|
Henriks Budget bio - Synology + WD TV købt |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Fonne ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 05-November-2008 Status: Offline Point: 33 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 15-December-2012 kl. 22:08 |
Hej
Håber at det er placeret korrekt, men har lidt svært ved ellers at placere en tråd der dels handler om at jeg vil dele erfaringer efter hjælp fra forummet her, samt have input til et system der strækker sig over flere af jeres katagorier (Ikke den mest erfarne bruger) (Sig ellers endelig til) Først tak for hjælpen i denne tråd: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=117115&title=kbt-synology-fortryde-og-kbe-htpc Omhandler kort sagt behovet for en NAS samt HTPC, hvor jeg endte med at købe dette: - Synology DS413j
- WD RED 3TB Disk
- WD TV Live (Nyeste udgave)
- D-Link PowerLine AV Passthrought starter ![]() Bor til leje hvor der ikke lige er mulighed for at bore huller overalt, så ved hjælp af D-Link PowerLine fik jeg kablet netværk op til et skab på 1. sal hvor Synology DS413j nu står gemt og ikke kan høres. Må sige at jeg er positivt overrasket over alle disse køb - D-Link PowerLine fungere bare og kørte i løbet af 1 min med fuld hasrighed. Synology har virkelig fortjent deres gode ry, for deres software og opsætning spiller bare 100%, det er virkelig penge godt givet ud at ofre den smule ekstra, har ikke fortrudt 1 sek. Den fungere til at lagre film og som download station, samt jeg skal have sat den op til også at kører backup osv. Nu står den i et skab, men den siger virkelig ikke ret meget, og man føler sig hurtigt hjemme i deres software, fedt med at produkt der er gennemarbejdet. Og selv WD TV Live ikke helt er min drømme mediecenter må jeg sige at den fungere rigtig fint, og afspiller alt jeg har ønsket mig uden problemer, og er rigtig nem at bruge. Til prisen må jeg sige den ikke fejler, og indtil behovet bliver større, har jeg intet ondt at sige omkring den. - Dette spiller sammen med vores ældre Sony 40" LCD som egentlig klarer tingene ganske udmærket, men efter at have været i biografen overvejer jeg kraftig at bruge tingene som "rygrad" for at udbygge til en hjemmebiograf. Er dog helt på bar bund og igang med at læse op omkring 100 ting, men laver lige et nyt svar omkring dette for at adskille tingene lidt. |
|
![]() |
|
len61 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Januar-2007 Sted: Ama'r Status: Offline Point: 1499 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er super valg af komponenter 100% (pris/ydelse/integration)!
![]() |
|
Lauri Törni/Larry Thorne
Soldier under 3 Flag's |
|
![]() |
|
Fonne ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 05-November-2008 Status: Offline Point: 33 |
Mange tak, er ihvertfald selv rigtig godt tilfreds med tingene ![]() Som nævnt overfor overvejer jeg lidt hvor langt drømmen om en hjemmebiograf er inden for rækkevide, hvor at jeg vil bruge min Synology osv stadig. Pt kører jeg med vores ældre Sony 40W4000 samt et billigt sorrund anlæg jeg ikke lige kan huske modellen på, og en bluray afspiller fra Samsung - Dvs at vi ikke er forvænnet med det fineste udstyr. Har ikke brug for at kunne kører 3D eftersom at mit syn er meget dårligt, og jeg aldrig har kunne få fuld oplevelse ud af det, så dette skal slet ikke medtænkes. Pengene er små, og indtil videre læser jeg mig stadig igennem tråd efter tråd, men indtil videre har jeg kigget på noget ala dette: - Logitech Harmony 300l (119 kr) - Elite Screens 100" Manuelt 16:9 (1095 kr) - BenQ Projekter W700+ (3999 kr) - DENON AVR-1513 + ARGON Junior 40 surroundanlæg (4493 kr) Samlet: 9706 kr (+ Kabler osv) Vælger jeg en Full HD projekter kunne det fx se sådan ud: - Logitech Harmony 300l (119 kr) - Elite Screens 100" Manuelt 16:9 (1095 kr) - DENON AVR-1513 + ARGON Junior 40 surroundanlæg (4493 kr) - Optoma HD230X (5699 kr) Samlet: 10912 kr (1206 kr ekstra) - (+ Kabler osv) Selvom mange sikkert langt fra ville være tilfredse med sådan nogle setups, vil man så ikke kunne lave en hæderlig lille hjemmebiograf ? - Eller går jeg bare lidt her om drømmer grundet min manglende viden. Pt er jeg igang med at undersøge hvor lille et rum egenlig "skal" være til overhoved at kunne få noget som helst ud af det. Ophæng osv har jeg selv rimelig go mulighed for at lave, eftersom jeg både har laserskæring samt CNC Fræsning og Drejning til rådighed gennem mit arbejde. Møbler osv må blive noget billigt brugt gennem DBA, og mørklægning må ske via en tur i Ikea hvis det bliver aktuelt. Et indlæg der nok vidner om en pt meget svag viden jeg kæmper for at læse op, men prøver nu alligevel ![]() |
|
![]() |
|
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
Jeg må erkende, at jeg er af den forældede type der vil have særskilte afspillere til musik og BD/DVD med kabler og alt det der. Og det selvom mit eget udstyr kan streame og mangt og meget - jeg bruger det bare ikke
![]() ![]() Redigeret af Hother - 15-December-2012 kl. 23:17 |
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
![]() |
|
Indtil videre er jeg ihvertfald super tilfreds
![]() Er personligt glad for at kunne samle ting i enheder der kan klare flere funktioner ... Fx min Synology der fungere som download station, lager af film/billeder, backup funktion, deling af billeder til familie og det fungere super lækkert og problemfrit. Ved at mange herinde sikkert vil kigge den anden vej når der bliver snakket fx højtalere og lign i den prisklasse, men vil nu stadig gerne høre om det ikke kan lade sig gøre og blive tilfreds med. |
|
![]() |
|
Mr. Anderson ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 13-April-2008 Sted: Esbjerg,Denmark Status: Offline Point: 772 |
Jeg tro du kommer til at fortryde ikke at vælger full hd opløsning på 100" især med det materiale tilgængelig i dag.
Så ville helt sikkert vælge nr 2 sæt plus opgradere subwooferen som bliver hjertet i dit højttaler system grundet størrelsen på de andre. Ved du kan betale merprisen op til 10" udgaven af suben og beholde rabatten i systemet. Ellers ser det sku godt ud for de penge. Husk at ligge lidt til indretning ala lyddæmpning som mange glemmer i farten når de køber dyrt anlæg. Har selv hørt flere gange at et billigere anlæg lød lidt bedre eller lige så godt som et dyrer, grundet rum indretning og korrekt dæmpning. (både lys for optimal billede og lyd med dæmpnings plader)
|
|
LG 65B7 - PS4 Pro - Denon X7200WA - B&W 706S2, HTM 72S2, DB4S & CCM663 - Nvidia Shield - Sonos
|
|
![]() |
|
Det tror jeg også du har ret i, og syntes til prisen at fx den Optoma HD230X ser ud til at levere et ganske hæderligt billed, skal trods alt ikke op på 300", men nærmere omkring de ~100" ...
10" Subben koster 500 kr ekstra og kunne man lave sådan en upgradering ville det sikkert være pengene værd, kunne man høre dem om nede i butikken hvis det var. Argon SUB10 - 1899 kr http://www.hifiklubben.dk/produkter/hojttaler/subwoofer/argon_sub10_subwoofer_sort.htm Det rigtigt der skal bruges noget til lyddæmpning, maling, mørklægning osv, men syntes umildbart at man kommer overraskende langt for fx 15.000 kr idag. Kabler osv ved jeg ikke noget om endnu, men det burde være muligt at få til fornuftige penge. Er igang med at vurdere om jeg overhoved får mulighed for at lave et rum til det, bla læst her: http://www.hifi4all.dk/content/templates/artikler.asp?articleid=496&zoneid=2 Når jeg læser omkring HD230X skriver de selv: http://www.optoma.co.uk/uploads/brochures/HD230X-B-en-GB.pdf Projection Distance (m) | Max Diagonal Image Size (inch) 2.00 m / 60.23" 3.00 m / 90.34" 4.00 m / 120.46" Og som jeg kan læse mig frem til skal ens stole gerne stå et stykke fra bagvægen for at man kan få lyden (Sorrund) ordenligt (Nok mindst 0,5m - 1m) , så kan godt se at 100" nok hurtigt bliver max størrelse. Der meget der skal læses op på ![]() |
|
![]() |
|
Tillader mig lige at bruge denne tråd som "huske" liste for nogle af de ting jeg kigger på og overvejer, er noget nemmere at finde nu hvor jeg kigger på 50 forskellige ting.
BenQ W1070 - Pris = 6699 kr http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=768355 Er igang med at kigge på mange projektorer, men ved at finde ud af om det bliver nødvendigt at have mulighed for "Linsejustering" som denne bla har, kontra fx den Optoma HD230X (Koster så også 1000 kr ekstra) Onkyo HT-S9405THX - Pris = 6549 kr http://www.dustinhome.dk/product/5010600403/onkyo-ht-s9405thx/ http://www.eu.onkyo.com/en/products/ht-s9405thx-43416.html Faldte bare lige over dette, og skal lige læses nærmere om inden det bliver forkastet helt. Troldtekt http://www.10-4.dk/varer/Byggematerialer/Troldtekt-traebeton/Troldtekt Umildbart det jeg på tænker skulle i loftet hvis det er ... Syntes dog at det er tæske grimt, så man burde vel kunne smide små afstandstykker i hjørnerne og beklæde dem med noget billigt sort stof - Så kunne man få en pæn sort overflade der var plan. |
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
Der findes nogle finere troldtektplader. Altså hvor filtet er finere. Så er de knap så grimme at se på.
|
|
![]() |
|
Mr. Anderson ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 13-April-2008 Sted: Esbjerg,Denmark Status: Offline Point: 772 |
http://www.dba.dk/troldtekt-hvidmalet-fin-tr/id-87554155/
De fine troldtekt plader. Har selv monteret disse. Ok pris, evt. forhandel dem lidt ned. Koster ved træhandleren imellem 135-165,- pr plade. Husk troldtekt skruer, koster vel 100-150,- pr kasse.
Redigeret af Mr. Anderson - 19-December-2012 kl. 20:22 |
|
LG 65B7 - PS4 Pro - Denon X7200WA - B&W 706S2, HTM 72S2, DB4S & CCM663 - Nvidia Shield - Sonos
|
|
![]() |
|
De var godt nok noget kønnere, men det burde vel ikke være et problem at købe noget sort/grå spray maling og give dem en engang ? (Tænker på om det vil "lukke" materialet for meget og skade effekten)
|
|
![]() |
|
SosFarum ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-Juli-2007 Sted: Frederikssund Status: Offline Point: 1023 |
Du skal regne med at effekten af Troldtekt pladerne bliver mindre hvis du maler dem. Desuden skal der vist bruges rigtig meget maling. Mener de fås i sort/grå fra fabrikken - kan nok bedre betale sig.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |