|
STOFA Aarhus - Dårlig modtagelse |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
BOversoe ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 25-Oktober-2012 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 26-Oktober-2012 kl. 19:32 |
|
Hej Derude..
Jeg står i den situation at mit fjernsyn ikke vil finde enkelte af kanalerne i min Stofa pakke. Jeg bor i Århus, har den store Stofa pakke og kanalerne er søgt ind via mit LG TV på intern DVB-C. Søgning gik uden problemer, og den har fundet alle de kanaler den skulle. Men på enkelte: Eurosport HD 1+2, Canal 9 HD, Animal Planet, Nat Geo, Nature/Crime/Playboy har jeg intet signal. Fjernsynet har fundet kanalerne, og jeg har en enkelt gang prøvet at der var et vanvittigt flimrende billede på den ene kanal. Under DVB-C indstillingerne kan jeg se at fjernsynet finder 100% signalkvalitet. Jeg har selv montoret antennekablingen mellem TV'et og Stofastikket med højkvalitets stik og ledning(Så der bør på ingen måde være problemer der. Har dog en splitter på antennestikket lige under fjernsynet.). Er der nogen der kan fortælle mig hvor den går galt? De andre kanaler har ALDRIG det der ligner udfald, og står knivskarpe. Håber i kan hjælpe mig, inden jeg bliver nød til at ringe til Stofa og skabe mig,
|
||
![]() |
||
cnn3 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-Oktober-2004 Sted: Århus Status: Offline Point: 3195 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Prøv at fjerne splitteren og anvend kablet direkte. Hvis det løser problemer, skal du nok anvende en anden splitter :-)
|
||
mvh Christian
|
||
![]() |
||
Gonardo ![]() Bruger ![]() Oprettet: 15-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 249 |
|
Er du 100% sikker på, at der står 100% signalkvalitet ud for pågældene program/frekvens ?
Du mangler måske en skærm i dine stik samlinger...
|
||
![]() |
||
Lennon ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4858 |
|
Min kammerat i Åbyhøj har lignende problemer . Her drejer det sig om kanaler som vel at mærke har været tilstede på nuværende set-up . Bla canal 9 og Cartoon er forvundet ( pga manglende signal) ,mens resten af kanalerne modtages fint helt uden pixeleringer . Han er ikke just en ørn til elektronik og står samtidigt foran en ommøblering - derfor er Stofa ikke kontaktet endnu .
|
||
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm |
||
![]() |
||
BOversoe ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 25-Oktober-2012 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12 |
|
Mener jeg er på Åbyhøjcentralen.. Men Cartoonnetwork virker godt nok her.
Der står bare 100% når jeg søger dem ind. Kan ikke se det på den enkelte kanal så vidt jeg kan se. En skærm i mine stik? Hvad betyder det præcist. Jeg starter med at købe mig en antennefordeler af højere kvalitet, og så må jeg tage den derfra.
|
||
![]() |
||
|
Fjersynet melder om 97% i signalstyrke, og 100% i signalkvalitet.
|
||
![]() |
||
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5310 |
|
Stil TV på en af disse inden du tjekker signalstyrke og kvalitet.
Som oftest er problemet indstråling i kabel, stik og samlinger, fra andre radiotjenester, som f.eks. DVB-T sendere.
Vejledning:
Mvh JørgenT
|
||
![]() |
||
pnhh ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-August-2006 Sted: Lystrup Status: Offline Point: 882 |
|
Mine kanaler går fint igennem.Har stofa og bor også i Åbyhøj.
|
||
Oppo 93. Lg 55 b6
Hegel 80. Clear Audio Concept. Hjemmebyg |
||
![]() |
||
Gonardo ![]() Bruger ![]() Oprettet: 15-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 249 |
|
Hvis du selv har monteret stik på kablerne, er det meget vigtigt at skærmen også har forbindelse til det yderste på stikket, og inderleder har forbindelse til midterbenet i stikket
![]() |
||
![]() |
||
|
Hvilket tv har du, navn og model...
|
||
![]() |
||
|
LG 47LS560T Stikket er selv samlet. Det er samlet af højkvals antennekabel fra av-cables.dk med http://www.av-cables.dk/antennestik/high-end-hf-taet-coax-stik-metal-hun-lte-protected.htm i stikdåsen og så en http://www.av-cables.dk/antennestik/high-quality-hf-taet-antennestik-guldbelagt-han-6336.html i tv'et. Signalet splittes med denne http://www.av-cables.dk/antennefordeler/professionel-antennefordeler-2-vejs.html lige under tv'et. Sidstnævnte var så det jeg evt. ville skifte, hvis det var.
|
||
![]() |
||
|
Og nej, den melder faktisk om intet signal, hvis jeg sætter den på den pågældende kanal.
Den melder faktisk også om nogle helt andre settings, end dem som stofa selv anbefaler på deres site til opsætning (346000 mhz, 6900 ms, 64QAM - der står 746000, 6900, 256QAM på tvet) ved ikke om det har noget at sige?
Redigeret af BOversoe - 31-Oktober-2012 kl. 11:47 |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |