|
mangler den rigtige blueray afspiller håber nogen |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
CoolMLJ ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 27-Februar-2006 Status: Offline Point: 294 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 16-Januar-2013 kl. 11:35 |
|
mangler den rigtige blueray afspiller håber nogen kan hjælpe:
Jeg har et problem med min nuværende forstærker at den ikke understøtter 3D, men det gør mit tv. Derfor tænker jeg. er det ikke muligt at få en blueray afspiller med 2 HDMI udgange hvor den ene bruges til lyd over til forstærkeren og den anden levere billedet og 3D signal direkte til tvet? Er dette overhovedt muligt. hvis ikke så er det måske lettere blot at udskifte min forstærker. Har lige nu et Harman Kardon 355 og playstation3 som BR /martin
|
||
Lykkelig ejer af:
Forstærker : Denon X3400 Front: B&W CM8 Back: B&W M1 Center: B&W CMC SUP: B&W 610XP LG OLED B7 65" |
||
![]() |
||
Christian H ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 04-Juni-2006 Sted: Sydjylland Status: Offline Point: 693 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Det er der faktisk en del blu-rayafspillere der kan, så det burde ikke være et problem for dig at finde en som du kan bruge, og stadig beholde din reciever.
|
||
![]() |
||
Flemming Larsen ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: 2630 Taastrup Status: Offline Point: 24814 |
|
Så mange synes jeg ikke der er. Jeg mener Oppo har, men den er også ret dyr. Og så var der Panasonic´s bdt310 fra sidste år, som gør det super godt. Den skal nok købes brugt, da den ikke lige umiddelbart kan købes mere.
|
||
Mvh
Flemming Larsen |
||
![]() |
||
jan203 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-Oktober-2010 Sted: dk Status: Offline Point: 761 |
|
Der kommer en Philips bdp-9700 til marts den skulle kunne.
|
||
Pioneer 5090H.samsung 3126..Oppo95.Musical FidelityM6i.front.soavo1.Center.sonusfaberdomus.Bag.amadeusmultiaktiv.Sub.klipschRsw12B.Sonos Cullen.Music Hall 25.2 moded dac.
|
||
![]() |
||
JeTex ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3805 |
|
Denon har en med 2 HDMI udgange, det samme gør sig gældende for Cambridge 751 ( bruger jeg selv ), og den er nærmest identisk med Oppo.
Cambridge Azur 651BD gør også brug af 2 HDMI udgange, denne koster 4999 kr, Azur 751BD står til 5299 kr, Denons DBT 3313 koster 5999 kr. ( pt. nedsat med 2000 kr. ). Denne Panasonic har også 2 HDMI BDT500, pris hos Elgiganten 2469 kr ( røverkøb ). Skulle efter sigende og tests være en rigtig god maskine. Hurtigere levering fra NB Radio ( 2-3 dage ifølge hjemmeside ), men en lille 100 kr. dyrere.
Redigeret af JeTex - 16-Januar-2013 kl. 13:55 |
||
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
||
![]() |
||
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6693 |
|
Det er ikke nødvendigt med to HDMI udgange fra blu-ray afspilleren.
Du kan fra blu-ray afspilleren køre billedet til tv gennem HDMI, og lyden gennem optisk eller coax kabel til din receiver.
|
||
Venlig hilsen
KB |
||
![]() |
||
JeTex ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3805 |
|
Og så får du ikke HD Master lyd.
|
||
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
||
![]() |
||
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6693 |
|
Er du sikker på at HD lyden ikke også bliver sendt ud af den digitale lydudgang? |
||
Venlig hilsen
KB |
||
![]() |
||
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12424 |
|
Du kan ikke få surround-lyd med coax eller optisk. Standarderne har ikke båndbredde nok, uanset hvad kablerne teknisk set skulle kunne klare.
Stereo-lyd blandet af DTS-HD MA og TrueHD-lydsporerne klarer coaxial og optisk fint. Jeg har selv coaxial fra min Oppo BDP-83 til min Marantz SR4001. |
||
![]() |
||
|
Man får vel i bedste fald 5.1 DD eller ditto DTS, men under ingen omstændigheder HD Master lyd.
|
||
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
||
![]() |
||
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
|
Problemet ligger i, at dengang Sony og Philips i sin tid definerede SPDIF-standarden, så var HD-lyd ikke opfundet og man fik derfor ikke gjort standarden tilpas fremtidssikret til at kunne håndtere den båndbredde HD-lyd kræver. Et optisk kabel kan snilt klare båndbredderne, men selve interfacet kan desværre ikke.
Edit: Nå, man skal vist trykke "Send" lidt hurtigere hvis man vil komme først med svaret ![]() Redigeret af Torben Rasmussen - 16-Januar-2013 kl. 14:58 |
||
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
||
![]() |
||
Vanderlay ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1168 |
|
Man kan ikke nødvendigvis tage for givet, at en afspiller med 2 hdmi-udgange kan sende to forskellige signaler ud samtidig, hvilket vel er påkrævet her.
Det kan sagtens være den kan, men jeg ville læse manualerne før køb for at sikre mig, hvad den rent faktisk kan med de to hdmi-udgange. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |