|
Synology NAS |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
holy ![]() Bruger ![]() Oprettet: 24-Oktober-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 70 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 06-Februar-2013 kl. 23:23 |
Hejsa.
Har lige købt en DS213 og den fungere bare fint. Men er meget interesseret i at høre hvad i bruger jeres NAS boks til? Sådanne en boks er jo kun det man bruger den til ;) Vil nødig gå glip af en masse som jeg evt af ren uvidenhed går glip af. Der findes jo massevis af spændende programmer man kan benytte osv. Så hvad bruger i jeres NAS boks til? Jeg bruger den PT til følgende: Backup/storage af mine filer Download central igennem "Download Station" Har desuden stærkt overvejet at købe en Logitech Squeezebox Dual og derigennem få adgang til data på min nas til afspiling af musik på anlægget. Men findes der ikke en løsning hvor man både kan afspille musik ala squeezebox og også film i MKV format og de fleste andre formater? For det kan squeezebox ikke vel? |
|
![]() |
|
Hanien ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Maj-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 562 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Tillykke med din nye Synology, den bliver du glad for :)
Jeg bruger min til: Cloudstation - synkronisering af valgte mapper mellem pc/mac og NAS Photostation, til automatisk at offentliggøre mine billeder til venner og familie Backup - automatisk backup til amazon glacier Plex - skal jeg til at eksperimentere med til filmstreaming til mit Samsung tv Opbevaring af mine egne film og streaming til tv via Popcorn Hour Tidligere opbevarede jeg musik og streamede til Sonos eller audiostation når jeg var ude, men i dag streamer jeg via Spotify |
|
![]() |
|
jacobask ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2011 Sted: DK, Langå Status: Offline Point: 1234 |
Jeg bruger min til:
Almindelig fil-adgang fra samtlige computere Video station til at se film på ipad Squeezebox server til 2x duet i huset Deling af video og billeder til wd tv live Photostation til ekstern deling af billeder web-server, til leg og test samt til tider let deling af store filer FTP-server til ekstern adgang til filer Backup Download station /ask |
|
![]() |
|
amorbavian ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-April-2008 Sted: Sweden Status: Offline Point: 3010 |
Beklager et noob spørgsmål, men hvordan afspiller man f.eks. den musik, der er på sådan en server? Kan man gøre det direkte igennem f.eks. Spotify? Eller er det et andet program, der skal til, såsom Winamp? Er sådan en harddisk fin nok? http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=653074 |
|
BORING! |
|
![]() |
|
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
Hvor vil du afspille det? På din PC? Spotify er kun til streaming af musik fra... Spotify.
Hvis du vil afspille musikken på din PC, så kan du bare vælge den software du ville bruge hvis filerne lå lokalt på PC'en. Det kunne være iTunes, Winamp, Windows Media Player, ... Hvis det skal streames rundt i huset, så skal du have noget udstyr, som kan snakke med en NAS og sende lyden ud ala Sonos eller Squeezebox. Hvis du vælger Squeezebox, så skal din NAS kunne køre SqueezeCenter programmet lokalt på NAS'en, hvilket stiller krav til mængden af RAM (og mærket af NAS). Du kan også få mediebokse såsom Popcorn Hour A400, som både kan streame film, men også musik fra en NAS. Dertil vil det være nemmest hvis du har en iPad, da den pt. kun tilbyder styring af jukebox fra denne. Redigeret af Torben Rasmussen - 07-Februar-2013 kl. 11:44 |
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
![]() |
|
holy ![]() Bruger ![]() Oprettet: 24-Oktober-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 70 |
Squeexebox kan ikke afspille film vel?
ville jo gerne have en løsning der kunne afspille film og musik, og musik uden skulle tænde TV først. Jeg har en WDTV box men den kræver jo at TV er tændt for at navigere rundt
|
|
![]() |
|
Thrane74 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 06-December-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 43 |
Bruger min primært til
Musik Film Optagelse af tv programmer (en hdd recordere) Backup Jeg brugte også wdtv til både musik og film. Men til musik er det ikke særlig godt at have en sådan boks (man skal have fjernsynet tændt og lyden er ikke så god). har derfor købt en dedikeret musik streamer som kan styres via min smartphone- lyden var min største anke kunne godt have overlevet at bruge tv,et Thrane |
|
![]() |
|
BubbiBubbi ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 13-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 111 |
Jeg bruger min til backup, film og til at have vores musik på.
Så slipper jeg for at skulle synkronisere musik på vores 2 iPhones og 2 iPads. Der er apps lavet til begge, så du kan streame musikken direkte fra NAS'en. DS Audio hedder appet, og det fungere super på både iPad og iPhone. Skal man streame via 3G, skal der dog lige forwardes en port ind til NAS'en for at man kan få adgang ude fra. Men det er såmænd ikke så svært. Filmene på NAS'en streamer jeg mest fra Boxee Box'en. |
|
55" Samsung UE55ES8005 | iPad Air 4G 128GB | iPhone 4S 16GB | Synology DS212j 2x3TB WD RED |
Boxee Box & AppleTV2 | Philips Hue Starter Kit | Stofa Komplet TV | Stofa 150/15 mbit | Xbox One |
|
![]() |
|
Super fedt med tilbagemeldinger på hvad i bruger den til.
Har allerede lappet i mig, med bla DS Audio, så jeg kan tilgå ALT min musik ligemeget hvor jeg er ;) Faktisk så kan DS Audio også streame min musik direkte til min WDTV afspiller, så behøver ingen SQUEEZEBOX alligevel.... Bliver mere og mere glad for min NAS ;) |
|
![]() |
|
db89 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-December-2008 Sted: Fredericia, DK Status: Offline Point: 1758 |
Du kan også sætte et usb-lydkort til din synology nas og afspille lyd over det med DS Audio. Den løsning bruger jeg selv i soveværelset da jeg havde problemer med at den ikke altid ville afspille til min WD TV Live. Streamer en del danske netradioer med DS Audio, fik fat i ip-adressen på blandt andet alle DR's radiokanaler og har så manuelt oprettet dem i ds audio som netradio stationer.
|
|
Hold jer fra simplyelectronics.net
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |