recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sony tv - problem med tilslutning
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSony tv - problem med tilslutning

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
FordPrefect Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-Marts-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 137
Direkte link til dette indlæg Emne: Sony tv - problem med tilslutning
    Sendt: 14-Maj-2006 kl. 02:31
Jeg har netop anskaffet mig et nyt (brugt) Sony tv, og koblet min recorder (Pioneer DVR-250) til via scart-indgangen.

Når jeg tænder den og skifter til AV-kanalen på tv´et er der ingen problemer, men hvis jeg på tv´et skifter til de almindelige kanaler går det galt - tv´et viser et forrykket billede, der står og kører langsomt mod venstre - hvis jeg prøver at skifte kanal (stadig på tv´et) viser det forskellige udsnit af samme  kanal, men stadig meget forrykket.

Den kanal der vises er den kanal recorderen er indstillet på.

Eneste udvej er at slukke for recorderen, så bliver det andet normalt igen.

I brugsforvirringen under 'troubleshooting' står der følgende:

Problem: 'Distorted picture when changing programmes or selecting teletext'
Løsning: 'Turn off the equipment connected to the 21-pin connector'

...og det virker så også, men det er jo kun en halv løsning 

Nogen der kender til problemet og ved hvad der skal til for at afhjælpe det? (måske noget med et  scart-kabel der ikke er fuldt monteret...)
Hilsen FordPrefect
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2006 kl. 10:42

Fjern forbindelsen til ben 8 i kablet.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
FordPrefect Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-Marts-2004
Point: 137
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2006 kl. 23:05
Tak for tippet - rart at høre der er en løsning.

Kan jeg bare klippe ben 8 af i den ene ende? ("fjerne forbindelsen" lyder mere som noget med at rode med et kabel, men jeg kan ikke se man kan skille stikket ad)

Så vidt jeg kan forstå bruges ben 8 til widescreen switching. Vil ændringen bare betyde at et forbundet tv ikke selv skifter format hvis der modtages widescreen signal, eller går det ud over andet ?
Hilsen FordPrefect
Til top
Prepsi Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-September-2005
Point: 55
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2006 kl. 08:18

Jeg havde præcis samme problem med et Philips tv og en Philips recorder. Problemet holdt op, da jeg flyttede recorderen over i et af de andre scart-stik i tv'et. Til gengæld må jeg så selv skifte indgang på tv'et, når jeg skal se på recorderen (det er vist nok det, ben 8 på scart-stikket gør).

Hilsen

Prepsi

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu