recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bestilling af Yousee. Hvad med Fair Use?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bestilling af Yousee. Hvad med Fair Use?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2565
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Bestilling af Yousee. Hvad med Fair Use?
    Sendt: 05-Februar-2013 kl. 12:17
Jeg overvejer at skifte fra Fullrate til YouSee 20/2 men største bekymring er helt klart deres Fair Use koncept. 400 GB synes jeg ikke er ret meget med Netflix og andre streaming tjenester plus det andet man bruger nettet til.

Hvor strengt håndhæver deres grænser?
Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Point: 2358
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkirkelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2013 kl. 12:32
Jeg har gået over grænsen flere gange uden at den er bliver håndhævet. Jeg tror det kommer meget an på hvor står belastning dit forbrug belaster andre brugere. Hvis andre ikke bliver påvirket af at du bruger 40.000 GB  om måneden, tror jeg ikke de gør noget ved. (Overdrivelse fremmer forståelsen)
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2013 kl. 13:20
Okay, ved bare jeg vil blive irriteret hvis de neddrosler hastigheden hvis man går over grænsen.

Hvordan er det med fast IP adresse. Hvor ofte kan man komme ud for at ens IP adresse skifter hvis man ikke gider betale de 49,- de kræver?
Til top
DanielPT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Point: 746
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanielPT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2013 kl. 13:33
Kan du ikke få fiber da?
Til top
perkjaer Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-Marts-2008
Sted: Ballerup
Point: 185
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér perkjaer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2013 kl. 13:50
Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

Hvordan er det med fast IP adresse. Hvor ofte kan man komme ud for at ens IP adresse skifter hvis man ikke gider betale de 49,- de kræver?

Det er måske sket et par gange af sig selv.

De gange jeg har skiftet router har jeg dog altid fået et nyt IP-nummer.

Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2013 kl. 09:58
Fiber er ikke en mulighed har tjekket hos Waoo.
@perkjaer: Nu skriver du et par gange af sig selv. Er det når du har slukket routeren, at det sker og er det et par gange indenfor et par måneder eller år vi snakker om:)?
Til top
perkjaer Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-Marts-2008
Sted: Ballerup
Point: 185
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér perkjaer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2013 kl. 10:13
Det sker ikke fordi man slukker routeren kortvarigt. Det sker måske hvis man holder den slukket så længe an DHCP leasen udløber, men det har jeg ikke prøvet.

Jeg mener at kunne huske at en af de gange jeg fik nyt ip-nummer var i forbindelse med arbejde/opdateringer på den central jeg er forbundet til.

Jeg fik YouSee bredbånd for 4-5 år siden, så det er i den periode at jeg ufrivilligt har fået nyt ip nummer er par gange.
Til top
thecollector Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 04-Februar-2007
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thecollector Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2013 kl. 14:51
Som jeg læser deres betingelser, så kontakter de dig ved gentagne overskridelser for at finde en løsning (læs opgradering til en højere hastighed med højere fair use grænse). Vær i øvrigt opmærksom på, at deres egne tjenester ikke tæller med i forbruget. Hint, de vil gerne sælge ekstraydelser ;)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu