recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung LE-40R71B spørgsmål ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSamsung LE-40R71B spørgsmål ?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
povlhp Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 27-April-2006
Status: Offline
Point: 21
Direkte link til dette indlæg Emne: Samsung LE-40R71B spørgsmål ?
    Sendt: 29-April-2006 kl. 08:23
Hej gutter, så har jeg fået mit 40-R71B (dog ikke fra fælleskøbet).

Dynamic Dimming er slået fra i den picture mode der hedder Movie mode. Så hvis man smider den derover i picture mode, så er den på plads. Man behøver ikke service menuen.

Jeg har et enkelt problem med mit TV jeg håber der er nogen der kan være behjælpelig med:

Min Arion AT-2100CR DVT-B receiver kan find køre enten CVBS eller RGB ind på Ext-1 med tydelig kvalitetsforskel.

Min Schneider DVD-200 vil ikke køre RGB over SCART (på samme kabel og stik). Den kører (bedst til værst):
1. Composite Video (næsten perfekt)
2. Component Video (lidt skygge. Testet med 2 gode lydkabler)
3. S-Video  - Meget flade farver. Kan miligvis boostes.
4. Composite over SCART
5. RGB over SCART virker ikke. Når jeg vælger det, så mister TV'et sync, og det flimrer og/eller siger no signal.  Er der nogen der har bud på hvad det skyldes ? Det kører på en 20" Føtex TV i soveværelset.

Min gamle XBox har også lidt matte farver, så man skulle tro det var Composite. Men jeg har advanced SCART Cable til den. Så den skulle kunne køre fuld RGB. Det forstår jeg heller ikke helt.

Så lige en kommentar til dem der køber Vogel 6325 drejebeslaget:
Den tværgående nederste pind vil komme hen forbi alle stikkene og dække for øverste SCART stik (det uden RGB) samt antennestiket (så man skal bruge antenneledning med en vinkel).

PS: Findes der en god SCART omskifter med et 3 meter langt kabel på TV siden ? Jeg overvejer selv at lave mine signalkabler med Cat 5e STP kabler da de kan samles i en billig samledåse / trækkes gennem væggen, og nok er væsentligt bedre end de fleste købekabler.

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Point: 15694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2006 kl. 09:52

Hej Poul

Oprindeligt skrevet af povlhp povlhp skrev:

PS: Findes der en god SCART omskifter med et 3 meter langt kabel på TV siden ? Jeg overvejer selv at lave mine signalkabler med Cat 5e STP kabler da de kan samles i en billig samledåse / trækkes gennem væggen, og nok er væsentligt bedre end de fleste købekabler.

Ikke nødvendigvis. Det vil du sansynligvis få en del problemer ud af.

Manglende afskærmninger, impedans mistilpasninger, dårlig DC gennemgang osv. Det er især billede signalerne der bliver problemer med (S-video, RGB, Component, DVI, HDMI) at putte ind i CAT 5e.

Og så har CAT 5e kabler den dårlige egenskab, at de 4 par i kablerne ikke er lige lange. Så sender du et RGB signal igennem, så vil R, G og B ikke komme ud samtidig i den anden ende af kablet - og så giver det sjove "farve skygger" på billedet - udover de øvrige skygger som nok vil være der pga. manglende individuel afskærmning og impedans mistilpasning.

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Point: 15694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2006 kl. 09:58

Oprindeligt skrevet af povlhp povlhp skrev:

5. RGB over SCART virker ikke. Når jeg vælger det, så mister TV'et sync, og det flimrer og/eller siger no signal.  Er der nogen der har bud på hvad det skyldes ? Det kører på en 20" Føtex TV i soveværelset.

Jeg er i tvivl om hvor mange enheder du har tilsluttet. Men vært opmærksom på, at det sansynligvis kun er SCART-1 som har RGB og kun er SCART-2 som har S-video (men begge har composite)

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu