|
Hjælp til opsætning af Samsung serie 8 |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Damhus ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 503 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 18-November-2012 kl. 10:30 |
Hejsa Jeg er faret vild, og har brug for lidt support. Jeg er ved at handle et Samsung 46" serie 8 Fjernsyn, og er lidt i tvivl om hvordan mit kommende set-up skal se ud. Nuværende set-up: 1. Dreambox 8000 HD, med parabol 2. Denon surround receiver AVR-2310 CI 3. Panasonic DMP- BD80 4. Mediecenter PC - Shuttle Windows 7 5. Squeezebox reciever (dem er der en del af i huset, boom, radio osv.) 6. Toshiba 40 ZF355D 7. En lysdæmper LK Touch IR-180CR 8. Logitech Harmony 895 fjernbetjening 9. Squeezebox controller 10. Synology Nas DS 411+II 11. Wii - bliver næsten ikke brugt Det hele kører sådan set med Dreambox som "kontrolcenter", det vil sige at det er Dreamboxen der f. eks. afspiller film fra Nas, Dreambox der modtager TV-signal, Dreambox der styrer optagelser, pausefunktioner osv. Denon er "acces point" på alle tilslutninger, både lyd og billede, Denon styrer al lyd, herfra kører en enkelt HDMI til fjernsynet, der bare fungerer som en "dum" skærm. Mediecenter tænker jeg at droppe, det bliver ikke brugt. Det hele bliver så kontrolleret af Harmonyen, lidt med Controller og Android. Jeg planlægger som skrevet at skifte fjernsynet ud med et Samsung 46" serie 8, hvis det giver mening overvejer jeg også skifte Denonen ud til den nyere AVR-2313 Spørgsmålene jeg mangler svar på i det nye set-up: 1. Hvis jeg vil have en "samlet brugerflade", så det også er til at finde rundt i betjeningsmæssigt af konen. Hvad skal så være "hjertet" stadig Dreambox, eller Samsung? Det skal vel være Samsung, hvis det skal give mening, her tænker jeg også betjening, brugen af Smart tv funktioner - Internet, Netflix osv. 2. Hvad med Fjenbetjeningen, i følge Samsung, så kan den lære alt smartere og bedre end Harmony, kan det passe? Kan den f. eks også styre Dreamboxen, som jo godt kan drille lidt. Hvor meget kan jeg selv "lære" Samsung fjernbetjeningen? I følge Samsung, så "regner" remoten selv ud hvilket apparat der skal bruges ved en given kommando, altså "macro funktioner", det finder jeg lidt svært at tro, jeg mener jeg har svært ved at regne det ud, hvordan skulle den så kunne ![]() 3. Giver det mening at opgradere Denonen, hvad ville jeg få ud af det, udover det åbenlyse: mulighed for Spotify, Android app, netværksfunktioner mv. Her tænker jeg, hvordan fungerer det at afspille musik fra Nas?, netradio, kan man afspille billede via Denonen fra Nas? Hvad men netværk gennem HDMI?, hvad med ARC, det er vel en nødvendighed hvis jeg skal have noget lyd ud af Smart tv funktionerne? Og betyder det så at lyden fra f. eks Dreambox skal op at "vende" i Samsung? 4. Jeg tænker som nu kun at have et HDMI kabel til fjernsynet, men hvad så med netværk - gennem HDMI, Lan, eller WIFI? 5. Hvordan fungerer Samsung direkte med NASen, afspille film, musik evt. pause funktioner? Det var såmænd bare det ![]() God søndag.. Redigeret af Damhus - 18-November-2012 kl. 10:56 |
|
![]() |
|
Damhus ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 503 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
PS. Men hov, hvad med Android Tablet/telefon. Hvor meget vil jeg kunne kontrollere med det? Hvis man nu antager at Samsung kan "styre" alt, via CEC, eller hvad ved jeg. Kan man så mon lige pludselig styre Dreambox, Blu-ray, ect. fra sin Tablet via en og samme Samsung App?
![]() |
|
![]() |
|
M!NGO ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 22-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 132 |
2. Hvad med Fjenbetjeningen, i følge Samsung, så kan den lære alt smartere og bedre end Harmony, kan det passe? Kan den f. eks også styre Dreamboxen, som jo godt kan drille lidt. Hvor meget kan jeg selv "lære" Samsung fjernbetjeningen? I følge Samsung, så "regner" remoten selv ud hvilket apparat der skal bruges ved en given kommando, altså "macro funktioner", det finder jeg lidt svært at tro, jeg mener jeg har svært ved at regne det ud, hvordan skulle den så kunne
![]() |
|
M!NGO
- Imac 27" - 2x aTV2 - Iphone5 - Ipad2 - Ipad Mini - - 2xWDTV Live 3g - QNAP TS-509 5x3TB - |
|
![]() |
|
Jeg snakkede med en Samsung mand på Beeb i går, der påstod hårdnakket at den kunne styre ALT.. Men igen, det gør de jo, den slags folk..
![]() |
|
![]() |
|
Men hvordan virker den som universal fjernbetjening, med den der "repeater" dims?
Er det helt fis og balloner?
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |