recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny Reciver til hjemmebiograf
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny Reciver til hjemmebiograf

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jimmi1311 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-September-2006
Status: Offline
Point: 190
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jimmi1311 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ny Reciver til hjemmebiograf
    Sendt: 09-November-2012 kl. 08:04
Hej alle

Jeg har en hjemmebiograf i kælderen og nu skal lyd-delen forbedres, og jeg er blevet forslået at opgradere min reciver, men jeg har ikke ret meget forstand på det så håber at nogen herinde har et par forslag.

Jeg har ikke brug for spotify og almuligt fancy nye features, jeg vil bare gerne have bedre lyd med mine nuværende højtalere.  Jeg er ret godt tilfreds med mit 5.1 system og tænker ikke umildbart at jeg vil skifte til 7.1 i fremtiden. 

Mit setup:
Front: gamle infinity reference 61 mk2
Center: ny dali zensor vokal
Bag: gamle gulv højtalere
Sub: Dali Ikon
Reciver: onkyo tx sr-309
30 m2 dedikeret rum

Jeg regner ikke med at bruge meget over 5.000kr, men gerne mindre. Men har ikke noget i mod at købe brugt hvis jeg kan spare der.

Nogen forslag?

MVH
Jimmi

Til top
Sejrsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2005
Point: 813
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sejrsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2012 kl. 08:39
Oprindeligt skrevet af jimmi1311 jimmi1311 skrev:

Hej alle

Jeg har en hjemmebiograf i kælderen og nu skal lyd-delen forbedres, og jeg er blevet forslået at opgradere min reciver, men jeg har ikke ret meget forstand på det så håber at nogen herinde har et par forslag.

Jeg har ikke brug for spotify og almuligt fancy nye features, jeg vil bare gerne have bedre lyd med mine nuværende højtalere.  Jeg er ret godt tilfreds med mit 5.1 system og tænker ikke umildbart at jeg vil skifte til 7.1 i fremtiden. 

Mit setup:
Front: gamle infinity reference 61 mk2
Center: ny dali zensor vokal
Bag: gamle gulv højtalere
Sub: Dali Ikon
Reciver: onkyo tx sr-309
30 m2 dedikeret rum

Jeg regner ikke med at bruge meget over 5.000kr, men gerne mindre. Men har ikke noget i mod at købe brugt hvis jeg kan spare der.

Nogen forslag?

MVH
Jimmi

Hej

Jeg har en kraftig nyere 3d-surround receiver til salg. Se her:

Vi kan godt snakke en lille smule om prisen.

Den har 9 kanaler, så du kan evt bi-ampe din fronter. (hvis de kan det?)

vh
Sejrsen
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2012 kl. 11:32
Ja du trænger til en kraftigere "motor" i dit setup. Kig efter Onkyo 8xx, eller Pio SC-LX 7x i brugt. De ligger inden for dit budget.
Til top
ekelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-August-2006
Sted: Aalborg Denmark
Point: 1426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ekelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2012 kl. 15:51
hvis du ikke skal bruge 3d har jeg en onkyo tx-sr876 til salg, som kampus nævner giver de meget for pengene, der er også en anmeldes af den her på siden

Redigeret af ekelund - 09-November-2012 kl. 15:52
Kef R500,R200C, Q100, SVS SB-2000, Onkyo TX-NR818,Hegel Röst , Sony 65XE90, Xbox One X. ,Apple TV4K
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jimmi1311 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2012 kl. 20:12
Jo har desværre ikke mulighed for at opgradere de næste par måneder, men tak for input. Jeg vil læse lidt om de forslået forstærkere og ser hvad der findes brugt når jeg får råd.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2012 kl. 20:26
Der vil hele tiden være kraftige forstærkere til salg, da mange skifter ud pga nye features. Og det gør ikke de lidt ældre forstærkere ringere, tværtimod..
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jimmi1311 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2013 kl. 06:16
Hej alle

Hvad siger I til en Denon 2807 ville den kunne give mig bedre lyd i forhold til den onkyo jeg har nu??

Jimmi
Til top
jvks Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-August-2006
Sted: Denmark
Point: 248
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jvks Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2013 kl. 10:40
Har selv lige købt Sony STR-DN1040 til kr 4000.- som jeg er fint tilfreds med. Men samme weekend havde Elgigaten yamaha rx-a1020 til kr 4999,- som weekend tilbud som jeg hellere ville have haft. Så hvis du er lidt tålmodig, kan du holde øje med om tilbuddet vender tilbage. Super receiver med fokus på lyd.
Samsung 55" UE F8005, Yamaha A1020,SamsungSMT-H3106, B&W MT-20.PS3 og Panasonic DMR730

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu