recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ingen data i EPG i Mediaportal
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ingen data i EPG i Mediaportal

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mumitrolddk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 76
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mumitrolddk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ingen data i EPG i Mediaportal
    Sendt: 30-Januar-2013 kl. 19:13
Hej alle

Min EPG er tom i Mediaportal.

Jeg har prøvet at vælge "Refresh DVB EPG" under "Manual Control" i MediaPortal, TV Server Configuration.

Derefter kan jeg se, at tuneren skriver "Grabbing EPG" for alle de kanaler jeg har tilføjet, men når jeg går ind og tjekker EPG'en i Mediaportal, så er den stadig tom.

Nogle ideer til hvad man skal tjekke/ændre?

Med venlig hilsen

Mumitrold
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mumitrolddk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2013 kl. 21:10
Er der nogle filer man kan kigge i, for at se hvad det er der bliver overført?
(og dermed også OM der bliver overført noget brugbart)
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Point: 1423
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2013 kl. 21:18
Er det blot DVBEPG du bruger?

Jeg har Yousee og har aldrig haft det til at virke ordentligt. Nu bruger jeg Ontv (Timefor.tv hedder det nu) og den grabber så EPG 1 gang i døgnet fra deres server af. Det er langt mere stabilt og det virker langt bedre.

Jeg tror faktisk de fleste gør det, da DVB EPG er noget hø.

Det koster 99,- / året også har du også adgang til deres iPhone, Android app, Hjemmeside mm.

Skriv, hvis du skal ha hjælp til det. Har selv rodet en del med Media Portal så kender det rimelig godt. 
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mumitrolddk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2013 kl. 21:22
Hej DiscomanDK

Det er DVB EPG, ja.

Jeg har haft det til at virke. Havde en kammerat til at hjælpe med at sætte det op. Men havde nogle mærkelige problemer med EPG'en, hvor jeg lige pludselig kun kunne se et enkelt program fra hver kanal (= det der blev sendt lige nu og her) i EPG'en, og så er det jo lige meget.

Er det nemt at sætte op med timefor.tv?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2013 kl. 21:28
Oprindeligt skrevet af mumitrolddk mumitrolddk skrev:

Hej DiscomanDK

Det er DVB EPG, ja.

Jeg har haft det til at virke. Havde en kammerat til at hjælpe med at sætte det op. Men havde nogle mærkelige problemer med EPG'en, hvor jeg lige pludselig kun kunne se et enkelt program fra hver kanal (= det der blev sendt lige nu og her) i EPG'en, og så er det jo lige meget.

Er det nemt at sætte op med timefor.tv?

Ja, det var også de problemer jeg havde. Der var EPG på nogle kanaler og andre var der ikke. Også var de heller ikke fuldstændige. Derudover når det endelig virkede var det måske 24 til max 48 timer frem i tiden. Timefor.tv er jo minimum de næste 7 dage. 
Jeg ved ikke, hvorfor men EPG og Kabel TV syntes jeg bare ikke fungere specielt godt.

Det kan godt være lidt svært første gang, men kan hjælpe dig over teamviewer, hvis det er. Syntes helt klart løsningen er de 100,- værd om året. 
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mumitrolddk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2013 kl. 21:31
Det vil jeg være rigtig glad for ... - og jeg har hørt andre gør det samme.

Jeg vil rigtig gerne, om du vil hjælpe mig via TeamViewer.

Har du tid nu her, hvis det er?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2013 kl. 21:33
Jeps..

Jeg har lige en halv time.

Hent Team viewer og send ID og kode til mig i en privat besked, så kigger vi på det. 
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mumitrolddk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2013 kl. 22:01
TUSINDE TAK DiscomanDK.
Det var alt for venligt af dig.
Min EPG kører 100% perfekt nu - og alle kanaler har info.

Du er sq den bedste. Sender dyb respekt og mange tak herfra.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2013 kl. 22:23
Oprindeligt skrevet af mumitrolddk mumitrolddk skrev:

TUSINDE TAK DiscomanDK.
Det var alt for venligt af dig.
Min EPG kører 100% perfekt nu - og alle kanaler har info.

Du er sq den bedste. Sender dyb respekt og mange tak herfra.

Det var skam så lidt. Jeg er bare glad for at kunne hjælpe, vi er efterhånden ikke så mange der bruger Media Portal, så vi må jo holde sammen. (Selvom det er den bedste platform til Windows :P )

Skriv hvis du vil ha iPimp og har brug for hjælp. Det er et add on der virkelig har givet mig meget glæde. 
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu