|
Kender I det her fragtfirma? |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
ladiesman217 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2337 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 16-December-2012 kl. 18:44 |
Jeg har en veninde der er på udkig efter en MacBook. Hun så så en annonce på DBA hvor en sælger fra England har en til salg.
Han vil bruge det her fragtfirma og proceduren skal være sådan at han sender computeren, og så får hun besked fra det fragtfirma hvor hun skal overføre pengene til. Først når hun så modtager computeren, skal hun acceptere at de (fragtfirmaet) sender pengene videre til ham. Jeg har aldrig hørt om den metode (eller det er vel lidt ala PayPal) og jeg kender ikke det fragtfirma, men er der nogle af jer er har prøvet det eller noget lign.?
![]() |
|
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19569 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Skal hun ikke have en med dansk tastatur?
Klaus |
|
![]() |
|
ladiesman217 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2337 |
Jeg tror det er en dansker, med en dansk Mac, som så vil sælge den, men bor i England. Sådan har jeg i hvert fald forstået det. Men det er jo op til hende
![]() |
|
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 10 ![]() -- ![]() Oprettet: 03-December-2007 Status: Offline Point: 530 |
og den annonce tror du på?
|
|
![]() |
|
Jeg har ikke set annoncen på DBA, det er som sagt ikke mig der skal have en?
|
|
|
|
![]() |
|
AndersKjergaard ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 01-Oktober-2012 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 25 |
Min holdning er desværre blevet sådan at hvis man er i tvivl, så skal man lade være. Og i er tydeligvis i tvivl. Så hold jer langt væk fra det.
Vh Anders
|
|
![]() |
|
kc1234 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 08-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 127 |
Jeg tror at det er svindel eftersom man ikke kan klikke på "VeriSign Secured" billedet.
|
|
![]() |
|
Hej Anders
Jeg kan godt følge dig, men jeg er også bare sådan meget paranoid når det kommer til "noget nyt". Jeg har aldrig prøvet den her form for handel før, og det har hun heller ikke, så det er derfor jeg spørger om nogen har. Jeg var selv meget skeptisk da jeg skulle bruge PayPal første gang, og troede også de ville fuske, men det er jo efterhånden en meget anerkendt måde at handle på. Men ja...
|
|
|
|
![]() |
|
Godt set, det virker sgu lidt skummelt ja. Det er bare et billede.
|
|
|
|
![]() |
|
Peter49 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 01-Juni-2008 Status: Offline Point: 256 |
Lyder helt klart som scam.
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
DET ER SVINDEL!!!
Det har været vist/fortalt flere gange på TV! Det er ofte biler, designermøbler m.v., som angiveligt sælges "billigt". Der skal så overføres penge via Western Union til fragtfirmaet (som reelt er svindlerne selv). Og pengene er tabt. Skriv en masse grimt til svindleren - og sørg for at melde idioten til dba.dk! M.v.h.
|
|
![]() |
|
Waow, TAK for det svar!
Så var vores tvivl rigtig nok. Men rart lige at få det bekræftet her i stedet for alle de forskellige svar man kunne Google. |
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |