recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pioneer PDP-506FDE HDCP m.v.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPioneer PDP-506FDE HDCP m.v.

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
kim_schrader Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 29-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 24
Direkte link til dette indlæg Emne: Pioneer PDP-506FDE HDCP m.v.
    Sendt: 29-April-2006 kl. 16:32

Hej gutter!

Jeg er ny i dette forum, men har været aktiv usenetter i mange år efterhånden, så jeg håber i vil tage godt imod mig :-)

Nu til sagen... Jeg er blevet ret hooked på at investere i fladskærmstv og efter nogen søgen er valget mere eller mindre faldet på et Pioneer 506FDE plasma-tv, da jeg ikke har noget at bruge DVB-t til (har TDC kabeltv). Folk roser jo generelt Pioneers plasmatv :o)

Mine spørgsmål er flg.:

1. HDMI-indgangen kan kun bruges med HDCP-kompatible kilder. Jeg vil bruge min skærm med et mediecenter (MCE og MediaPortal) og vil selvfølgelig sikre mig, at der komme hul igennem. Mit grafikkort er pt. et Asus Radeon 9550 128MB AGP kort - vil dette virke med HDMI-indgangen via en simpel DVI-HDMI converter?
Er HDCP mere eller mindre altid understøttet på nyere grafikkort?
Virker skærmen med _alt_ der sendes til den bare HDCP er understøttet i grafikkortet? Damn jeg er træt at Hollywoods forsøg på at helgardere sig :-/

2. Jeg vil gerne have reklamationsret i Danmark. Hvordan sikrer jeg mig, at dette krav er opfyldt? Jeg vil gerne undgå at købe det i f.eks. Fona pga. den ublu pris (40.000,-) så jeg har f.eks. fundet det hos http://www.hifigalleriet.dk til ca. 32.500,-. Han er iøvrigt i Helsingør, hvor jeg arbejder, så det ville være nemt at hente dér... Må det f.eks. være parallelimporteret?

3. Jeg kan se, at vægbeslaget til tv'et koster små 2000,- ekstra... Kan man ikke lave sådan et selv hvis man er lidt kreativ i et metalværksted? Der kan fa'me bores mange huller til de penge :-)))

Det var sådan set dét - håber i har nogle gode svar!

Mvh, Kim
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2006 kl. 16:58
Oprindeligt skrevet af kim_schrader kim_schrader skrev:

Nu til sagen... Jeg er blevet ret hooked på at investere i fladskærmstv og efter nogen søgen er valget mere eller mindre faldet på et Pioneer 506FDE plasma-tv, da jeg ikke har noget at bruge DVB-t til (har TDC kabeltv). Folk roser jo generelt Pioneers plasmatv :o)

Mine spørgsmål er flg.:

1. HDMI-indgangen kan kun bruges med HDCP-kompatible kilder. Jeg vil bruge min skærm med et mediecenter (MCE og MediaPortal) og vil selvfølgelig sikre mig, at der komme hul igennem. Mit grafikkort er pt. et Asus Radeon 9550 128MB AGP kort - vil dette virke med HDMI-indgangen via en simpel DVI-HDMI converter?
Virker skærmen med _alt_ der sendes til den bare HDCP er understøttet i grafikkortet? Damn jeg er træt at Hollywoods forsøg på at helgardere sig :-/

Otto kommenterer HDMI-HDCP spørgsmålet i denne dk.teknik.tv+video tråd:
http://groups.google.com/group/dk.teknik.tv+video/browse_frm /thread/4b4ba0345627e357/10ecf5dc18513d3a?tvc=1&q=hdmi+h dcp+group%3Adk*&hl=en#10ecf5dc18513d3a

2. Jeg vil gerne have reklamationsret i Danmark. Hvordan sikrer jeg mig, at dette krav er opfyldt? Jeg vil gerne undgå at købe det i f.eks. Fona pga. den ublu pris (40.000,-) så jeg har f.eks. fundet det hos http://www.hifigalleriet.dk til ca. 32.500,-. Han er iøvrigt i Helsingør, hvor jeg arbejder, så det ville være nemt at hente dér... Må det f.eks. være parallelimporteret?

Har du checket butikker som www.tapeconnection.dk (Århus) og www.ktradio.dk (Vesterbrogade)? Der er en tråd om www.hifigalleriet.dk i Forhandlere forumet.

Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Point: 15694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2006 kl. 22:35

Såvidt jeg kan læse, så har det grafikkort mulighed for HDCP.

Nej, det er vist de færreste endnu.

Jeg er ikke sikker på, at jeg turde købe den lille FDE model uden at have prøvet det først. For det er jo kun den store XDE model der har PC-input, og så er det jo en "one shot" kan man sige - altså hvis det ikke virker som du forventer.

2. Jeg vil gerne have reklamationsret i Danmark. Hvordan sikrer jeg mig, at dette krav er opfyldt?

Spørg dem hvor de får skærmene fra. Det svarer de sikkert ærligt på.

Jeg vil gerne undgå at købe det i f.eks. Fona pga. den ublu pris (40.000,-) så jeg har f.eks. fundet det hos http://www.hifigalleriet.dk til ca. 32.500,-. Han er iøvrigt i Helsingør, hvor jeg arbejder, så det ville være nemt at hente dér... Må det f.eks. være parallelimporteret?

Ja, det er rimeligt sikkert en parallel-import.

3. Jeg kan se, at vægbeslaget til tv'et koster små 2000,- ekstra... Kan man ikke lave sådan et selv hvis man er lidt kreativ i et metalværksted? Der kan fa'me bores mange huller til de penge :-)))

Det var sådan set dét - håber i har nogle gode svar!

Jo, Bauhaus sælger nogle skinner der hedder Regalux der kan bruges til ophæng af fladskærme. Princippet vist dette:

Altså hvor man har en tværgående stang, som man derefter hægter TV'et op på. Hvis du er omhyggelig med valg af matrialer og bruge nogle ordentlige bolte + rawplugs, så skulle det nok kunne gå. TV'et vejer trods alt ikke mere end 32 kg.

/Lars

Redigeret af Lars - 29-April-2006 kl. 22:40
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003