recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Problem med antenneledning
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Problem med antenneledning

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
nsane206 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 177
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nsane206 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Problem med antenneledning
    Sendt: 22-December-2012 kl. 16:26
Hej Alle,

Jeg har på det sidste oplevet store udfald på mit yousee  kabeltv. og det har så resulteret i at en tekniker fra yousee, har været på besøg.
 Her skiftede han stikket i væggen og samsungboksen. Samt sagde at signalet var for stærkt ind i huset så, tuneren i boksen var brændt af.
 Kører nu et antennekabel fra yousee fra væg til boks, og det virker.

Problemet er bare at jeg før havde en splitter på med kabel ind til soveværelset, og jeg kan ikke få signal hvis jeg sætter mit gamle kabel og splitter på.

Kan det være at splitteren også er røget???

Mit kabel er fra av-connection: http://www.av-connection.dk/?PGr=1549&ML=112
splitter :http://www.av-connection.dk/?PGr=2604&ML=494
Pioneer, Onkyo, Panasonic, Dali Mentor
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2012 kl. 17:29
Du skal nok have forstærket signalet før du deler det. Det forhindrer at signalstyrken bliver for lav. Det er dog vigtigt at du vælger en antenneforstærker med returvej, så du stadig kan bruge start-forfra på boksen. Når su har sat forstærkelsen på ((hvis du køber en med mere end to udgange skal der slutmodstande i de ubenyttede udgange), så skruer du helt ned for forstærkningen og tænder TVet i soveværelset. Sæt kanalen på TV3+ og skru op for forstærkningen indtil der er stabilt billede på TVet.

Redigeret af Torben Rasmussen - 22-December-2012 kl. 17:29
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu