|
Kan ikke oprette forbindelse til internettet |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
jake51 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6250 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 17-Oktober-2012 kl. 15:16 |
Jeg har Samsung ES8005
Så tilslutter jeg et netværkskabel mellem fladskærm og Zykel 600-modem
På skærmen står der, at der er oprettet forbindelse til netværket men ikke til internettet
Men modemmet har jo da internetforbindelse
![]() Hvad gør jeg forkert? Redigeret af jake51 - 17-Oktober-2012 kl. 15:17 |
|
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson |
|
![]() |
|
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvilke IP adresser får dit tv. Egen, DNS, gateway. Og hvilke adresser har din computer der HAR forbindelse til internettet?
BS
|
|
![]() |
|
jake51 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6250 |
Aner det ikke
![]() Findes der ikke en auto funktion?
|
|
Mikael Simpson |
|
![]() |
|
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
Tjo. Men du har jo konstateret at DEN i hvert fald ikke virker.
Hvis du vil have hjælp må du selv hjælpe lidt til, ellers skal vi/jeg gætte hvad dit problem er. Det kan godt være der er nogen der gider, men der springer jeg over. Mvh BS
|
|
![]() |
|
JeTex ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3801 |
Har du router med switch, og dermed ubegrænset ip adressetildeling? Router skal sættes til DHCP, så tildeler den automatisk ip adresser til enheder tilsluttet dit netværk. Hvis ikke der er router med switch, har du sikkert kun 1 ip adresse fra udbyder, denne er så "låst" til din pc ( eller enhed du tildeler ip adressen ).
Hvis første punkt er opfyldt, så genstart router, og den tildeler ip adresser til alt på/i netværket.
|
|
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
|
![]() |
|
Godt så...
Skal modemmets IP-adresse (eller flere adresser?) indtastes på fladskærmen?
Og hvordan finder jeg modemmets IP-adresse?
|
|
Mikael Simpson |
|
![]() |
|
JeTex ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3801 |
Nej, hvis du har indbygget router/switch i dit modem, og kofigurerer det til DHCP, tildeler det pr. automatik en ip adresse til alle enheder. TV skal også sættes til automatisk tildeling af ip adresse.
Hvis der ikke er router i modem, er det sandsynligt, at du kun har en ip adresse, og derfor kun netadgang med en enhed ad gangen.
Redigeret af JeTex - 17-Oktober-2012 kl. 20:40 |
|
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |