|
"Bedste" opsætning af Airport express |
Besvar | Side 123> |
Forfatter | |
lazzeeh
Junior bruger Oprettet: 04-Juni-2011 Status: Offline Point: 46 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 11-December-2012 kl. 08:39 |
Hej.
Jeg har på det sidste døjet meget med at min airport express mister forbindelsen - også selvom den lyser grønt. Jeg har prøvet det ene og det andet og brugte det meste af dagen igår på at få installeret et nyt modem fra stofa. Mit setup er : Modem fra stofa (thomson) som går over i en D-Link 655 som er min trådløse trådløse router som deler forbindelsen ud. Førhen havde jeg opsat min airport express, sådan at jeg tilsluttede mig til et eksisterende netværk (dvs min D-Link) - er det den mest optimale løsning? I så fald hvis det er, modtager jeg meget gerne råd til hvad jeg kan gøre for at undgå at den dropper forbindelsen. Den måde den "mister" forbindelsen på, er at man kan tage airport expressen ud af stikkontakten, så lyser den grøn og jeg kan streame i meget kort tid, hvorefter muligheden for airplay forsvinder - selvom AE stadig lyser grøn! (hvilket betyder den skal ud og ind af stikket hele tiden - ikke optimalt! :) )
|
|
Bschmidt
Guld medlem Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
Funktioner
Tak(0)
|
hvis den ikke er i stikkontakten hvor får den så strøm fra?
BS
|
|
lazzeeh
Funktioner
Tak(0)
|
Ja okey, imponerende dårligt forklaret.
Det jeg mener er at når den er i stikkontakten lyser den grøn. Hvis airplay symbolet ikke er aktivt (på enten ipad/iphone/mbp), så kan jeg tage den ud og ind igen og så virker det et par minutter. Derefter er jeg nød til at tage den ud og ind igen for at den lige virker et par minutter igen. Men den lyser grøn hele tiden (altså så længe der er strøm til :P ) også selvom den i realiteten ikke virker..
Redigeret af lazzeeh - 11-December-2012 kl. 09:49 |
|
Otto J
Platin medlem Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det er næppe meget hjælp, men jeg har haft samme problem med samme setup. Jeg skiftede D-link'en ud med en anden Airport Express, og så har det kørt upåklageligt siden. Bare for lige at pege på at det måske er D-link'ens opsætning du skal kigge på (hvis du ikke bare vil betale dig fra løsningen og købe en AP mere).
|
|
lazzeeh
Funktioner
Tak(0)
|
Hmm, det jeg frygtede.. Købte den for ikke så lang tid siden så vil være træt af at igen skulle bruge penge på en trådløs router.
Tænkte mere om der var nogen forskel i opsætningssmulighederne for airport expressen, fx at udvide netværket istedet for at tilslutte eksisterende.. Ved ikke om der er er forskel ved dette.. |
|
lazzeeh
Funktioner
Tak(0)
|
http://forums.dlink.com/index.php?topic=46601.0
Fandt dette som lyder ufatteligt meget som det jeg oplever så det vil jeg prøve senere.. Men ja, som du skriver Otto J, så lyder det meget som om det er min D-Link der laver noget gris :)
|
|
Beanie
Guld medlem Oprettet: 21-Oktober-2008 Sted: DK Status: Offline Point: 1597 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg kan kun bidrage med dette: Havde taget mit Apple TV3 med til de gamle som også har Stofas Thomsom router, så vi kunne se Netflix sammen med børnene. Det virkede fint; men jeg opdagede at Photostream ikke kunne køre.
Derhjemme sammen med TimeCapsule som router virker det super. I sin tid udskiftede jeg min Linksys router pga. bøvl som dit til en TimeCapsule; det spiller bare.
|
|
lazzeeh
Funktioner
Tak(0)
|
Det virkede så overhovedet ikke..
Jeg resettede AE og tilføjede den igen. Underlige er når jeg tilføjer den til eksisterende netværk, er det som om den smider mig af min trådløse router - meget underligt i hvert fald. Men ender med jeg kan se den er der i mit airport værktøj og så går der 2-3 minutter og så er den væk igen.. Sku da imponerende!
|
|
Theilo
Guld medlem Oprettet: 16-Marts-2010 Sted: Horsens,Danmark Status: Offline Point: 1226 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis du kun bruger dit stofa modem og din d-link, kører det så stabilt til trådløse enheder?
|
|
Samsung Le37-r81,Pioneer VSX-529, Bose Am5, Zaptor, Squeezebox duet,Squeezebox Radio, Synology ds212+
|
|
lazzeeh
Funktioner
Tak(0)
|
Ja det gør det..
Er virkelig på bar bund hvad der går galt.. Der må være nogen settings på D-Link'en som smider AE af efter et par min.. Har derudover også oplevet at min AE lige pludselig blinker orange, men derefter lyser grøn igen.. Sker nok hvert 5 min.. Men kan vel godt passe med min D-Link smider den af..
Redigeret af lazzeeh - 11-December-2012 kl. 19:46 |
|
Andersss
Guld medlem Oprettet: 27-April-2011 Sted: Brønshøj Status: Offline Point: 579 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg skiftede til en Netgear WNDR3700v3 router og det afhjalp alle mine AirPlay problemer. Det er rimelig udbredt problem med AirPlay over forskellige routere (selv kablet netværk driller). Jeg tror ikke der er mange veje uden om en ny router.
|
|
lazzeeh
Funktioner
Tak(0)
|
Men hvordan er man så sikker på den router man køber virker?..
Lyder lidt som et lotteri :)
|
|
Besvar | Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |