recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Streaming af tv kanaler på Raspberry pi (Raspbmc)?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Streaming af tv kanaler på Raspberry pi (Raspbmc)?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Danielorum Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 06-Januar-2012
Status: Offline
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Danielorum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Streaming af tv kanaler på Raspberry pi (Raspbmc)?
    Sendt: 12-Februar-2013 kl. 13:36
Hej alle.

Jeg har en Raspberry PI hvor jeg kører Raspbmc på. Denne build har det hele, dog er jeg ikke i stand til at få mine TV kanaler ind på den. Jeg har IPTV igennem Fullrate, og jeg har funder ud af at kanalerne er kodede og derfor er det ikke muligt at hente dem ind via. f.eks. tvheadend. Men jeg kunne alligevel godt tænke mig at afprøve, hvordan det er at optage og se TV på min PI. Så kunne det ikke være muligt at hente f.eks. DR kanalernes ip adresser ved at sniffe dem, og på den måde få dem ind på min PI?

Hvad er mine muligheder og hvad er jeres erfaringer? Her hvor jeg bor, er IPTV p.t den eneste brugbare mulighed.

Jeg ser frem til jeres inputs!
Til top
quadrago Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Februar-2008
Sted: Denmark
Point: 504
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quadrago Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2013 kl. 14:03
Hvordan ser det ud med DR NU og DR Bonanza plugins til Raspbmc?
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Point: 2891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér avh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2013 kl. 14:04
Det må være muligt at se en række kanaler live, f.eks. DR via en browser. Går ud fra der er en browser mulighed..
Med hensyn til DR kanalers indhold kan mange af udsendelserne ses fra DR.dk/nu, altså igen kun et krav om en browser.
Altså behovet for at optage DR, synes jeg ikke er ret stort...

En anden mulighed er at have en TV-server kørende, med f.eks. dvbviewer recording service..
Denne mulighed er beskrevet på digitalt.TV.

Dvbviewer har også facilitet til at modtage IPTV, hvis de ikke er krybteret... 
(og hvis fullrate er det kan det ikke bruges) 

Redigeret af avh - 12-Februar-2013 kl. 14:06
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2006
Point: 2686
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér confused Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2013 kl. 14:30
Der findes skam diverse plugins til xbmc til DR's live, bonanza osv. - de ligger vist under addons til video. Jeg har selv haft dem kørende på min PI.
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Danielorum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2013 kl. 16:01
Tak for jeres inputs.

Der findes et plugin (Laver af Tommy Winther) som streamer alle DR kanaler. Desværre virker de fleste kanaler ikke. Jeg jeg var også mere interesseret i at streame kanaler igennem TV delen af XBMC så jeg kunne få EPG og optage.. så når jeg engang får mulighed for at skifte TV udbyder, ved jeg hvordan det virker på min PI!

Men tak for jeres hjælp..!
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Danielorum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2013 kl. 16:02
Jeg tror DR NU og Bonanza virker fint.. men dog ikke lige det jeg var på udkig efter.. :)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu