|
Program til at sænke hastigheden på blu-ray drev? |
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
metalmickey ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 29-Marts-2012 Sted: Nørresundby Status: Offline Point: 20 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 22-Januar-2013 kl. 15:55 |
|
Jeg er gang med at bygge en mediecenter pc, og har dertil købt et internt blu-ray drev (Sony Optiarc BD-5850H).
Drevet fungerer fint, men problemet er at det støjer, når jeg fx indsætter en blu-ray skive. Drevet kan læse blu-ray med 6x hastighed, og det er tilsyneladende også denne hastighed den som standard kører med, når jeg sætter en skive i. Jeg har forgæves forsøgt med forskellige programmer, CD-Bremse, Nero Drivespeed, AnyDVDHD, som alle har funktioner til at nedsætte læsehastigheden, men de virker ikke med dette drev ![]() Har I et forslag til et program der kan sænke læse-hastigheden, og som virker til Sonys blu-ray drev (og Windows 7)? |
||
![]() |
||
jespermart ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 893 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Jeg har det samme drev og det siger ikke en dyt, når jeg afspiller en BD så der må være en fejl på dit drev
|
||
Jesper
Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4 |
||
![]() |
||
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
|
Har du prøvet at opdatere Firmware?
|
||
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
||
![]() |
||
metalmickey ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 29-Marts-2012 Sted: Nørresundby Status: Offline Point: 20 |
|
Hvilket program bruger du til at afspille BD? Jeg har forsøgt via XBMC (Frodo), og Totalmedia Theatre 5, og under selve afspilningen er det heller ikke fordi at drevet siger specielt meget, men det er mere lige når skiven sættes i, at man kan høre at drevet spinner op.
|
||
![]() |
||
|
Jeg har ikke umiddelbart kunne finde en firmware opdatering til dette drev :-/
|
||
![]() |
||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
|
Så håber jeg du har den nyeste version. Et opslag på Google gav dette resultat som den første: Du kan muligvis også søge custom firmwares. Jeg kan ikke huske navnet på det nu, men der findes utilities der kan sænke hastigheden, og omvendt sætte den op, når du eksempelvis skal rippe film, (sidstnævnt er en defineret hindring, som bla. skulle gøre folk mindre motiveret til at rippe BD film). |
||
![]() |
||
jespermart ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 893 |
|
Mit drev spinner også op når der isættes en skive, men det gør drevet også på min Sony standalone BD player, hvad jeg mener er, at mit drev er så godt som lydløst under afspilning af BD via TMT 5.3
Redigeret af jespermart - 23-Januar-2013 kl. 16:16 |
||
Jesper
Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4 |
||
![]() |
||
Steffen32 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2006 Sted: Hadsten Denmark Status: Offline Point: 771 |
|
Jamen det er da helt normalt, at drevet spinner op lige når man sætter en skive i. Det plejer jo at holde efter et par sekunder. Det tror jeg ikke du skal regne med at slippe af med desværre.
Hvorfor synes du det er et problem. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |