recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Program til at sænke hastigheden på blu-ray drev?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Program til at sænke hastigheden på blu-ray drev?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
metalmickey Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 29-Marts-2012
Sted: Nørresundby
Status: Offline
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér metalmickey Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Program til at sænke hastigheden på blu-ray drev?
    Sendt: 22-Januar-2013 kl. 15:55
Jeg er gang med at bygge en mediecenter pc, og har dertil købt et internt blu-ray drev (Sony Optiarc BD-5850H).

Drevet fungerer fint, men problemet er at det støjer, når jeg fx indsætter en blu-ray skive. Drevet kan læse blu-ray med 6x hastighed, og det er tilsyneladende også denne hastighed den som standard kører med, når jeg sætter en skive i.

Jeg har forgæves forsøgt med forskellige programmer, CD-Bremse, Nero Drivespeed, AnyDVDHD, som alle har funktioner til at nedsætte læsehastigheden, men de virker ikke med dette drev :(

Har I et forslag til et program der kan sænke læse-hastigheden, og som virker til Sonys blu-ray drev (og Windows 7)?
Til top
jespermart Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Point: 893
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jespermart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2013 kl. 16:00
Jeg har det samme drev og det siger ikke en dyt, når jeg afspiller en BD så der må være en fejl på dit drev
Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2013 kl. 16:29
Har du prøvet at opdatere Firmware?
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér metalmickey Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2013 kl. 17:41
Oprindeligt skrevet af jespermart jespermart skrev:

Jeg har det samme drev og det siger ikke en dyt, når jeg afspiller en BD så der må være en fejl på dit drev

Hvilket program bruger du til at afspille BD? Jeg har forsøgt via XBMC (Frodo), og Totalmedia Theatre 5, og under selve afspilningen er det heller ikke fordi at drevet siger specielt meget, men det er mere lige når skiven sættes i, at man kan høre at drevet spinner op.
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér metalmickey Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2013 kl. 17:41
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Jeg har ikke umiddelbart kunne finde en firmware opdatering til dette drev :-/
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2013 kl. 15:35
Oprindeligt skrevet af metalmickey metalmickey skrev:

Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Jeg har ikke umiddelbart kunne finde en firmware opdatering til dette drev :-/

Så håber jeg du har den nyeste version. Et opslag på Google gav dette resultat som den første:

Du kan muligvis også søge custom firmwares. Jeg kan ikke huske navnet på det nu, men der findes utilities der kan sænke hastigheden, og omvendt sætte den op, når du eksempelvis skal rippe film, (sidstnævnt er en defineret hindring, som bla. skulle gøre folk mindre motiveret til at rippe BD film).

Til top
jespermart Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Februar-2006
Point: 893
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jespermart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2013 kl. 16:15
Oprindeligt skrevet af metalmickey metalmickey skrev:

Oprindeligt skrevet af jespermart jespermart skrev:

Hvilket program bruger du til at afspille BD? Jeg har forsøgt via XBMC (Frodo), og Totalmedia Theatre 5, og under selve afspilningen er det heller ikke fordi at drevet siger specielt meget, men det er mere lige når skiven sættes i, at man kan høre at drevet spinner op.

Mit drev spinner også op når der isættes en skive, men det gør drevet også på min Sony standalone BD player, hvad jeg mener er, at mit drev er så godt som lydløst under afspilning af BD via TMT 5.3

Redigeret af jespermart - 23-Januar-2013 kl. 16:16
Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top
Steffen32 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2006
Sted: Hadsten Denmark
Point: 771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steffen32 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2013 kl. 19:24
Jamen det er da helt normalt, at drevet spinner op lige når man sætter en skive i. Det plejer jo at holde efter et par sekunder. Det tror jeg ikke du skal regne med at slippe af med desværre.

Hvorfor synes du det er et problem.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu