recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Projektor lærred (3.000 max)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Projektor lærred (3.000 max)

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Jakobsen88 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-April-2008
Status: Offline
Point: 74
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jakobsen88 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Projektor lærred (3.000 max)
    Sendt: 13-Februar-2013 kl. 18:20
Hej alle,

Jeg står og mangler et lærred til min BenQ W1070 projektor. Har følgende krav/noter:

- 120 tommer.
- Manuelt/elektrisk rulle lærred.
- Pris: max 3.000.

Det skal bruges i min stue, der har hvide vægge. Loftet er helt fantastisk mørkebrunt træ i bedste 80'er sommerhus stil. Gulvet er parket der giver genskind.

Jeg havde lidt læst mig til at et gråt lærred med 0.8 gain var bedst. Men det ser ikke ud til at jeg rigtig kan finde noget herhjemme til den pris, hvorfor jeg har kigget på Platinum147's lærreder fra England: http://www.ebay.co.uk/itm/New-120-Electric-HD-Projection-Screen-projector-home-cinema-16-9-Matt-Grey-/170899722254?pt=UK_Sound_Vision_Projector_Screens&hash=item27ca6ad00e

Hvad siger i? :)
Til top
hunterSEG Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-November-2011
Sted: Denmark
Point: 193
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hunterSEG Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2013 kl. 11:15
Hej,

har selv lige købt et 110" lærred fra dem, købt en W1070, samt også selv valgt gråt lærred, og det er jeg glad for.

Bestilte mit lærred en lørdag aften. Fik besked mandag eftermiddag om at det var sendt. Onsdag middag blev det leveret til min dør. Så tænk ikke på det er fra England.

Nu er det mit første lærred nogensinde, men jeg synes nu det ser fint ud, og virker som det skal.

Dog er ledningen ikke så lang. ca 1,5 m fra lærred til kontrolboks og så yderligere 1,5 m ledning. Sætter selv en ny ledning på mellem lærred og kontrolboks. Det er godt nok en ledning med fire ledere i, som kan være ret svær at få fat i (kan godt købes på nettet, men så skal man bestille 50 m, og det er lige i overkanten). Har købt et blødt fem leder kabel og bruger det i stedet. Eller også kan man bare bruge to almindelige stue ledninger, ser måske bare ikke så pænt ud, med mindre man kan ligge det i en kabelbakke.

Håber det hjælper lidt.
Søren

Redigeret af hunterSEG - 19-Februar-2013 kl. 11:16
Til top
Jakobsen88 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-April-2008
Point: 74
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jakobsen88 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2013 kl. 23:02
Mange tak for din respons :)

Har du set nogle bølger i lærredet endnu eller? Jeg endte med at bestille et manuelt rulle lærred fra Elite Screens, også må vi se hvordan det kommer til at se ud. Umiddelbart ville det grå nemlig have været at foretrække, men var lidt usikker på at bestille fra England hvis der kom fejl på det da det næsten ville være umuligt at sende retur.

Oplever du kvaliteten af billedet som bedre end det du har givet for lærred/projektor? :)
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hunterSEG Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2013 kl. 23:54
Hej,

hvis man ser lærredet fra siden, jo så er der små ujævnheder rundt omkring på lærredet. Mest i for af små øer, det måske også det man kalder bølger. Dog er det ikke noget jeg overhovedet bemærker, når projektoren er tændt. Vejledningen foreskriver at man lader lærredet hænge udrullet i en uge for at lade det sætte sig. Ved ikke om det vil fjerne nogle af ujævnhederne, men som sagt, så kan jeg ikke se det når jeg ser film. Vil prøve at lægge specielt mærke til det i den nærmeste fremtid.

Ved ikke hvor meget jeg kan udtale mig om kvaliteten, da dette er min første projektor, og kun har haft en meget kort erfaring af andre projektorer/lærreder hos en ven. Ved heller ikke hvordan det vil se ud med et hvidt lærred. Afstand mellem projektor og lærred er ca. 3,6 m, og der er helt klart power nok i projektoren. 

Overvejer faktisk om der er for meget power, da jeg synes at den sorte kant på lærredet er noget sortere end det der vises i film på den grå dug, selv her en mørk sen aften. Ved dog ikke hvordan jeg finder ud af dette. Om dagen er der også nok power. Det var faktisk hovedårsagen til jeg valgte en grå dug, at jeg gerne vil kunne bruge den om dagen. Kører i øko-mode.

Kan dog til slut sige, at jeg stadig er meget tilfreds. Playstation 3 spil står kniv skarpt. Har set lidt netflix film også, som også står meget fint, har dog ikke fået set en blue-ray endnu.
Til top
Willads Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-September-2007
Point: 444
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Willads Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2013 kl. 09:23
Hej,

jeg har den mat hvide version af ebay lærredet og var selv i tvivl om hvor vidt jeg skulle have valgt den grå version. Hvorfor har i valgt den grå i stedet for den hvide ?
Pana:DP-UB424,Yamaha rx-a3070,Monacor STA-1000D, Epson:TW-7400,117" tab-tension,Earthquake højtalere:Fronter 2xTitan Tigris,Center 1xTitan Theia,Surround 4xAWS-602,loft 4xECS-8.0,subs 2xMinime P12v2
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hunterSEG Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2013 kl. 11:58
Jeg har valgt et gråt lærred ud fra hvad jeg har kunne læse mig frem til på nettet.

1. Valgte at tro på at BenQ W1070 havde power nok til at oplyse et gain 0.8 lærred. (ud fra anmeldelser og udregning på projectorcentral.com)

2. Skulle give et bedre/dybere sort niveau. (læst i diverse anmeldelser og på forum om lærreder)

3. Reflekterer ikke så meget lys. Har den placeret i stuen. Vil gerne bruge den om dagen også, og så kommer lys indfaldet fra omgivelserne primært fra siden.

Derfor valgte jeg et gråt lærred. Om det er det helt rigtige valg, skal jeg ikke kunne sige.

Her lidt links til de omtalte referencer

Til top
Polo1469 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 02-September-2009
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Polo1469 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2013 kl. 13:25
Oprindeligt skrevet af hunterSEG hunterSEG skrev:

Hej,

hvis man ser lærredet fra siden, jo så er der små ujævnheder rundt omkring på lærredet. Mest i for af små øer, det måske også det man kalder bølger. Dog er det ikke noget jeg overhovedet bemærker, når projektoren er tændt. Vejledningen foreskriver at man lader lærredet hænge udrullet i en uge for at lade det sætte sig. Ved ikke om det vil fjerne nogle af ujævnhederne, men som sagt, så kan jeg ikke se det når jeg ser film. Vil prøve at lægge specielt mærke til det i den nærmeste fremtid.

Ved ikke hvor meget jeg kan udtale mig om kvaliteten, da dette er min første projektor, og kun har haft en meget kort erfaring af andre projektorer/lærreder hos en ven. Ved heller ikke hvordan det vil se ud med et hvidt lærred. Afstand mellem projektor og lærred er ca. 3,6 m, og der er helt klart power nok i projektoren. 

Overvejer faktisk om der er for meget power, da jeg synes at den sorte kant på lærredet er noget sortere end det der vises i film på den grå dug, selv her en mørk sen aften. Ved dog ikke hvordan jeg finder ud af dette. Om dagen er der også nok power. Det var faktisk hovedårsagen til jeg valgte en grå dug, at jeg gerne vil kunne bruge den om dagen. Kører i øko-mode.

Kan dog til slut sige, at jeg stadig er meget tilfreds. Playstation 3 spil står kniv skarpt. Har set lidt netflix film også, som også står meget fint, har dog ikke fået set en blue-ray endnu.

Hejsa. Er også i fuld gang med at kigge efter lærred. Nu har du jo haft dit et stykke tid. Er du stadig tilfreds med det??
Overvejer, ligesom dig, et gråt et fra ebay.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hunterSEG Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2013 kl. 23:01
Hej,

Er fuldt ud tilfreds med mit lærred. Der er stadig bølger i lærredet, men ikke noget jeg kan se når projektoren er tændt.

Hvis du køber et motorlærred fra ebay, så kan du sagtens nemt forlænge ledningerne, hvis du kan lodde bare en lille smule. Ellers så skal der bare dansk stik på, og så virker det. Fra kontrolboksen går der fire ledere til lærredet, men der er kun brug for tre af dem da den fjerde er jord, og den har du alligevel klippet af, når du sætter dansk stik på. I mit lærred var jordledningen ikke engang forbundet til lærredet, så den havde ikke hjulpet meget alligevel.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu