden kanal

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
bomndk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-Marts-2006
Status: Offline
Point: 422
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bomndk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: DVBViewer problem med optagelse og se anden kanal
    Sendt: 03-Oktober-2012 kl. 00:00
Hej,

Jeg har DVBViewer og Recording Service kørende. Jeg har en HDHomerun samt en Terretec H7 sat op med YouSee så principielt er der 3 tunere.

Desværre er det sådan at hvis der optages f.eks. vha. Record Service så får jeg beskeden "Channel Redirection  Requested By Service" og det er ikke muligt at se en anden kanal.

I DVBViewer er hver tuner sat op med med sin egen unicast som Recording Service installationen siger at man skal gøre.

Er der noget jeg har misset?
Mvh
Bo

Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2012 kl. 01:14
Nu skal jeg ikke kloge mig, har intet fostand på HD Homerun og YouSee tunere, idet jeg selv bruger CD via parabol, men har du et screenshot af Device Status fra Recording Service?
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
bomndk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-Marts-2006
Point: 422
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bomndk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2012 kl. 08:40
Hej MCenterFreak

Screendump
Og så 2 IP-adresser hvoraf den ene går igen i DVBViewer.

En ting jeg ikke forstår er at man i DVBViewer opretter disse Unicast tunere som fremgår af DVBViewer hardware oversigten men de kan ikke ses i Recording Service.

Jeg har også konstateret at jeg ikke kan streame når jer er på Recording Service. Jeg får et popup billede og den forsøger tilsyneladende at loade men der kommer bare aldrig et resultet.
(Ved ikke om det har nogen betydning for min indledende problem)

Mvh
Bo

Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2012 kl. 12:13
Hvis du kører Recording Service (RS) og DVBViewer (DVB) på samme maskine, og ønsker at benytte RS virtuelle tunere, så er det vigtigt at DVB ikke også bruger de fysiske tunere (i Hardware)
Du skriver at du ikke kan se de virtuelle tunere i RS, men det skal du heller ikke. RS skal "eje" de fysiske tunere, og  DVB får så adgang til dem via de virtuelle tunere.
Jeg har ingen erfaring med streaming, bruger det ikke, da jeg altid bruger DVBViewer på mine klientmaskiner
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu