recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Guiden går konstant ned med Nrossen MC-ImportXMLTV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Guiden går konstant ned med Nrossen MC-ImportXMLTV

Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
klinge Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 173
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér klinge Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Guiden går konstant ned med Nrossen MC-ImportXMLTV
    Sendt: 22-December-2012 kl. 17:02
Fedt program Niels har har lavet, men jeg oplever ret mange problemer med det. 

Er jeg den eneste?

Jeg har kørt med Win7 Mediecenter og MC-ImportXMLTV vers. 1.4r et par mdr. Første måned gik det godt, men så gik det langsomt ned af bakke og min EPG begyndte at gå i recovery mode, så jeg skulle importere guide igen.

For en uges tid siden blev jeg for træt af det og rensede op og fjernede database filerne og satte kanaler og guides op på ny samtidigt med at jeg opgraderede til 1.4s (som var kommet i mellemtiden). Der gik desværre kun et par dage før den begyndte at gå ned igen. Guiden crasher og nu har den desuden erstattet flere kanal navne i guiden med et tilfældig billede fra en serie (og jeg har ikke sat den til at bruge kanallogoer)

Jeg har desuden problemer med at serier ikke slettes automatisk. Jeg ved ikke om det er et guide issue, men normalt har jeg den til at optage Nyhederne hver dag og kun beholde den seneste kopi, men Nyhederne ophober sig og den får ikke slettet dem løbende.

Jeg har haft samme setup i 7 år med WinXP MCE med den alm. guide og her spillede alt uden problemer.

Er det fejl andre har oplevet og har I evt. en idé om hvad der kan være galt? Overvejer at prøve nogen af de tidligere releases af toolet. 
http://mcefun.nrossen.dk/page/Downloads.aspx

Eller måske køre helt uden i en periode, men så mangler jeg desværre guides.

Jeg har prøvet at kontakte Niels på hans kontakt form, men den virker ikke Cry

Nogen ideer?

-Morten

Til top
klinge Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér klinge Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2012 kl. 17:04
Det kan selvfølgelig også være XML guiden jeg henter som er fejlbehæftet.

Jeg henter via abonnement fra http://dk.timefor.tv/ (tidligere kaldet On-tv.dk)

Men så må andre opleve problemerne også. Er det andre som henter fra timefor.tv som kan fortælle om de oplever problemer?

Mvh Morten
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2012 kl. 17:18
Jeg havde løbende så mange problemer at jeg skiftede til BigscreenEPG for 4-5 mdr. siden. Der har ikke været problemer herefter.

BS
Til top
klinge Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér klinge Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2012 kl. 22:25
Interessant.

Kører du med timefor.tv som kilde?

-Morten
Til top
sorenmt84 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 10-Oktober-2010
Point: 22
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sorenmt84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2012 kl. 21:40
Kan tilskrive mig samme problemer... Har kørt med programmet i noget der ligner et års tid helt uden problemer...
Jeg opgraderede til Windows 8 for en månedstid siden og efter 1-2 uger begyndte problemerne.. Juletravlhed har gjort at jeg ikke har fået kigget mere på det...

Men syntomerne er de samme som klinge oplever - billeder på kanalerne - selvom funktionen med kanalbilled ikke bruges, og ingen epg data. Kører jeg manuelt programmet virker alt fint igen.

Mit setup er Windows 8 64 bit, hd homerun med yousee og Niels' program
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2012 kl. 21:46
@klinge: ja det er timefor.tv hvilket fungerer rigtigt godt. Jeg >tror< at nRossens program er lidt for følsomt overfor uregelmæssigheder i xml filen.

BS
Til top
HH2 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-December-2009
Point: 190
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HH2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2012 kl. 08:52
Hej

Jeg havde samme problem. Men for en lille uge siden opdatererjeg til den nyeste udgave fra Nrossen og siden har den ikke været gået ned.

Henrik
Tilsalg på DBA
http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-426537/
Til top
NielsR Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Januar-2010
Sted: DK
Point: 92
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NielsR Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2012 kl. 19:54
Hej klinge
Ked af at høre du har problemer med mit værktøj, jeg må indrømme at jeg også i den nye BETA v1.5a har rettet en del omkring dette problem, da jeg endelig selv var så "uheldig" at opleve dette problem, og derfor kunne arbejde med problemet selv med debug o.s.v.
Bare til info, problemerne skyldes tildels for lange nøgle felter, hvor jeg anvendte nogen af de data som Timefor.tv gav mig, og disse datastrenge var nogen gange meget lange, samt at der var en fejl hvis man ændrede lidt i sin timefor.tv profil, så blev nogen af værdierne ændret, og internt i MCE database kræves visse felter at være unikke over mange data loads, og dette var ikke tilfældet hvis man ændrede i sin profil.

Derfor vil jeg selvfølgelig anbefale at afprøve den nye version, jeg har d. 23/12 uploaded en version som jeg har testet grundigere selv, både på mit test setup og på mit stue alter, og ikke oplevet problemer.

Jeg kigger også lige på min kontakt side, den skal da virke, så tak for info :)

Jeg har også modtaget et tips fra en anden bruger, at hvis man slår den feature til som laver alt til serier, så har han oplevet problemer, og hvis man ikke slår det til, bliver det mere stabilt, jeg kan dog ikke lige forklare hvorfor og om det stadig er aktuelt/relevant i den nye BETA version, da en del af den interne struktur er lavet om.
Til top
klinge Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér klinge Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2012 kl. 15:44
Hej Niels

Tak for svar.

Jeg har fluks installeret din beta. Så må vi se hvad der sker.

Jeg kan dog ikke finde den indstilling som skulle behandle alt som serier.

Der er en boks med 4 checkmarks som har med serie indstillinger at gøre. Jeg ved ikke helt hvad de alle betyder. Teksten er ikke lige sigende på dem alle. Jeg har vinget alle af på nær øverste højre. Men er i tvivl om hvad de to til højre er til.

Desuden så jeg dit lille hint om at disable hentning af windows egne guide info som jeg ikke bruger. Det kan være det også hjælper lidt for stabiliteten at der ikke er to tools der skriver guides.

Jeg melder tilbage.
Til top
kenp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Oktober-2006
Point: 561
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2012 kl. 23:52
Tror lige jeg må se nærmere på den nye version, da min er gået ned igen (altid kun på den ene maskine, aldrig på de andre...)

Det må fejres ;-)
Til top
kenp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Oktober-2006
Point: 561
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2012 kl. 14:43
Hummm det virkede så næsten... crashede kun en 5-7 gange inden jeg fik epg ind.. og måtte droppe det med at forbinde kanalerne direkte, da den så crasher hvergang..

(måske du vil have fjernadgang til min mce maskine for at teste lidt ;-)
Til top
klinge Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér klinge Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2012 kl. 09:15
Har kørt et par dage med 1.5 beta og har ikke oplevet nogen problemer endnu. Så en tommel op herfra indtil videre.
Til top

Besvar Besvar Side  123 4>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu